Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik wil een XFX Pro 550W halen, maar ik weet niet of mijn moederbord genoeg aansluitingen heeft.

XFX Pro 550W aansluitingen:
1 x voeding 24-pins ATX met afneembaar 4-pins deel
1 x voeding 8-pins EPS12V met afneembaar 4-pins ATX12V deel
1 x 6-pins PCI Express voeding
1 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel
9 x 15-pens seriële ATA-voeding
6 x 4-PIN interne voeding
2 x 4-PIN mini-stroomconnector

Mijn moederboord:MS-7613 (Iona-GL8E) moederbord

Link: http://h10025.www1.hp.com...lc=nl&product=4119591#N33

Ik zou ook willen weten of mijn nieuwe systeem ( kmoet nog de voeding en videokaart kopen) wel compatible met elkaar is:

Processor: i3 530
Voeding: XFX 550W
Videokaart: Sapphire 7870XT 2GB
Moederbord: MS-7613 (Iona-GL8E) ( Deze is niet los verkrijgbaar)

En maakt het wat uit als je videokaart boven je harde schijf hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het gaat er niet om of je moederbord genoeg aansluitingen heeft, maar of je voeding voorzien is van alle stekkers die je op je mobo moet prikken. Maar dat is met een standaard ATXbordje en standaard ATXvoeding geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 17:02
Ik weet niet waar je dit systeem voor gaat gebruiken, maar bij die videokaart een i3-530 nemen is wel een beetje uit verhouding, je kan best een nieuwe CPU hierbij nemen, ik heb toevallig een PC met die CPU erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Je moederbord heeft maar 2 aansluitingen nodig, namelijk de twee eerste die je vermeldt:
  • 24-pin connector (20+4 afneembaar is voor erg oude moederborden die maar een 20-pin connector nodig hebben)
  • 4+4-pin P4 voor cpu (jouw moederbord heeft enkel maar de eerste 4-pin connector nodig)
Voor de rest heeft deze voeding ook voldoende molex-connectors, dus zit het wel snor.

Op GoT hebben ze graag dat je op voorhand wat je huiswerk doet. Als je dat had gedaan, dan had je zeker deze topic gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 21:19
wuppieigor schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:44:
Ik weet niet waar je dit systeem voor gaat gebruiken, maar bij die videokaart een i3-530 nemen is wel een beetje uit verhouding, je kan best een nieuwe CPU hierbij nemen, ik heb toevallig een PC met die CPU erin.
Die scheve verhouding komt denk ik doordat het mij een OEM-pc'tje is (MSI-mobo dat niet los te krijgen is).
Waarschijnlijk daarna videokaart geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je moet ook andersom denken namelijk heeft een voeding wel genoeg aansluitingen want daarin zit vaak het probleem. Voor een moederboard zitten in principe altijd genoeg aansluitingen en zoals gezegd heeft een moederboard er maar 2 nodig.

Wat betreft de videokaart boven een harddisk is niet bepaald gunstig nee en ligt het eraan hoeveel speling er nog tussen is. Ook heel belangrijk is hoe de airflow van je kast is want zo'n harddisk warmt al op tot minimaal 30 tot 35 graden bij normaal gebruik.

En verder ben ik het ook er wel mee eens dat de verhouding i3 530 in combinatie met een 7870XT niet echt ideaal is. Je zal wel snelheidswinst eruit halen maar je zal nooit je videokaart optimaal kunnen gebruiken. Beter kan je dan nog gaan kijken naar een 2de hands i5 op socket 1156 zodat de cpu geen bottleneck kan vormen.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 30-01-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:19
grappig dat je altijd het advies krijgt om méér geld uit te geven. Als een cpu en graka niet 'in balans' zijn kan je natuurlijk ook een lichtere graka kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Rrob schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:47:
grappig dat je altijd het advies krijgt om méér geld uit te geven. Als een cpu en graka niet 'in balans' zijn kan je natuurlijk ook een lichtere graka kopen....
Omdat mensen van zichzelf uberhaupt zo min mogelijk uit willen geven. Hij zal een 7870 hebben gekocht omdat hij dat gerechtvaardigd vindt. Anders steek je ook niet zoveel geld in een videokaart.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, de videokaart verkopen voor een 7770 en een i5 750 plaatsen is twee stukjes hardware vervangen, nieuw kopen 2e hands wegzetten en dan goedkoper aanschaffen is nooit leuk.

Je wilt als je toch heb betaald natuurlijk wel het onderste uit de kan halen. Met de i3 530 kan prima gespeeld worden, maar het is en blijft een bottleneck. Beter had het geweest als die CPU en dat moederbord nooit in z'n bezit waren geweest.

Die voeding zal prima werken in deze opstelling. Vergeet niet zowel de 24 pins als de 4 of 8 pins (boven aan het bord) aan te sluiten, anders doettie nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
Ik ben van plan een i5 760 of i5 750 te halen, maar zijn deze 2 wel goed compatible dan? En de 760 zou beter moeten zijn toch :)?

