Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:00
Omdat mijn oude laptop het begeven heeft heb ik een nieuwe nodig.
Heb ook aan een desktop zitten denken maar door ruimte gebrek word het dus weer een laptop

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
vooral gamen op HD. speel op het moment Diablo 3 en guild wars 2 deze wil ik graag op max settings kunnen spelen en games als far cry 3 en battlefield 3 op hoge (lees net iets onder max). ook zou ik graag de nieuwe simcity max willen spelen

Wat mag je laptop gaan kosten?
zo min mogelijk maar met nog een maand sparen 1500,- max

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
speelt allemaal niet egt een rol is toch in huis.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
een goed scherm deze moet 17 inch zijn. 15 heb ik nu ook en vind dit toch een beetje klein en toetsenbord eventueel verlicht maar als het er niet op zit is geen ramp. Een ssd maar deze bouw ik later zelf in.

heb zelf zitten kijken naar:
Alienware M17x
Inspiron 17R Special Edition

natuurlijk is de alienware de beste keus maar vroeg me af of ik het ook met de inspiron af zou kunnen aangezien deze bijna de helft kost. of zijn er andere goede alternatieven die over het hoofd zie die dezelfde of beter kwaliteit bied.

Ook vroeg ik me af of bij een laptop de CPU en GPU in de toekomst vervangen zouden kunnen worden zodat de laptop langer mee kan.

alvast bedankt

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
De 7970m is veel sneller.
Als het kan. Neem de alienware!
De alienware kan je de cpu en gpu gewoon van vervangen in de toekomst

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
Alienware kan je beter nemen dan.

En dan zelf RAM upgraden en misschien SSD er bij stoppen.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
Als je kijkt wat het verschil in gpu doet tussen een 7970 http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html en een overclockte 650 (dus een gtx660m) http://www.notebookcheck....rce-GTX-660M.71859.0.html

Maar er zijn meer voordelen, bijvoorbeeld de goede bouwkwaliteit en de makkelijke upgrade mogelijkheid.
Cpu en gpu vervangen is mogelijk (kan bijna makkelijk worden genoemd in een alienware :P ) maar lijkt mij niet echt een plus punt aangezien nieuwe onderdelen voor laptops zoals grafische kaarten heel duur zijn en nauwelijks aan te krijgen. Een 7970m kost op ebay meer dan 400 euro en ik kan ze niet echt ergens anders vinden. Wie weet wat er gaat gebeuren met de kaarten als de 7970m verouderd is of niet meer aan je wensen voldoet.

Maar als de laptop de hele tijd op dezelfde plek blijft staan is het niet zonde? Je hebt tegenwoordig ook kleine game pc's die je makkelijk wegwerkt en een pc is vele malen sterker dan een laptop.

• Pjotter87
Bedankt voor de reacties

word het toch de alienware denk ik.
een laptop kan ik op tafel zetten en als ik klaar ben weer in de kast zetten.
met een desktop is de kast niet het probleem maar het scherm met toetsen bord, die kan ik niet op tafel laten staan.
en iedere keer scherm en toetsenbord afkoppelen zie ik nie zitten.
Of weten jullie hier nog een oplossing voor?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Heb je een all in one in de overwegingen meegenomen?
Met een m17x kun nauwelijks fout gaan, maar een all in one is financieel wellicht aantrekkelijker en ook makkelijk op te bergen.

Hans van Zijl

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Een all in one makkelijker op te bergen dan een laptop? In welke wereld?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

jwpmzijl schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:16:
Heb je een all in one in de overwegingen meegenomen?
Met een m17x kun nauwelijks fout gaan, maar een all in one is financieel wellicht aantrekkelijker en ook makkelijk op te bergen.
En kan je gamen met een AIO? Niet dus.

Ik zou zoals gemeld voor de Dell AW gaan, met stock i7 HD7970M en FullHD scherm.
Eventueel geheugen uitbreiding en/of een SSD aanbrengen zelf doen.

@TS,vergis je niet, je kan veel korting krijgen!
- EPP korting (8%)
- Shopkorting (7% over bedrag excl. BTW) Dat is cashback dus krijg je achteraf terug.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• marineII7
Pjotter87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:34:
Bedankt voor de reacties

word het toch de alienware denk ik.
een laptop kan ik op tafel zetten en als ik klaar ben weer in de kast zetten.
met een desktop is de kast niet het probleem maar het scherm met toetsen bord, die kan ik niet op tafel laten staan.
en iedere keer scherm en toetsenbord afkoppelen zie ik nie zitten.
Of weten jullie hier nog een oplossing voor?
Dan wordt het heel moeilijk inderdaad, een toetsenbord en muis zou je draadloos kunnen kopen maar een draadloos monitor heb ik niet van gehoord :S

Geen all in one kopen die zijn overpriced en al helemaal niet voor gamers bedoelt, mischien de sommige apple varianten maar dat is al helemaal absurd duur.
De alienware is nu echt de beste oplossing!

