Beste tweakers,
Mijn systeem:
i3-540 @ 3,06Ghz
8GB werkgeheugen
128GB OCZ vertex 2 SSD
2TB Samsung hD204U
500GB WD500AAKS
Sapphire HD5750 1GB
Windows 8 PRO 64 bits
Ik heb sinds vandaag dat mijn Western Digital 500AAKS rare geluiden maakt. Mijn pc heeft gewoon aangestaan 2/3 uur na die paar uur ben ik terug naar boven te gaan om weer verder te gaan op mijn pc.
Toen leek de pc uit te staan. Toen wilde ik hem aandrukken en weer wat gekraak. Viel mijn systeem weer uit. Weer aandrukken lukte dus weer niet. Daarna heb ik de voedingskabel en i/o knop uitgeschakeld. Weer inpluggen en aanzetten toen werkte mijn systeem weer. Heel vreemd stonden mijn programma's nog open waar ik was.
Nu heb ik een hardeschijf test gedaan met HDtunePro en krijg ik de volgende foutmelding van mijn WD500AAKS hardeschijf.
"(C7) Ultra DMA CRC Error Count"
Current = 200
Worst = 200
Threshold = 0
Data = 1
Status = geel aangeduid met "Warning"
Hiernaast heb ik nog een HD204U Samsung harde schijf in mijn pc zitten, maar die geeft geen foutmeldingen. Op dit moment voert HD tune Pro ook een Error Scan uit.
Overigens kan ik mijn hardeschijf van 500GB (WD) wel uitlezen.
In schijfbeheer van Windows 8 is alles in orde.
Ook in Apparaatbeheer is alles prima.
Weten jullie nog andere goede tooltjes om harde schijf te testen?
Weten jullie wat dit kan zijn? Harde schijf is afgeschreven z.s.m. nieuwe halen?
Met vriendelijke groet,
Jamie Kap
Mijn systeem:
i3-540 @ 3,06Ghz
8GB werkgeheugen
128GB OCZ vertex 2 SSD
2TB Samsung hD204U
500GB WD500AAKS
Sapphire HD5750 1GB
Windows 8 PRO 64 bits
Ik heb sinds vandaag dat mijn Western Digital 500AAKS rare geluiden maakt. Mijn pc heeft gewoon aangestaan 2/3 uur na die paar uur ben ik terug naar boven te gaan om weer verder te gaan op mijn pc.
Toen leek de pc uit te staan. Toen wilde ik hem aandrukken en weer wat gekraak. Viel mijn systeem weer uit. Weer aandrukken lukte dus weer niet. Daarna heb ik de voedingskabel en i/o knop uitgeschakeld. Weer inpluggen en aanzetten toen werkte mijn systeem weer. Heel vreemd stonden mijn programma's nog open waar ik was.
Nu heb ik een hardeschijf test gedaan met HDtunePro en krijg ik de volgende foutmelding van mijn WD500AAKS hardeschijf.
"(C7) Ultra DMA CRC Error Count"
Current = 200
Worst = 200
Threshold = 0
Data = 1
Status = geel aangeduid met "Warning"
Hiernaast heb ik nog een HD204U Samsung harde schijf in mijn pc zitten, maar die geeft geen foutmeldingen. Op dit moment voert HD tune Pro ook een Error Scan uit.
Overigens kan ik mijn hardeschijf van 500GB (WD) wel uitlezen.
In schijfbeheer van Windows 8 is alles in orde.
Ook in Apparaatbeheer is alles prima.
Weten jullie nog andere goede tooltjes om harde schijf te testen?
Weten jullie wat dit kan zijn? Harde schijf is afgeschreven z.s.m. nieuwe halen?
Met vriendelijke groet,
Jamie Kap