En ik wil de 7870 kopen zodat ik niet om de jaar of 2 een nieuwe moet halen omdat de spellen heviger worden dus ben wel bereid om meer geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als je een 530 hebt, zou de 750 altijd moeten werken, ik weet niet of je van dit moederbord een CPU-support lijst kan vinden, ik verwacht eigenlijk van niet...

In de V&A hier staan nog wel wat 750 en 760's. Er zit alleen 20-30 euro verschil tussen, ik weet niet of ik dat zou betalen relatief voor de 760, het is en blijft maar één multi winst. Dat zou veel uit kunnen maken voor je Overclock, maar dat zit er toch al niet in hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
Maar zou een 760 genoeg zijn? Ja ik het is een hp pc dus P6340 invullen staat er voor de i5 7xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
Vertellen of een processor goed genoeg zal zijn voor de videokaart is lastig te vertellen.
Het hangt er totaal van af wat je er mee wilt gaan doen. Aangezien je veel om te videokaart geeft neem ik aan dat je graag gamed. Dan ligt het er totaal aan of de games die je wilt spelen afhankelijk zijn van de CPU.

Als je bijvoorbeeld een fanatiek strategy/MMORPG liefhebber bent dan heb je liever een degelijke processor.
Speel je een beetje racing games en FPS's is de processor al een stuk minder belangrijk.

Maar om gewoon je vraag te beantwoorden, de 7870XT zal prima in een systeem staan samen met de i5 760.

Waarom je niet gewoon een nieuw moederbord haalt en een 2e generatie i3/i5 van V&A plukt (of desnoods nieuw) is voor mij de vraag. Zo'n reuzachtig prijsverschil zit er niet.

ALs je bijvoorbeeld in de benchmark lijst kijkt naar de i5 760
http://www.cpubenchmark.n...i5+760+%40+2.80GHz&id=773

Lijkt het me voor het geld zoveel meer waard om gewoon een degelijke mobo en een 2e/3e generatie i5 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
het verschil tussen een i5 750 of 760 ga je nooit merken
een i5 750 is trouwens snel zat voor een 7870XT, als je die goedkoop kan krijgen is dat ideaal (indien niet, koop je zoals Valandin schrijft misschien beter een nieuw moederbord)
je kan wel discussiëren of je de kaart 100% gaat kunnen laten renderen, maar bij een snellere cpu loop je juist het risico dat de cpu niet ten volle rendeert...
afhankelijk van welke games je speelt kan het dus best zijn dat die i3 530 best meevalt
in reviews waar ze cpu scaling testen zie je dat een snelle dualcore soms nog best goed mee kan

ik zou dan ook voorstellen om eerst te testen wat je nu hebt, valt het zwaar tegen, kan je nog altijd verder upgraden

als ik 1 ding heb geleerd over de jaren: als het snelheidsverschil maar 10% is, don't bother

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
De meeste games gebruiken tot op heden inderdaad nog steeds dual-cores.
Dus een snelle i3 zou het in het gamen nog perfect doen.
Toch raad ik alsnog een i5 2e generatie aan met een nieuw moederbord er bij aan.
Dat kost je wellicht 50 euro meer dan wat je van plan bent, maar voor de boost die je ervoor krijgt is het meer dan het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Buiten het feit dat niet alleen de snelheid van de cpu belangrijk is telt ook de L1 L2 en L3 cache mee, plus nog wel een aantal andere zaken die een I3 mist. Maar er is nog een ander punt waarop je moet letten namelijk in hoeverre het moederboard wel een i5 750 zomaar ondersteund.

Uit de link in het starttopic begrijp ik dat het om een HP systeempje gaat en het is nog maar de vraag in hoeverre het bios niet aangepast is door HP. Er kan dan wel MSI op het moederboard staan maar dit kan aangepast zijn speciaal voor HP.

In die zin denk ik ook dat het nog niet zo onverstandig is toch te denken aan een nieuw moederboardje met cpu. Let hierbij wel erop of er geen afwijkende maat moederboard gebruikt is want dat wil HP nog wel eens doen in vooral die Slimline pctjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
volgens de website van HP:

Motherboard supports the following processor upgrades:
Intel Core i7-8xx (Lynnfield core)
Intel Core i5-7xx (Lynnfield core)
Intel Core i5-6xx (Clarkdale core)
Intel Core i3-5xx (Clarkdale core)
NOTE:
Maximum processor core frequency <= 2.93GHz

een i5 750 of 760 zou dus perfect moeten werken, maar zoals ik eerder schreef: test eerst met de i3
zie bv http://www.legitreviews.com/article/1877/3/
dit is een test met een snellere GPU (HD 7970) en toont dat de traagste cpu van de test (een G620 is trager dan een i3 530) bijna even goede framerates biedt in bv BF3
het is vrij nutteloos om een upgrade te doen als die maar een paar frames per seconde winst opleverd

de meeste games zijn namelijk nog steeds zeer slecht geoptimaliseerd voor multithreading
als je natuurlijk dingen in de achtergrond wil laten draaien, dan is een quadcore wel interessant
Pagina: 1