• Pjotter87
Na een verbouwing en een verhuizing heb ik eindelijk tijd (en geld) om de nieuwe laptop te gaan kopen die ik al een tijdje aan wil schaffen.

het word de AW M17x (HD scherm + 7970m)

maar nu zit ik nog met 1 probleem
Nu het oude model kopen met veel korting of wachten op het nieuwe model met betere specs(mat scherm zou een grote plus zijn)?

het grootste nadeel van het wachten is dat de prijs van de nieuwe wel weer flink gaat stijgen en ik ben bang dat die dan ruim boven mijn budget komt (1400-1500)
Of blijft het oude model nog wel een paar weken beschikbaar als het nieuwe model uit is?

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Er zijn ook wirreles displays he? techniek die Nvidia gebruikt op hun tegra 4 game handheld de "shield"
Dan kun je opzicht je scherm op tafel zetten met daarbij alleen 1 stekker, draadloos toetsenbord, en draadloze muis.

moet je daarvoor wel een geschikte adapter hebben, zoiets als dit maar een wifi adapter voor in de pc word dan moeilijk aangezien ik er geen heb kunnen vinden :9

trouwens al een clevo bekeken? Als je hem niet zoveel gaat verplaatsen en uiterlijk je niet zoveel uitmaakt kun je die overwegen omdat ze goedkoper zijn dan AW met eenzelfde config. Zo heb je voor €1458 een i7,AMD 7970M, 120 GB samsung 840 Pro SSD, een 1Tb 7200RPM HDD, en een bigfoot killer wirreles internet kaart. Als je een beetje basiskennis hebt kun je windows zelf instaleren, of hun schaffen er een aan en instaleren die maar dat kost €95 dus dat moet je zelf beoordelen ;)

succses met je keuze! :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

De M17x is werkelijk op alle fronten beter dan de clevo's. Als het nu €700 verschilt, oke, maar het scheelt een paar tientjes in prijs.

Het is momenteel giswerk wat er gaat gebeuren met de M17x. De kans is groot dat er straks €200 op de prijs komt. Of dat het waard is is een 2e. Er komt een compleet gereviseerd chassis, dezelfde GPU met iets hogere kloksnelheden en een iets snellere CPU. Als je er vooral op wilt gamen en je minder interesseert in de nieuwe processor zou ik niet wachten.

Daarnaast heb je als je nu bestelt altijd nog de mogelijkheid je te beroepen op de wet koop op afstand, zodat je toch nog de nieuwe variant kunt kopen als het de prijs toch meevalt.

• Pjotter87
Door wat tege slage heb ik helaas nog geen laptop kunne kope.
Maar het moet er nu tog maar eens van gaan kome.

Ik kan een m17x r4 van een half jaar oud van iemand overnemen
I7 3630qm
Hd7970m
8ggb geheuge
Hd scherm
120gb ssd

Nu weet wel de standaard punte waar ik op moet lette.
Dode pixels
De schanieren van het scherm
Alle toetsen werke
Krasse of deuken
Touchpad goed werkt.

Nu is mijn vraag of ik nog op specifieke punten moet letten?
en of er tooltjes zijn die mij kunne zeggen of cpu en gpu in orde zijn dus dat ze niet te warm worde en gaan trothele. Heb zelf al gekeke maar krijg alleen maar tools gevonde die een paar uur nodig hebbe
En zoek eigenlijk iets dat me dat binne een kwartier of half uur vertelt.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Door een veeleisende game te spelen kan je testen of de GPU en GPU koeling goed werkt.

• marineII7
de alienware m17x r4 is een van de weinige laptops die met een hd7970m kan omgaan tijdens langere game sessies, wel wordt de laptop goed te horen maar dat is te verwachten.
dingen waar je nog op kan letten bij alienware laptops zijn

-status van de accu
-loszittende verf, vooral bij de aan en uitknop en de zijkanten van de laptop
- problemen met de geluidskaart

de laatste 2 zijn problemen die vaker voorkomen bij alienware laptops als dit je niet stoort maakt het niet zo uit maar anders heb je nu toch even een heads up. Ook zou door de bagger werkende Enduro de IGP ook uitgeschakeld zijn waardoor je dus altijd werkt met de hd7970m (same here) wat zou je voor die laptop willen betalen eigenlijk?

• Pjotter87
ok en wat voor probleme met de geluidskaart? Dat die het helemaal niet doet? Of stottert?
Dat enduro niet werkt is geen ramp zal toch meestal aan het net hangen. Maar dat de accu het doet en laad is nog wel belangrijk maar dit is tog gewoon te testen door hem aan het net te hange en daarna weer er af en na 5 min kijke hoelang dat die dan nog mee gaat in windows? Of is dit niet betrouwbaar?

Hij moet rond de 1200 gaan koste.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je 'n'-toets doet het niet goed. Die zou ik dus vooral goed testen op de AW.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
EddoH schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:24:
Je 'n'-toets doet het niet goed. Die zou ik dus vooral goed testen op de AW.
Als ik een 'Like' mocht geven op GoT (wat ik niet aanmoedig door deze opmerking), dan zou jij er nu een krijgen xD

• Pjotter87
Zal er op letten. :p
Pagina: 1