dongel of PCI-ex1 kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-01 11:37
Hallo mede tweakers,

Ik bedacht me net dat ik om mijn nieuwe pc natuurlijk ook internet wil hebben, want zonder kom je eigenlijk niet zo ver.
Aangezien ik op mijn kamer geen mogelijkheid heb om kabels te trekken of via de wcd's (dit heb ik al bekeken) dacht ik bij me zelf dat ik aan de ouderwetse dongel moest.
Nu zag ik ook mooie PCI-ex1 kaarten die wi-fi ontvangen, zijn deze beter dan een dongel of kan ik het maar beter op de oude manier doen.

voorbeelden:

pricewatch: D-Link DWA-556
pricewatch: Asus PCE-N53
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

gr. arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je beter een dongel kan pakken want het voordeel van een dongel is dat je die zelf kan verplaatsen voor optimale ontvangst. Een vaste kaart in de pc betekent dat je je hele pc-kast dan moet gaan verplaatsen wanneer je toevallig op die plek minder ontvangst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:24
Als het zo'n dongle is zonder losse antennen wint hij het nooit van een kaart. Die antennes hebben een stuk beter ontvangst dan.

Ergens ben ik altijd een beetje huiverig voor die usb dingen. Een pci-e kaartje vind ik zelf altijd veel beter/handiger.Maar dat zal ook een stukje vooroordelen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
timberleek schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:27:
Als het zo'n dongle is zonder losse antennen wint hij het nooit van een kaart. Die antennes hebben een stuk beter ontvangst dan.

Ergens ben ik altijd een beetje huiverig voor die usb dingen. Een pci-e kaartje vind ik zelf altijd veel beter/handiger.Maar dat zal ook een stukje vooroordelen zijn
Bedenk wel erbij dat een pci kaart in je pc zit en de antennes direct aan de achterkant en je pc een behoorlijke storingsbron kan zijn voor het wifi-signaal. Voordeel van een dongel die je dan met een usb-verlengkabeltje kan gebruiken is dat ie veel verder van je pc kan zetten.

Qua antennes hebben de meeste ietwat fatsoenlijke dongels ook vaak 3 ingebouwde antennes en externe antenne tegenwoordig steeds minder word gebruikt. Bekijk maar vele routers en dan ook de betere routers die alle antennes intern hebben zitten en toch vaak een zeer goede ontvangst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik zou ook voor 'n dongel gaan. Wat Roel1966 zegt, klopt mijns inziens.

Gehad met 'n PC die op zolder stond, waarbij ik ook de nodige issues had met ontvangst. Dankzij de dongel kon ik 'm zo plaatsen (en vastplakken) dat ik in ieder geval verbinding had :)

Later toch maar 'n kabel getrokken, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik gebruik de pricewatch: TP-Link TL-WN822N en die werkt prima!
Heb die eens 2x op een verschillend moment getest en hij werkte telkens beter dan de 300mbit netwerkkaart in mijn laptop vanop dezelfde plaats, dus slecht kan hij niet zijn :) (15-16mbit vs 18-19mbit)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 30-01-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Iemand een suggestie voor een goede dongel.
Hij moet wel "snel" zijn, aangezien we glasvezel krijgen deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:48
Via wifi heb je altijd een beperkte en onregelmatige snelheid.
Ik heb ook een 50mbit glasvezel verbinding, maar via wifi schommelt het tussen de 5mbit en 49mbit (meestal 15-30).

Als je een kabel kunt/wilt leggen, zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Daar heb ik al naar gekeken, ook de overige opties.
Wifi is nog steeds op mijn kamer de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 19:42

icecreamfarmer

en het is

Als je voor pci gaat zou je ook kunnen kijken naar een setje zodat je de intel laptop wifi kaartjes erin kunt zetten. Die presteren vaak veel beter dan die van andere merken. Ik merk dat nu nog steeds met mijn 5 jaar oude centrino laptop.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Een beetje jammer dat er vorige week aardig wat inhoudelijke posts zijn gemaakt, en je nu gewoon verder gaat alsof die posts nooit gemaakt zijn :S

Maar goed, je kan heel veel willen, maar technisch is het niet altijd even makkelijk haalbaar. De meeste kans maak je sowieso met een apparaat met losse antenne.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
Toch nog nog even terug te komen op mijn verhaal, ik zoek een goede/krachtige dongol.
Nu is mijn oog gevallen op een product van Netgear
pricewatch: Netgear A6200

Dit is een 802.11ac dongol, maar kan deze ook overweg met 802.11b/g/n signalen?

Is dit tevens een goede keuze voor een dongol of is er misschien een vergelijkbaar product die deze snelheden kan halen of betrouwbaarder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Kijk eens bij de Productinformatie van de fabrikant op de pricewatch ;)
Pagina: 1