Hallo Tweakers,
Ik ben een applicatie aan het programmeren, deze applicatie zou via gebruik van een WMI Query, alle com poorten moeten retourneren, die functie werkt, verder word er ook gekeken via een if statement of er een USB naar Serieel zit aangesloten op een van deze com poorten.
Als ik de usb naar serieel kabel in mijn pc heb zitten en ik start mijn applicatie dan gebeurt er niks. Wanneer ik de kabel eruit laat, start de applicatie op, maar springt hij in de foreach meteen naar de Catch met de foutmelding: "Not supported". Na deze melding weg te klikken kan ik gewoon gebruik maken van de applicatie, alleen is de vraag, waarom krijg ik deze foutmelding?
De gedetailleerde error is: System.Management.ManagementException {"Not supported "}
foto:

Hieronder de code die ik gebruik:
Ik ben een applicatie aan het programmeren, deze applicatie zou via gebruik van een WMI Query, alle com poorten moeten retourneren, die functie werkt, verder word er ook gekeken via een if statement of er een USB naar Serieel zit aangesloten op een van deze com poorten.
Als ik de usb naar serieel kabel in mijn pc heb zitten en ik start mijn applicatie dan gebeurt er niks. Wanneer ik de kabel eruit laat, start de applicatie op, maar springt hij in de foreach meteen naar de Catch met de foutmelding: "Not supported". Na deze melding weg te klikken kan ik gewoon gebruik maken van de applicatie, alleen is de vraag, waarom krijg ik deze foutmelding?
De gedetailleerde error is: System.Management.ManagementException {"Not supported "}
foto:

Hieronder de code die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| try { //create path and query and fill it. ManagementScope scope = new ManagementScope("root\\WMI"); SelectQuery query = new SelectQuery("SELECT * FROM MSSERIAL_PortName"); //create an object searcher and fill it with the path and the query provided above. ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher(scope, query); foreach (ManagementObject queryObj in searcher.Get()) { //adding information about the USB ports to the log txtLog.Text += "---------------------------------------------" + Environment.NewLine; txtLog.Text += "MSSerial_PortName instance" + Environment.NewLine; txtLog.Text += "---------------------------------------------" + Environment.NewLine; txtLog.Text += "InstanceName: " + queryObj["InstanceName"] + Environment.NewLine; txtLog.Text += "---------------------------------------------" + Environment.NewLine; txtLog.Text += "MSSerial_PortName instance" + Environment.NewLine; txtLog.Text += "---------------------------------------------" + Environment.NewLine; txtLog.Text += "PortName: " + queryObj["PortName"] + Environment.NewLine; //If the serial port's instance name contains USB //it must be a USB to serial device if (queryObj["InstanceName"].ToString().Contains("USB")) { //add text to the log txtLog.Text += "\n" + queryObj["PortName"] + " is a USB to SERIAL adapter/converter" + Environment.NewLine; if (!lbSerialUSB.Items.Contains(queryObj["PortName"])) { this.lbSerialUSB.Items.Add(queryObj["PortName"].ToString()); } } } } //error message catch(ManagementException e) { MessageBox.Show(e.Message, "Error"); } |
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 31-01-2013 16:20 . Reden: Afbeelding gefixed. ]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber