1 VGA Monitor op Moederbord, andere op videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:05
Hallo,

Ik heb een Radeon HD 6770, maar daar zit maar 1 VGA aansluiting op. Nou wil ik proberen of ik er 2 op aangesloten krijg, maar me 2e monitor heeft ook alleen maar VGA. Nou vroeg ik me af, kan ik 1 beeldscherm op me moederbord aansluiten, en de andere op de videokaart? Ik heb even gegoogled, en ik hoor veel negatieve berichten. Maar ook een paar dat het aan je moederbord ligt. Ik heb een ASRock z68 extreme. Voor de rest een i5 2500k.

Ik heb hem nu aangesloten, 1 op de videokaart en 1 op me moederbord, maar op 1 scherm, die van het moederbord zie ik alleen me achtergrond scherm, Geen icoontjes van me bureaublad of iets of me muis.
Alvast bedankt!

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Je zou ook displayport naar VGA adaptor kunnen aanschaffen, gebruik maken van je moederbord kan volgens mij niet zomaar.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Het is of de gpu van de cpu of je HD6770, beide tegelijk gebruiken gaat helaas niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 30-01-2013 22:46 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaLoona schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:46:
Het is of de gpu van de cpu of je HD6770, beide tegelijk gebruiken gaat helaas niet.
Er zijn moederborden die het alletwee ondersteunen. Waar jij het misschien mee verward is dat je op de igp meestal maar één uitgang tegelijk kan gebruiken bv dvi of vga.
Penait1 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:08:
Ik heb hem nu aangesloten, 1 op de videokaart en 1 op me moederbord, maar op 1 scherm, die van het moederbord zie ik alleen me achtergrond scherm, Geen icoontjes van me bureaublad of iets of me muis.
Als het goed is kan je de twee verschillende uitgangen wel hetzelfde beeld (cloon) laten geven (bv het bureaublad) via ccc van AMD, alleen vraag ik me af of je niet beter het bureaublad kunt uitbreiden over de twee monitoren zodat je tijden een full screen aplicatie niet naar twee keer hetzelfde zit te kijken (bv games)

Of je koopt een verloopje naar vga zoals jooosdt al zei, dan kan alles via de hd 6770.

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:05
Hippocampus schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:30:
[...]

Er zijn moederborden die het alletwee ondersteunen. Waar jij het misschien mee verward is dat je op de igp meestal maar één uitgang tegelijk kan gebruiken bv dvi of vga.

[...]

Als het goed is kan je de twee verschillende uitgangen wel hetzelfde beeld (cloon) laten geven (bv het bureaublad) via ccc van AMD, alleen vraag ik me af of je niet beter het bureaublad kunt uitbreiden over de twee monitoren zodat je tijden een full screen aplicatie niet naar twee keer hetzelfde zit te kijken (bv games)

Of je koopt een verloopje naar vga zoals jooosdt al zei, dan kan alles via de hd 6770.
Dat wil ik ook bereiken. Is dit ook mogelijk met CCC? Want ik zet net even bij die instellingen te kijken (Mijn VGA Beeldschermen) En kan niet direct iets vinden... Heb je een hint waar ik dat kan vinden?

NOTE: NVM, Werkt gewoon, kan nu gewoon slepen. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door Penait1 op 31-01-2013 08:56 ]