Touch screen vs iets betere videochip

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 21:59
Hallo!

Ik heb het volgende dilemma. Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen, en ben na kort zoeken op de Zenbook prime serie uitgekomen van ASUS. Reden? 13.3inch + FHD scherm.

Nu heb ik de keuze:
Asus Zenbook UX31A-R4003H
i7 intel HD graphics + 256 gb ssd zonder touch screen: 1274 euro

Asus Zenbook UX32VD-R4002H + Samsung 840 series Pro 256GB
i7 intel HD graphics + gt620m + 256gb ssd los bijkopen zonder touch screen: 1308 euro (goedkoopste laptop in pricewatch is slecht leverbaar)

Asus Zenbook UX31A-C4027H
i7 intel HD graphics + 256gb ssd met touch screen : 1345 euro

Af en toe een spelletje spelen vind ik leuk; maar heb het geld vaak niet over voor de nieuwste spellen. Daarnaast heb ik een desktop die alles prima kan draaien. Is een touch screen met windows 8 de meerprijs waard?

[ Voor 9% gewijzigd door 2pietjuh2 op 06-02-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik ben zit zelf ook met dit dilemma.... :9

Wat mij wel is verteld, is dat de C4027H binnenkort wordt vervangen door de C4037H!

Wat betreft je vraag of het de meerprijs waard is, moet je zelf bepalen! Zelf dacht ik dat het niks was.... of niet zou werken. Maar ik ging eens langs de winkel en er mee spelen en is toch wel erg aantrekkelijk/handig in gebruik O-)

Ik kan helaas niet vinden wat die intel HD 4000 graphics precies aan kan, maar ik hoop er zelf 1080p films op een TV te kunnen draaien en League of Legends af en toe te spelen. (hopelijk kan iemand dit voor mij/ons vertellen :? )

Zelf ga ik dit weekend eens goed beslissen welke ik precies wil, als het geen touchscreen wordt, is de 'Samsung Series 9 NP900X3C-A06NL' ook erg aantrekkelijk! Zeker aangezien er een cashback op geldt op het moment.
En anders gewoon de 'ASUS Zenbook Prime UX31A-R4003H'..... twijfels, twijfels.... twijfels :X

Weet jij ook zeker dat je zelf die SSD kan toevoegen in die UX32VD? Anders moet ik die optie ook eens bekijken!

Edit: Ik kijk net op Asus Website (UX32VD specs) en zie dat die ook geleverd wordt met een 256gb SSD, maar misschien moet die nog uitkomen!

[ Voor 9% gewijzigd door Beukgevaar op 31-01-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De HD4000 is meer dan voldoende voor LoL op 1080p, zeker voor het afspelen van een filmpje :P . Of je touchscreen de meerprijs waard vindt, moet je gewoon eventjes langsgaan in de winkel. Windows 8 kan er in ieder geval prima mee omgaan dus dat zal het probleem niet zijn, maar geen zorgen windows 8 draait ook meer dan prima zonder touchscreen :) . Toch zou ik zelf voor de versie met touchscreen gaan, lijkt me toch net iets meer toekomstbestendig en voor 50 euro meer op zo'n bedrag lijkt me de meerprijs niet echt een hoge drempel... De GT620M is trouwens ook geen super kaart dus dan zou ik ook liever een energiezuinige(re) iGPU gebruiken die LoL prima draait dan een minder zuinige kaart die ook nog BF3 op low aan kan.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Ik ben er uit! Ik heb even gekeken bij Paradigit, en de versie met SSD is echt gewoon brute kracht. Grafisch niet bijzonder, maar hij voelt gewoon snel aan. Ook hier en daar met touch screens gespeeld. Dat lijkt me vooral handig voor in bed/op de bank/in de trein etc. als er geen muis bij de hand is. Ik heb vanavond de Asus Zenbook UX31A-C4027H besteld via m'n werk (toch leuk, extra bonus van 200+euro). hopen dat hij begin volgende week binnen komt!

Als hij binnen is ga ik zeker een review in elkaar knutselen voor hier op tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491991

Beste Beukgevaar, Je geeft aan dat de C4027H binnenkort word vervangen door de C4037H, kun je mij ook vertellen wat het verschil tussen deze 2 types zal zijn? Gisteren heb ik namelijk de Asus UX31A-C4027H binnen gekregen en tevens direct retour gestuurd. De C4027H heeft een touch screen + glanzend scherm, ik ben juist op zoek naar de combinatie touchscreen + mat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Ik heb mijn laptop inderdaad ook net binnen. Helaas geen mat scherm, maar het touch screen is zeker weten de moeite waard! Voor geen goud dat ik dat meer ruil voor een iets betere videokaart...

Wat betreft het verschil tussen de 4027 en 4037 is het type processor. ipv de i7 3517u een i7 3537u. Verder zijn de specs hetzelfde volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door 2pietjuh2 op 06-02-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
2pietjuh2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:25:
Ik heb mijn laptop inderdaad ook net binnen. Helaas geen mat scherm, maar het touch screen is zeker weten de moeite waard! Voor geen goud dat ik dat meer ruil voor een iets betere videokaart...

Wat betreft het verschil tussen de 4027 en 4037 is het type processor. ipv de i7 3517u een i7 3537u. Verder zijn de specs hetzelfde volgens mij.
Dat inderdaad!

En ik gok dat mat scherm touchscreen er nog niet is op moment..... en het glanzende scherm zorgt wel voor extreem scherp beeld :P
Pagina: 1