Sinds gisteren heb ik een ssd en een hdd caddy.
Nu heb ik eerst de oude schijf eruit gehaald, ssd erin geplaatst en windows geinstalleerd (vanaf een usb stick, het gaat om windows 8 pro upgrade).
Na de installatie allerlei programma's geinstalleerd, updates gedownload en geinstalleerd.
Nu heb ik dus vanavond mijn oude schijf in de hdd caddy gestopt en de dvd speler uit de laptop gehaald.
Maar tijdens het opstarten starte hij dus de oude schijf op.
Kan gebeuren dat de dvd player als eerste boot optie stond.
Dus ik schakel deze boot optie uit zodat alleen de nieuwe ssd overbleef.
Opnieuw opstarten, stond er opeens "reboot and select proper boot device".
Dus zet ik de hdd weer aan als boot optie, start hij deze op.
Kijk ik bij verkenner, dan is de drive letter van de ssd naar E veranderd.
Kan het kloppen dat dit het probleem is, dat de driveletter nu E is en bij het booten zoekt naar een C en daarom niet kan starten.
Maar dan dus het probleem, hoe maak ik hier weer een C van, de oude schijf die wel boot heeft ook driveletter C maar van een actieve partitie kan je de letter niet wijzigen.
Hoe moet ik dit nu oplossen zodat ik kan booten vanaf mijn SSD(en niet na weer een halve dag bezig ben met installeren van software + downloaden en installeren van updates)?
Nu heb ik eerst de oude schijf eruit gehaald, ssd erin geplaatst en windows geinstalleerd (vanaf een usb stick, het gaat om windows 8 pro upgrade).
Na de installatie allerlei programma's geinstalleerd, updates gedownload en geinstalleerd.
Nu heb ik dus vanavond mijn oude schijf in de hdd caddy gestopt en de dvd speler uit de laptop gehaald.
Maar tijdens het opstarten starte hij dus de oude schijf op.
Kan gebeuren dat de dvd player als eerste boot optie stond.
Dus ik schakel deze boot optie uit zodat alleen de nieuwe ssd overbleef.
Opnieuw opstarten, stond er opeens "reboot and select proper boot device".
Dus zet ik de hdd weer aan als boot optie, start hij deze op.
Kijk ik bij verkenner, dan is de drive letter van de ssd naar E veranderd.
Kan het kloppen dat dit het probleem is, dat de driveletter nu E is en bij het booten zoekt naar een C en daarom niet kan starten.
Maar dan dus het probleem, hoe maak ik hier weer een C van, de oude schijf die wel boot heeft ook driveletter C maar van een actieve partitie kan je de letter niet wijzigen.
Hoe moet ik dit nu oplossen zodat ik kan booten vanaf mijn SSD(en niet na weer een halve dag bezig ben met installeren van software + downloaden en installeren van updates)?