Toon posts:

geen beeld met moederboard GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist vooor het eerst mijn videokaart vervangen. ik ga proberen alles goed te installeren, maar als ik mijn beeldscherm op mijn moederboard aansluit kirijg ik geen beeld. ls ik ehm op de videokaart aansluit krijg ik nog steeds geen beeld. op de oude ook niet, maar dat was de hele reden dat ik hem verving. zonder beeld kan ik echter niks doen. help!

ik heb gen flauw idee wat er aan de hand is. voordat ik de nieuwe videokaart erin deed kon ik hem wel via het moederboard opstarten. mijn exacte handelingen sinds vanavond waen als volgt:

1. ik zoog mijn pc uit. er lag belachelijk veel stof in
2. ik zette de nieuwe videokaart erin.
3. ik sloot mijn pc aan en probeerde hemop te starten(aangezien ik van een amd radeon 6570 naar een sapphire 6570 was gegaan hoopte ik dat hij het gewoon zou doen). geen beeld
4, ik sloot mijn monitor aan op mijn moederboard aansluiting. gen beeld, terwijl ik dit wel altijd had
5. haalde mijn videokaart er weer uit. geen beeld.
6. ik zette mijn oude er weer in, ik hem alles geprobeerd t eresetten, ik heb allemaal filmpjes ect. bekeken hoe je hem er nou in zet en alles installeerd. ik heb een aantal uur op internet rondgestruind geen success. |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
7. ik post dit heir

ik heb geen flauw idee wat mijn moederboard nou is. ik ken het model hp wat ik heb(http://www.vergelijk.nl/d...nl_desktop_pc/specs.rhtml) en kan mijn processor+videokaart ontdekken, maar niet mijn moederboard.

ik hoop dus echt dat iemand hier mij kan helpen met op zijn minst beeld krijgen via mijn moederboard, dan kan ik van daaruit weer dingen als stuurprogramma oplossen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

op de oude ook niet, maar dat was de hele reden dat ik hem verving.
Weet je zeker dat de videokaart stuk is en niet het moederbord of de PSU?

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen wat er stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
in eerste instantie deed alles het gewoon nadat ik de orginele videokaart had verwijdert, maar sinds ik de nieuwe erin heb gezet niet meer. dus of ik heb het moederboard gesloopt(denk het niet) of het erinzetten en opstarten zonder de geode stuurprogramma's heeft mijn pc door de war geschopt. ik weet wel vrij zeker dat mijn monitor goed werkt, want als ik hem op mijn laptop aansluit doet hij het gewoon(oke, hij is oud, heeft een kapotte pixel en moet eigenlijk zo langzamerhand wordne vervangen, maar hij doet het wel! :P )

ben ook al door die lijst heengelopen, zonder duidelijk uistaluitsel. de reden dat ik(vrijwel) zeker weet dat het de videokaart is is dat hij het 1. eerst wel deed en 2. ik vorig jaar EXACT hetzelfde probleem had, maar toen heeft fabrie(had nog garantie) hem gerepareerd. na een beetje doorvragen kwam ik erachter dat ze toen dus de videokaart hebben gerepareerd.

heb echt zin om hem op te pakken en uit het raam te gooien van frustratie. ik had nog zo gehoopd vandaag nog weer goed bij al mijn bestanden te kunnen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als eerste is het de bedoeling dat je je systeemspecs in de startpost schrijft en geen links waar ongeveer specificaties staan. Jij wil graag een oplossing en geholpen worden maar je kan niet van anderen verwachten dat zij eerst vanallerlei sites moeten gaan bekijken.

Dan ten tweede worden onboard grafische processors nooit gerepareerd maar word het hele moederboard vervangen althans bij oudere systemen. In de hedendaagse systemen zit de gpu in de processor en bij een defect zal dan de processor vervangen moeten worden.

Verder schrijf je dat je met de stofzuiger het stof uit je pc hebt gezogen en dit staat nu al zo vaak in andere posts geschreven dat je never nooit een stofzuiger mag gebruiken. Je zuigt met diezelfde stofzuiger ook vloeren en dergelijke waardoor zo'n stofzuigerslang statisch geladen is.

Je kan je dus wel al deels voorstellen wat statische lading met electronica doet en je hierdoor hoogstwaarschijnlijk je moederboard gesloopt hebt. Altijd dus bijvoorbeeld alleen een busje perslucht gebruiken en een pc voorzichtig uit blazen maar nooit een stofzuiger gebruiken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je zeker weet dat het bij de videokaart ligt dan heb je nu waarschijnlijk een DOA te pakken. Ruil 'm om voor een andere en je kunt gaan....

