Streams opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al heel lang op onderzoek uit hoe ik (waarschijnlijk beveiligde) streams kan opnemen. Op YouTube is dit een koud kunstje maar nergens kan ik in de broncode de stream traceren en geen enkel programma dat ik heb geprobeerd kan dit opnemen.

Het gaat om flash video's. klik

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is zonder screen-capture?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat zegt de eigenaar van de site? Als die aangeeft dat hij/zij het het niet wilt, waarom zouden we dan moeten helpen? Helemaal zo zonder enige info over de gebruikte technieken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:33:
Wat zegt de eigenaar van de site? Als die aangeeft dat hij/zij het het niet wilt, waarom zouden we dan moeten helpen? Helemaal zo zonder enige info over de gebruikte technieken ;)
Daar is niets over te vinden....

Ik heb in de code gezocht naar de swf maar niet kunnen vinden.. Er is nergens een bestand groter dan een paar kb. Ook meerdere 'capture software' gebruikt die prima werken op YouTube en Vimeo maar niet op deze website.

Ik ben erg benieuwd of dit uberhaupt kan. Technisch gezien zou dit toch mogelijk moeten zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 30-01-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Er zijn diverse programma's op het internet beschikbaar die streams kunnen opnemen. Ik ga ervan uit dat je iets wil opnemen en dat dat je niet verboden wordt. Google eens: Replay Media Catcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sefyu schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:37:
Er zijn diverse programma's op het internet beschikbaar die streams kunnen opnemen. Ik ga ervan uit dat je iets wil opnemen en dat dat je niet verboden wordt. Google eens: Replay Media Catcher.
Precies die heb ik geprobeerd. Eveneens 'Jaksta'. Maar die zien de stream niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook geprobeerd... Werkt niet. Mag ik er dan vanuit gaan dat de stream DRM beveiligd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je dat zeker wil weten kun je dat toch beter vragen aan de eigenaar van de website?
Waarschijnlijk wordt de speler met javascript toegevoegd en via dat script ook de variabelen doorgegeven. Als ik de screenshot zo zie, ga ik ervan uit dat JW Player is gebruikt.

Je topic JW Player video's rippen kan dus nog van pas komen. :)

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Anders zal je met de hand moeten gaan spitten met Wireshark...

Capture starten met Wireshark, pagina refreshen met ctrl + f5, video starten, capture stoppen. Dan gaan pluizen in wat Wireshark gelogd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sefyu schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:01:
Anders zal je met de hand moeten gaan spitten met Wireshark...

Capture starten met Wireshark, pagina refreshen met ctrl + f5, video starten, capture stoppen. Dan gaan pluizen in wat Wireshark gelogd heeft.
Bedankt. Dat ga ik ook even proberen.

Replay media catcher nog eens geprobeerd. Herkent de stream wel, maar krijg dan de volgende melding:

Waardeloos....
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/d3cefe9011f9db794236e5379fefb119.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me dan toch wel duidelijk wat er aan de hand is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:24:
Lijkt me dan toch wel duidelijk wat er aan de hand is? :)
Nu wel, ja. Dan indd maar even wireshark proberen...

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas met wireshark ook niet mogelijk.. Bij Info staat enkel unkown als ik filter op RTMP.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 31-01-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Zal wel encryptie op zitten dan, net zoals de streams van RTL. Dan zit er niks anders op dan een screenrecorder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sefyu schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 01:07:
Zal wel encryptie op zitten dan, net zoals de streams van RTL. Dan zit er niks anders op dan een screenrecorder te gebruiken.
Daar was ik al bang voor. Wel een interessante ontdekking is dat die media-sniffer de stream wel detecteerd maar vervolgens meldt dat het opnemen van beveiligde streams illegaal is. Als het daadwerkelijk is encrypt, zou het programma toch niets moeten kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zelf iets bedenken en bouwen zou misschien nog des Tweakers kunnen zijn, dit is blijkbaar gewoon eerste hulp bij omzeilen van beveiligingen en dat is natuurlijk niet de bedoeling op GoT ;) Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken

Daarom sluit ik dit topic.

De oplossing is heel simpel: koop de CD / BluRay / ...

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 31-01-2013 08:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.