Computer-naam en product-key bij teruzetten image

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Hallo,

Ik heb een image gemaakt met Acronis True Image 2013 . Alles gaat perfect. Het terugzetten gaat ook perfect. Maar wat ik graag zou willen, is dat ik tijdens het terugzetten een andere product-key en een andere computernaam kan opgeven. Dit zodat ik met 1 image, op mijn werk meerdere pc's van dezelfde soort kan restoren als er een probleem mee is, naar een schone installatie.
Maar die moeten, ivm het domein, wel een andere naam hebben natuurlijk.

Hoe doe ik dat. Ik kan het zo snel niet vinden.

Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 13:40
Denk dat je eens moet zoeken naar 'sysprep' dat is misschien wat je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:55
Met alleen de naam (en key) resetten ben je er niet.
Maar Sysprep is inderdaad de kant die je op zult willen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Kan sysprep nog wel gewoon icm imageing, en ook nog icm met Acronis True Image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Kun je niet de naam en serial uit het register halen en dan je image maken.
Kan me herinneren vroeger wel zoiets gedaan te hebben.
Bij W7 hoef je geen product key te geven bij install meen ik, kun je ook later doen. (wellicht afhankelijk van versie)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dit vroeger ook gedaan, maar dat was omdat we dit niet via de ICT afdeling konden doen. Echter, als je niet weet wat sysprep is, is het sterk de vraag of je je ermee bezig moet houden. Bied jullie ICT-afdeling dit niet aan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 11:40

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Wanneer je een sysprep doet verwijder je de unieke variablen van een nieuw geinstalleerde computer en maakt daar een image van.
Dit zodat er geen problemen kunnen onstaan met dubbele guid's, pc namen wanneer je beide pc's in een AD netwerk hangt.

Er zijn genoeg guides op internet die je kunnen uitleggen hoe te syspreppen

[ Voor 13% gewijzigd door NLKornolio op 31-01-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik zit zelf op de ICT afdeling, maar heb geen ervaring met Sysprep. Wel van gehoord, maar nooit mee gewerkt of ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 11:40

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

back to basics dan want daar leer je syspreppen. Deploying windows 7

[ Voor 18% gewijzigd door NLKornolio op 31-01-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:10
mister9 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:07:
Ik zit zelf op de ICT afdeling, maar heb geen ervaring met Sysprep. Wel van gehoord, maar nooit mee gewerkt of ingericht.
Je zit op een ICT afdeling van een bedrifj (Klein bedrijf hoop ik) en je weet niet wat syspreppen is ? Neem aan dat jij niet de enige bent, stagair ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mister9 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:07:
Dan weet je waar je moet beginnen, er zijn inderdaad stapels tutorials en tools voor. Aangezien dit redelijk standaard is, zou ik voorzichtig zijn met het wiel opnieuw proberen uit te vinden, het wordt zo vierkant ;)

Het verbaast me inderdaad ook dat iemand van de ICT-afdeling die dit moet regelen niet van sysprep heeft gehoord. Je wilt nu een gebruikersoplossing gaan gebruiken op organisatieniveau.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 31-01-2013 12:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Om te beginnen is het altijd erg fijn om te weten met welke Windows versie je werkt. Daarbij gaan we er bij Tweakers wel vanuit dat je enigszins weet waar je mee bezig bent en zijn we dus geen helpdesk.

Omdat we wel wat eigen inzet verwachten van onze Tweakers gaat dit topic op slot. Wel wil ik je nog even een tip meegeven : Kijk eens in C:\windows\system32\sysprep] :+

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2013 14:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.