TP-Link TL-WR2543ND ip assignment

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ik heb een TP-Link TL-WR2543ND router en daar hangen nogal wat apparaten aan. De meeste werken prima maar omdat het internet soms wegviel / soms niet werkte heb ik alle MAC adressen een vast assigned IP adres gegeven.

Sommige MAC adressen komen 2x voor in m'n ARP lijst (wat ik raar vind) maar wat irritanter is is dat de HTC OneX van m'n vrouw elke keer een ander IP adres gebruikt (dat is te zien in het menu van het device) dan wat er in de router assignment list staat.

Internet werkt dan ook niet op die OneX. Op mijn OneX werkt het wel en werkt de IP assignment ook zonder problemen.

Ik heb van de week wat IP assignments verschoven om het IP adres dat de OneX van m'n vrouw gebruikte vrij te maken voor dat MAC adres. Toen werkte het internet dus ook maar de volgende ochtend had die OneX weer een ander IP adres in z'n properties staan en was het internet weer weg.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik nog kan proberen?

NB: De router hangt achter een ziggo kabelmodem (geen wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Fixed ip bij Mac adressen hebben niets te maken met het wegvallen van internet.
Reset je router eens naar fabrieksinstellingen en gebruik echt minimale instellingen, zoals een dhcp server met een kleine range, en geen beveiliging op je wifi. Als dit goed werkt kun je je wifi gaan beveiligen en zo stap voor stap je oude instellingen (behalve de ip-mac binding) terugzetten.
Als er op een gegeven moment weer problemen ontstaan weet je dat de laatste stap fout was of gewoon niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Nee dat snap ik maar het feit dat een apparaat aangeeft een ander IP adres te hebben dan vastgesteld in de router (omdat die dat IP adres heeft toegewezen aan een ander apparaat) misschien wel...

Router terug naar fabrieksinstellingen ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat heeft bij mij vaker gewerkt, het lijkt dan wel of al die instellingen elkaar gaan tegenwerken. En eer dat je alles weer handmatig in hebt gesteld, ben je veel sneller uit met een reset en even opnieuw de dingen configureren die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Ik ga het van het weekend proberen. ARP binding staat nu uit en voorlopig heb ik geen conflicten meer gehad.