Toon posts:

geen verbinding powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb Netgear XAVB5001 en komt regelmatig voor dat ik geen verbinding krijg met netwerk. Opstelling is:

Ubee modem ziggo. Daarop aangesloten powerline adapter. Vervolgens op zolder powerline adapter op desktop

Nu is het gekke dat wanneer de verbinding niet tot stand komt ik de powerline-adapter vanuit UBee modem in ander stopcontact steek de verbinding wel tot stand komt. Dit stopcontact gebruik ik echter liever niet aangezien het een blok is van vier contacten waarop meerdere apparaten zijn aangesloten. Verbinding is dan ook vele malen trager op dit stopcontact en streamen van videocontent is dan niet mogelijk.

Kennelijk ligt het dus aan het stopcontact. Valt hier wat aan te doen?

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Als je op dezelfde groep meerdere apparaten hebt draaien dan kan is de kans groot dat de verbinding eruit knalt.

Denk aan draaiende apparaten zoals wasmachines, vaatwassers etc.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar even voor mijn beeld. Als de verbinding weg is en je trekt de adapter uit het stopcontact, als je hem dan vervolgens weer in hetzelfde stopcontact duwt pakt ie de verbinding ook niet meer op? Je moet hem echt in een fysiek ander stopcontact steken voordat hij het dan weer gaat doen?

Dit soort adapters werken over het algemeen het beste als ze op dezelfde groep zitten, is dat het geval?

Desktop | Server | Laptop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie ook: dion_b in "Snelheid Powerline Adapters"

Powerline is veel trager dan beloofd, en is bovendien erg gevoelig voor interferentie en demping. Exact welke apparaten verder allemaal op de groep ingestoken en/of aan staan kunnen invloed hebben op je verbinding en als het kantje boord is kan het aan of uitzetten van een ander apparaat al het verschil maken tussen wel of geen verbinding.

Ik heb meegemaakt dat -elders in het huis!- het aanzetten van een stofzuiger of het inprikken van een telefoonlader je verbinding eruit knalt.

Maar al heb je alles perfect op orde, goede kans dat je toch niet de bandbreedte haalt om streaming video te kijken. Daarvoor wil je echt een UTP-kabel hebben. Enig alternatief wat ik zou vertrouwen is MoCA, dat geeft betrouwbaar ongeveer 170Mb/s throughput.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:48:
Maar even voor mijn beeld. Als de verbinding weg is en je trekt de adapter uit het stopcontact, als je hem dan vervolgens weer in hetzelfde stopcontact duwt pakt ie de verbinding ook niet meer op? Je moet hem echt in een fysiek ander stopcontact steken voordat hij het dan weer gaat doen?

Dit soort adapters werken over het algemeen het beste als ze op dezelfde groep zitten, is dat het geval?
Juist. Ik had vandaag weer zo'n geval. Powerline adapter in eerste instantie in het 'snelle' stopcontact (wat zich dus bevindt in dezelfde groep als het stopcontact waar de adapter die aangesloten is op de PC is ingestopt). Geen verbinding, meermaals uit het stopcontact gehaald en vervolgens er weer in gedaan. Geen verbinding. Vervolgens na meerdere mislukte pogingen stop ik de powerline adapter in het stopcontact in de meterkast en werkt de verbinding direct en dit is eigenlijk altijd het geval. Dit stopcontact is kennelijk 'stabiel' maar helaas is behaalde snelheid dan weer retetraag.

Ik ben het even nagegaan. Stopcontact buiten meterkast bevindt zich inderdaad in een andere groep. Zou het mogelijk zijn dat de CV-ketel kan zorgen voor storing? Het was in de ochtend dat het mis ging, net nadat ik de kachel had aangezet. Deze zit op dezelfde groep.

Denk er toch zwaar over om bedrading helemaal door te trekken naar zolder. Draadloos is hier huilen met de pet op en powerline adapters zijn dus blijkbaar ook verre van ideaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 16:55 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je een vermoeden hebt welk apparaat het is zou je dat moeten kunnen testen lijkt mij. In de situatie die je hebt zou de CV het best kunnen zijn. Zet je die toch gewoon uit als je wil internetten :+

Als je de mogelijkheid hebt om een kabel te zeggen had ik het wel geweten ;)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1