Maar ik vraag me af waarom je dat zo zeker weet. Ik heb het idee dat er iets meer mis is. Maar dat kun je stap voor stap uitsluiten, aan de hand van de troubleshooter.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:33
* Mompeld iets met een stofzuiger en statische electriciteit..... *

Verwijderd

Topicstarter
@specs

ik ken zelf mijn specs helemaal niet, en kan ze ook niet echt vinden. ik ken de processor en videokaart, hoeveel geheugen en misschien zelfs de voeding, maar ik zou niet weten watvoor type RAM, moederboard ect. erin zit. wat ik wel weet is:
processor: athleon II x4 640
vdeokaart: eerst AMD radeon 6570 2gb gddr3 naar nu een SAPHHIRE radeon 6570 2gb gddr3(zo'n beetje exact dezelfde dus)
windows 7, up to date gehouden
1.5 TB harde schijf
4 gb ram
een voeding van max 300W(of dat staat ten minste op de sticker)(de videokaart LIJKT meer nodig te hebben, maar hij deed het altijd(tot hij stuk ging) gewoon en in de winkel werden wij ervan verzekerd dat dit zou werken)
een moederboard, type ?

@gerapareerde videokaart: sorry als dit niet duidelijkw as, maar het was dus mijn amd radeon 6570 die werd gerepareerd. het punt is dat ik nu ook geen beeld krijg met mijn moederboard, en dus ook geen nieuwe drivers kan installeren.

@statische elektriciteit. in erste instantie vond ik dit een goede verklaring(helemaal omdat ik daar neit aan had gedacht). toen ik het er vanmorgen met mijn vader over had was hij het daar juist niet mee eens: we hadden zeker een dag niet stof gezogen, we gebruikten niet de stang maar het plastic middenstuk, de PC lijkt het te doen maat boot niet(als het echt grote kortsluitng wa sgeweest had hij niet hetzelfde meoten werken als eerst, alleen nu ook via het moederboard ook geen beeld. bovendien maakt hij al jaren zijn eigen desktop zo schoon en heeft daar nog nooit ook maar de kleinste problemen mee gehad. nu weet ik het dus niet meer zo goed of dit wel klopt.

@zeker weten dat dit het probleem is: ik denk neit dat het een DOA is, want de ventilator ect. doet het gewoon en het is het moederboard(wat het al 2 jaar redelijk doet) waarmee ik geen beeld krijg. nogal logisch dat ik geen beeld krijg met een videokaart zonder geinstalleerd besturingssysteem. de troubleshooter heeft me nog neit echt geholpen(ik overklock niet en problemen komen eigenlijk neit overeen), maar ik zal hem morgen als ikw at meer tijd heb wel even 100% doorlopen.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Probeer is te booten in save mode dan kan je zien of het een driver issue is.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17

Bad Brains

<(0.o)>

jbhc schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:56:
* Mompeld iets met een stofzuiger en statische electriciteit..... *
Ik wilde dat net melden, maar idd er zal wel iets een optater gehad hebben.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

caanova1984 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:11:
Probeer is te booten in save mode dan kan je zien of het een driver issue is.
Gaat niet als 't ding helemaal geen beeld geeft lijkt me
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:52:
@zeker weten dat dit het probleem is: ik denk neit dat het een DOA is, want de ventilator ect. doet het gewoon en het is het moederboard(wat het al 2 jaar redelijk doet) waarmee ik geen beeld krijg. nogal logisch dat ik geen beeld krijg met een videokaart zonder geinstalleerd besturingssysteem. de troubleshooter heeft me nog neit echt geholpen(ik overklock niet en problemen komen eigenlijk neit overeen), maar ik zal hem morgen als ikw at meer tijd heb wel even 100% doorlopen.
Waarom is het logisch dat je geen beeld krijgt als je geen OS hebt geïnstalleerd?
Je OS heeft hier helemaal niets mee te maken.

Dat de ventilator het doet wil niet zeggen dat 't geen DOA is. Een ventilator is een van de minst lastige stukjes techniek in je PC. Als er stroom opstaat dan werkt het in de meeste gevallen al. Maar dat wil niet zeggen dat de rest van de GPU of het mobo niet dood kan zijn.

Daarom, ga testen. Vervang je moederbord, vervang je videokaart, vervang je voeding om te kijken welk onderdeel nu het probleem geeft.

