Toon posts:

Toetsenbord werkt niet meer na vernieuwen RAM (Win8)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is lang geleden dat ik een vraag hier heb gesteld, maar we hebben weer een leuke. Vandaag kreeg ik mijn Corsair Vengeance 12GB 1600 Mhz binnen en dacht die zet ik wel even in mijn vaste pc (Asus P6T Deluxe V2, I7 920) en dan kan ik genieten van een verdubbeling van mijn RAM.

Zo gezegd zo gedaan. Start de pc op en hij boot goed totdat hij komt bij het Windows 8 inlogscherm en blijkt dat de keyboard niet reageert. Opnieuw opgestart en naar de bios gegaan. Hier niets vreemds kunnen vinden en dus nogmaals opgestart. Zelfde probleem geen vooruitgang. Dus bios gereset en nog steeds hetzelfde probleem.

Even voor de duidelijkheid het is een PS2 Logitech Media keyboard en werkte eerder perfect in Windows 8. Heb zojuist de RAM weer gewisseld met mijn oude 6GB en Windows 8 start normaal op en mijn toetsenbord werkt weer.

Iemand enige suggestie?

Ps. wist niet zeker of ik dit bij geheugen moest plaatsen of bij Windows 8. Mocht ik fout zitten mijn excuus.

• SwaffelSmurf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 09:20
Heb je al eens een ander toetsenbord geprobeerd? Waarschijnlijk werkt een USB toetsenbord wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een ander toetsenbord geprobeerd maar dat was ook een ps2 aansluiting. Dus die ging ook niet werken. Helaas heb ik hier geen usb toetsenbord in huis (koop meestal pas een nieuw toetsenbord wanneer ik weer drinken over mijn toetsenbord heb gegooid. Gaat nu al best lang goed!)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
Welke BIOS draai je?
Bij de laatste update van 10-10-2011 staat:
P6T Deluxe V2 1202 BIOS
Fix Logitech G1 PS/2 keyboard might be sometimes undetectable during POST.
bron: http://www.asus.com/Mothe...xe_V2/#support_Download_8

Je hebt geen G1 keyboard, maar wellicht is een update het proberen waard.

EDIT:
Bij versie 0610 staat ook al een fix voor PS2 keyboards.
Als je de laatste versie al draait is het wellicht een idee om contact op te namen met de support van ASUS. Ze zijn blijkbaar al wat bekend met dergelijke issues.

[ Voor 25% gewijzigd door My-life op 30-01-2013 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ga er even induiken. Had daar nog niet aan gedacht, aangezien die in de bios wel gewoon werkte. Ga wel even kijken of het helpt en mocht het werken laat ik het wel even weten.

Update:
Zojuist de bios geupdate naar 1202 en het werk als een zonnetje! Bedankt voor de hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 17:08 ]