Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:46
Mijn nieuwe monitor heeft in het midden een blauwe pixel zitten. Moet ik nu netjes melden bij de verkoper dat hij defect is en dat ik een ander wil of gewoon onder de wet koop op afstand terug sturen?

Ben bang dat als ik het meld ik te horen krijg dat dat binnen de specs is. Aan de andere kant zo terug sturen met defect is ook niet echt netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:56:
Mijn nieuwe monitor heeft in het midden een blauwe pixel zitten. Moet ik nu netjes melden bij de verkoper dat hij defect is en dat ik een ander wil of gewoon onder de wet koop op afstand terug sturen?

Ben bang dat als ik het meld ik te horen krijg dat dat binnen de specs is. Aan de andere kant zo terug sturen met defect is ook niet echt netjes
Gewoon terugsturen met de vermelding dat de monitor je simpelweg niet bevalt waarbij je niet verplicht bent om te vermelden waarom de monitor je niet bevalt. Ook zoals je zelf al schrijft is 1 blauwe pixel niet genoeg om als defect aan te merken maar jij ergert je eraan dus een goede rede terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

Persoonlijk vind ik het sowieso belachelijk dat het als normaal gezien wordt wanneer een subpixel defect is in het midden van je scherm, maar dat terzijde.

Hoewel ik zeker geen fan ben van het gebruik maken van Koop op Afstand voor het terugsturen bij defecten, valt het in deze wel te verdedigen. Het idee achter de wet is (o.a.) dat je een product in de winkel uit kunt proberen en dit bij een webshop ook moet kunnen.

Had je het scherm gekocht als de verkoper hem in de winkel voor je had aangesloten en aangezet (uitproberen dus)? Ik gok van niet, zodoende lijkt het me acceptabel (en in de geest van de wet) om hem te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:46
Aganim schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:33:
Persoonlijk vind ik het sowieso belachelijk dat het als normaal gezien wordt wanneer een subpixel defect is in het midden van je scherm, maar dat terzijde.

Hoewel ik zeker geen fan ben van het gebruik maken van Koop op Afstand voor het terugsturen bij defecten, valt het in deze wel te verdedigen. Het idee achter de wet is (o.a.) dat je een product in de winkel uit kunt proberen en dit bij een webshop ook moet kunnen.

Had je het scherm gekocht als de verkoper hem in de winkel voor je had aangesloten en aangezet (uitproberen dus)? Ik gok van niet, zodoende lijkt het me acceptabel (en in de geest van de wet) om hem te retourneren.
Nee uiteraard had ik hem niet gekocht als ik hem in de winkel gezien had met die pixel

[ Voor 93% gewijzigd door Dracula op 30-01-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

je hebt een afkoelperiode van een week. gewoon terug sturen die hap.

en als je te laat bent, moest je pixelgarantie afsluiten. tot 7-8 defecte pixels word nog als acceptabel gezien en niet als reden gebruikt om de monitor terug te nemen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.