FB7170 achter Telort P-2812HNU-F1 -Hoe in BRIDGE ??

Pagina: 1
Acties:

• Thom R
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-02-2023
ik heb mijn FB 7170 achter de telfort P-2812HNU-F1 via LAN 1 maar de voip werkt belabberd en valt vaak weg / onbereikbaar.
Ik verdenk sterk de zyxel (of Telfort's instellingen / FW..) en daarom wil ik deze in BRIDGE mode zetten.
Ik heb GEEN voip instellingen in de zyxel en voor de zekerheid factory reboot gedaan.
(btw ik heb in zyxel getest met oa. Qos max priority to LAN/ id voip adv.Sett. PRACK -disabled, maar geen soelaas)

Op forums en internet heb ik toh geen goede beschrijving kunnen vinden hoe dit te doen. Enige vragen:

1- moet ik alleen de settings Ethernet EtherWAN Routing in bridge zetten of OOK ADSL ADSL Routing in bridge?? Graag enige uitleg / waar moet ik op letten....?
2- Kan ik bij problemen altijd de zyxel reseten mbv een paperclip to factory defaults??
3- werkt de telfort iTV nog steeds via de LAN 4 vd zyxel?
4- Is dit waarschijnlijk een oplossing voor mijn voip problemen??
Ter info mijn FB 7170 is annex B en kan deze dus niet direkt op de NU pstn lijn gebruiken, moet wel via zyxel dus...

Hopende op slimme reaktie's...... O-)
BVBD
Thomas

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Edit: (Merkt nu pas op dat z'n reactie overbodig was)

De enige vraag waar ik antwoord op kan geven is 2, en dat is ja.

[ Voor 76% gewijzigd door ShadowAS1 op 31-01-2013 01:14 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Als je modem in bridge gaat, dan "verliest" hij alle IP adressen. Dus daarom werkt VoIP niet meer goed, of helemaal niet.

Je kan met VoIP verder gaan op de FB.