Verwijderd

Topicstarter
dan nog, het LIJKT erop dat hij het "normaal" doet(inclusief het normale geluid als je opstart, dat alles gaat draaien ect.) dus hij ten minste neit volledig gesloopt. ik weet eigenlijk wel helemaal zeker dat het niet aan mijn videokaart ligt, want daar probeer ik hem neit eens op aan te sluiten. lijkt me dus sterk dat die het is(kan nog steeds DOA zijn, maar hier is het gewoon niet het probleem).

ik kan echter niet alles zomaar gaan vervangen. ik heb namelijk geen onderdelen "over" ergens in een kamer. dus tenzij ik alles apart ga kopen(wat een beetje weggegooid geld zou zijn) lukt dat neit. ik kan evt. nog aan familie vragen of zij nog een oude PC hebben staan en dat ik zo kan kijken of hij het doet maar denk het niet.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:52:
@gerapareerde videokaart: sorry als dit niet duidelijkw as, maar het was dus mijn amd radeon 6570 die werd gerepareerd. het punt is dat ik nu ook geen beeld krijg met mijn moederboard, en dus ook geen nieuwe drivers kan installeren.

@statische elektriciteit. in erste instantie vond ik dit een goede verklaring(helemaal omdat ik daar neit aan had gedacht). toen ik het er vanmorgen met mijn vader over had was hij het daar juist niet mee eens: we hadden zeker een dag niet stof gezogen, we gebruikten niet de stang maar het plastic middenstuk, de PC lijkt het te doen maat boot niet(als het echt grote kortsluitng wa sgeweest had hij niet hetzelfde meoten werken als eerst, alleen nu ook via het moederboard ook geen beeld. bovendien maakt hij al jaren zijn eigen desktop zo schoon en heeft daar nog nooit ook maar de kleinste problemen mee gehad. nu weet ik het dus niet meer zo goed of dit wel klopt.
Wat betreft een gerepareerde videokaart kan ik je nu al van zeggen dat een videokaart eigenlijk nooit gerepareerd kan worden bij een pc-zaak. Onder garantie zal een pc-zaak je gewoon een nieuwe kaart erin zetten en de kapotte kaart weer opsturen naar de fabrikant. Het is dus nog maar de vraag of ze er een nieuwe in gezet hebben maar dat staat nu even buiten het moederboard.

Ik moest er wel mee lachen toen je schreef dat jullie 1 dag niet gezogen hadden want dat maakt niet uit voor een statische lading. Daarbij is het niet alleen door de wrijving van de stofzuigermond maar ook door de motor in de stofzuiger zelf. Lees maar eens goed na via Google en dan laat je dat ook eens aan je vader zien dat dus zo goed als iedereen af raad een pc met een stofzuiger uit te zuigen.

Maar je schrijft dus dat er een 300 watt voeding in zit en het zou mij nog geeneens verbazen als je eens naar je voeding gaat kijken. Die voeding is sowieso al eigenlijk onderbemeten nu je er die extra videokaart bij gezet hebt en het kan heel goed zijn dat je voeding het niet meer trekt. Jawel een voeding kan langzaam afsterven en net nog genoeg prik hebben om b.v. je fans te laten draaien maar net niet genoeg meer om je systeem op te starten.

Enfin de enigste methode is en blijft toch de onderdelen stuk voor stuk uit te gaan testen en niemand hier kan je met zekerheid zeggen welk onderdeel het is. Zo op die manier onderzoeken ook pc-zaken en vele mede tweakers problemen met hun pc door puur onderdelen te gaan uitsluiten. Maar vanuit ervaring kan je b.v. vaak al er een beetje vanuit gaan dat een cpu zelden kapot is, en het vaak wel een voedingskwestie is. Evenzogoed, zekerheid heb je niet en zoals ik al schreef en ook anderen schrijven zal je toch moeten gaan testen.

O ja de stroom meten van een voeding heeft weinig zin want sowieso kan dat alleen onder belasting wil je goede voltage metingen zien. Daarbij zijn er ook nog een aantal andere metingen nodig die je niet met een eenvoudig multimetertje kan doen wil je zekerheid hebben. Simpelste manier is gewoon toch een andere zwaardere voeding ( waarvan je zeker weet dat die het doet ) erin te zetten en uit te proberen.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
probeer eens om je bios te resetten en dan nog eens op te starten ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:15:
dan nog, het LIJKT erop dat hij het "normaal" doet(inclusief het normale geluid als je opstart, dat alles gaat draaien ect.) dus hij ten minste neit volledig gesloopt
Zoals ik al zei, een fannetje laten draaien is niet zo spannend, die doen het al als er stroom op staat. De kans dat het volledig gesloopt is is daarom gewoon aanwezig (natuurlijk is de kans dat echt alles stuk is niet zo groot, maar als je met een stofzuiger aan de gang bent gegaan is ESD een duidelijk risico).
Pagina: 1