Rara wie weet welke type speakers dit zijn

Pagina: 1
Acties:

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Geachte tweakers.
Ik zag een paar staande speakers van Magnat op MP staan, die persoon heeft er ook nog een centerspeaker bij.
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer
Gisteren via de mail om de typenummers gevraagd en helaas tot op heden nog geen reactie gehad.
Dus durf ik nu nog niet te bieden.
Weet iemand welk type deze luidsprekers zijn?
Bij voorbaat dank voor de reacties.

Verwijderd

Ik denk dat je hier zeker geen slechte speakers mee binnenhaalt.

• audiomuts
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:28:
Ik denk dat je hier zeker geen slechte speakers mee binnenhaalt.
Dat hoop ik, het is wanneer ik de gegevens kan achterhalen in ieder geval mij de gok wel waard.
Ik ben namelijk niet echt erg te spreken over mijn Bose 201, die heb ik na 2 maand inspelen eindelijk vorig weekend uitvoerig getest en vielen mij toch tegen.
Inmiddels heb ik wel de boekjes gevonden op de zolder in een verhuisdoos met de calibratiemicrofoon, het is na het calibreren wel verbeterd maar merk nu nog steeds dat de standaard centerspeaker en de rears ook niet voldoen.
Nu is mijn idee om de Bose, na ze de hele week flink hard en op veel soorten muziek gevoerd heb om die als rears te gebruiken en dit setje de eerste 1,5 jaar op mijn Sony reciever STR HX 750 met de DVD recorder RDR HX 750 te gebruiken.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou het merk Magnat nou niet echt als een ''goed'' merk willen neerzetten.

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 18:25
Magnat Motion 144 ?

Verwijderd

Ernemmer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:43:
Ik zou zelfs nog iets verder gaan als dat. Dit zijn gewoon 13 in een dozijn speakers. Meer als 75 euro incl. center zou ik er dan ook niet voor geven.

Verwijderd

Benieuwd wat Fear hier van vindt.

Verwijderd

Want?

Verwijderd

Gewoon zijn mening over de Magnats.

Verwijderd

Zo te zien zijn het Magnat Motion 144 inderdaad. Die dingen werden overal gedumpt voor prijzen rond de 100 euro op een gegeven moment. Vooral in duitsland kwam je ze veel tegen. Deze speakers vallen gewoon in het rijtje JBL, Eltax, Jamo. Niets bijzonders en het liefst laten staan waar ze staan.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Ik zou 50 hebben geboden, tis wel leuk voor op de slaapkamer... en slechter dan Bose kan toch niet? Dat hoort meer in het rijtje Eltax en B&W enzo

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Ernemmer schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:43:
Niet meer inderdaad. Vroeger maakte Magnat echt goede spullen en behoorden ze zeker niet tot het dertien-in-een-dozijn of samen te noemen met Eltax-Jamo-JBL, et cetera. Nu is Magnat het merk van de overdreven specificaties. Opgegeven bereik van 20 Hz tot vele tienduizenden Hz is geen uitzondering. En moge duidelijk zijn dat die speaker dat echt niet gaat halen. Met Magnat is het altijd wat dubbel, ik heb zelf ook nog een paar Magnat staan (je moet ergens mee beginnen) en die zijn qua afwerking echt beter dan de meeste merken in deze prijsklasse. Dus een kast van MDF en niet van spaanplaat wat je vaker ziet. Echter is Magnat nu een merk wat ik niet meer zou kopen. Maar voor 50 euro zal je er zeker geen slechte speaker aan hebben, mits de sound je aanstaat. Had altijd het gevoel dat de sound van Magnat wat vast bleef zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• audiomuts
@ Allemaal , bedankt voor jullie hulp en advies,.
Dan laat ik ze maar aan een ander over.
Ik denk dat ik dan beter even kan wachten en op zoek ga naar een goede centerspeaker en dan zoals mijn oorspronkelijke plan was eerst de woning opknappen.
Wat zou een beetje een goede center zijn voor mijn spul?
En zit zoveel verschil in dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De center mag circa 50 cm breed zijn en ca 30 cm diep, de hoogte is niet zo belangrijk.
ps
Ik wou dat ik maar antwoord kreeg van het reperatiebedrijf wat het kost om de recorder te laten schoonmaken.
De lens is hoogstwaarschijnlijk vuil en de cd speelt hij na het reingen met zo'n lenscleaner cd weer redelijk af maar dvd's niet.

• audiomuts
Geachte tweakers jullie kennis is weer verbluffend.
Het zijn dus idd Magnat Motion 144 met het artikelnummer wat ik net van haar via de mail kreeg.
artikelnummer144 4088
Applaus en hulde voor jullie kennis ;-)
Pagina: 1