Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] V&A selectiecriteria

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Beste allen,

Vandaag was was ik op zoek naar een tweedehandse harde schijf van 2 tot 3 TB. Dus ik ga naar de V&A en kan daar mooi in de selectiecriteria ingeven: Grootte: 2-3TB (met de schuifbalk), SATA600. Ik krijg een mooie lijst.

Even later probeer ik het opnieuw, en zie ik helemaal geen mogelijkheid meer staan op de grootte op te geven en ook de SATA snelheid kan niet meer. Nu kan enkel nog de 'maximale afstand' en de rotatiesnelheid gekozen worden, maar niet meer de grootte. Wanneer ik het een paar keer probeer kan ineens de grootte wel weer worden ingesteld, maar ditmaal weer niet meer de SATA snelheid. Heel vreemd.

Dit ter info!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We bieden op verschillende plaatsen verschillende filters aan, afhankelijk van wat er beschikbaar is. Ga je bijvoorbeeld naar de categorie 'interne harde schijven' http://tweakers.net/categ...ne-harde-schijven/aanbod/, dan bieden we de filters aan die we ook beschikbaar hebben op het tabblad producten bij die categorie (merken, series en andere specificaties).

Ga je naar de pagina van een specifieke productuitvoering, dan bieden we alleen die productuitvoeringen uit vraag en aanbod. Er zijn geen filters meer aan te bieden dan afstand en prijs bijvoorbeeld. (je ziet ook dat hier geen producten tab is maar een prijzentab)http://tweakers.net/pricewatch/253726/western-digital-black-wd1002faex-1tb/aanbod/

Ga je bijvoorbeeld naar http://tweakers.net/aanbod/latest/, dan zie je dat je hier op merken en series kunt filteren, pas als je dat hebt gedaan kunnen we je specificaties aanbieden.

Kan het dat je naar verschillende lijsten heb gekeken?

• BartDG
Nee, toch niet.
Ik weet dat zeker omdat ik momenteel erg geïnteresseerd ben in interne harde schijven en ook enkel maar die sectie van de V&A en pricewatch bekijk.

Ik zoek ook altijd op dezelfde criteria: schijven tussen 2TB en 4TB, SATA 600 en soms ook nog gefilterd op merk (WD en/of Hitachi).

Het valt dan op dat ik het ene moment dit probleemloos kan doen: ik kan mooi de gewenste capaciteit instellen met de slider en ook SATA600 aanklikken, en ik krijg een mooie lijst, gewoon prima.

Dan kom ik even later terug en wil ik dezelfde zoekopties ingeven, maar dan is de slider voor de capaciteit er niet. Ook de interface keuzeopties zijn er dan niet. Ik heb dan wel opties als rotatiesnelheid, prijs en afstand, maar daar kan ik op dat ogenblik dan niets mee doen. Als ik dan een paar keer opnieuw probeer, telkens vertrekkende vanuit de homepage en zo naar V&A, computers, opslag, etc. Dan lukt het meestal na een paar keer wel.

Maar 't is toch vreemd.

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Ok duidelijk verhaal. De filters aan de linkerkant worden getoond op basis van de specificaties bij beschikbare producten of advertenties.

Als er nu een adverentie is, die gekoppeld is aan een product in de pricewatch dan kunnen we de specificaties van dat product tonen als filter op het V&A tabblad. Wanneer er geen advertentie zijn met deze specifieke specificatie (of koppeling aan een product dat die specificatie heeft) wordt de filter ook niet getoond, omdat er op dat moment nooit een resultaat uit kan komen.

Zou dit kunnen verklaren wat je hierboven omschrijft?

• BartDG
Ik denk het niet, want het gaat telkens om een opzoeking naar hetzelfde item, gebruikmakend van dezelfde zoekcriteria, vertrekkend vanaf de homepage. Ik doe dus niets op een andere manier, en ik vertrek niet vanuit een ander scherm. Ik doe dit nogal vaak zo omdat ik de verschillende criteria tot in detail vergelijk en daarbij (uit gewoonte) de tab (te snel) sluit wanneer ik meen te hebben gelezen wat ik wil weten. Wanneer ik dan toch iets blijk te hebben vergeten, dan moet ik de zoekopdracht opnieuw ingeven op een nieuw tabblad en daarbij vertrek ik dus zoals gezegd weer vanaf de homepage. En dan kan ik de criteria opeens niet meer ingeven/gebruiken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

crisp

Devver

Pixelated

En zoek je niet toevallig via keyword? Een pagina als http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=SATA600 heeft inderdaad geen uitgebreide filters zoals http://tweakers.net/categ...ne-harde-schijven/aanbod/ dat wel heeft. Dat komt omdat bij zoeken op keyword je een resultatenlijst krijgt met advertenties uit verschillende categorieën waardoor we daar geen categorie-specifieke filters kunnen tonen.

Intentionally left blank

• BartDG
Ik denk het niet, maar je doet me twijfelen. Ik bekijk het nog even en ga er beter op letten. Mocht dit toch zo het geval zijn zal ik dit zeker laten weten!

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-11 21:24
Ik zie dit probleem ook continu opduiken. Het is bijzonder hinderlijk. Het is me onduidelijk waarom het probleem soms wel opduikt en soms niet. Geen keyword search. Bijvoorbeeld in de moederborden:

http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/aanbod/

Soms missen dan enkele of veel filters, waaronder het "socket" filter, ook niet onder "Toon alle filters".

screenshot

Een refresh hielp ditmaal, maar vaak werkt dat niet.

Soms wordt het probleem vergezeld van het volgende:
Na het aanvinken van een filterselectievakje waarachter tussen haakjes bijvoorbeeld (8 ) staat, d.w.z. 8 resultaten, krijg ik er 0. Ook na het weghalen van het vinkje houd ik 0 over.

Momenteel kan ik dit alles even niet reproduceren, maar ik ben het vandaag en gisteren vele malen tegen gekomen.

Ik sluit niet uit dat het open hebben van meerdere V&A tabs in je browser een factor is, maar dit kan toeval zijn. Ik heb het behalve in Firefox ook in IE gezien.

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor al jullie input. Het blijft hier niet te reproduceren, waardoor het ook erg lastig wordt om te achterhalen waardoor het bij jullie anders getoond wordt. Mochten jullie nog relevante info kunnen hebben die daaraan bijdraagt horen we het graag.

Verwijderd

Dit lijkt toch wel erg op dit probleem.

\[V&A] Filters werken nog niet
Pagina: 1