Cisco 1260 GUI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483471

Topicstarter
Hallo medetweakers,

In het verleden zijn er 3 Cisco AIR-LAP1262N AP's aangeschaft. Deze liggen echter nog in de kast. Er zijn momenteel 3 AP's actief, en deze zijn aan vervanging toe. Aan mij de taak de 'nieuwe' AP's te configureren. Het nadeel is dat ik weinig ervaring met het configureren van Cisco apparatuur.

De AP is aangesloten op het netwerk met een netwerkkabel. Als ik via PUTTY contact maak via de console poort, via een RS232 -> RJ45 kabel, zie ik dat de netwerkinterface netjes een IP- adres krijgt. Echter als ik dit IP-adres in de webbrowser tik krijg ik geen interface zichtbaar. :?

Zelf ben ik ook aan het googlen geweest. Ik zie dat dit een LAP AP is.

Wat houdt dit in? Kan ik deze 'nieuwe' AP's wel gebruiken in een organisatie waar 3 AP's voldoende zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 22:39
De acces-point die je hebt, zijn lightweight access-point. Je hebt een wireless lan controller nodig om ze te beheren. Op een lightweight access-point kan je heel weining instellen. Tenzij je de AP om flashed (IOS) naar stand-alone versie. Dan kan je pas de access-point configuren en de GUI aanzetten in de access-point.

[ Voor 6% gewijzigd door plizz op 30-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483471

Topicstarter
Bedankt! Ik ga proberen het Access-Point te ruilen bij een leverancier. Mocht dit niet mogelijk zijn ga ik flashen.

Iemand nog een aanrader voor een goed alternatief? ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 22:39
Anoniem: 483471 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:31:
Bedankt! Ik ga proberen het Access-Point te ruilen bij een leverancier. Mocht dit niet mogelijk zijn ga ik flashen.

Iemand nog een aanrader voor een goed alternatief? ;)

Groetjes
Als je die acess-point wilt flashen moet je een CCO account hebben bij Cisco. Anders kan je geen image (IOS) downloaden van CIsco.