Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 00:06
Beste tweakers,

Mijn mobiele telefoon (een Huawei Ideos X5) is afgelopen vrijdag door pure pech klem komen te zitten, waarbij er door de druk een flinke barst is ontstaan en het scherm deels versplinterd is geraakt en (waarschijnlijk door de druk) mijn mobiel ook niet meer aangaat.
Ik heb contact opgenomen met een reparatiecentrum (Dynafix), maar die kunnen vooraf geen prijsopgave doen. Ik dien mijn toestel op te sturen, waardoor het mij sowieso al minimaal 30eu aan onderzoek gaat kosten.

Denken jullie dat het zinvol is om mijn telefoon ter reparatie op te sturen of zal dit zo ver in de papieren gaan lopen dat dit niet opweegt tegen aanschaf van een nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ken de telefoon in kwestie niet, maar is het geen optie om zelf het scherm te vervangen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als ik zie dat een scherm vervangen bij een One X zo'n €225,00 kost weet ik niet wat het kost bij 'n Ideos X5 met z'n kleinere scherm. Tevens is dat nou niet echt 'n mainstream telefoon dus of ze uberhaupt 'n scherm hebben liggen? Ook is het niet zeker of er intern nog het een en ander beschadigd is bij je telefoon = extra kosten. Probeer het schermpje zelf te herstellen, maar mijn advies zou zijn: buy a new one, dit kost geen €10,-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 26-07 17:36

lasharor

7 december 2004

Laatst bekende prijs was zo rond de 200 euro in Mei 2012.

Aan de specs te zien gaat het hier ook niet echt om een enorm hoogwaardige telefoon.

Ik zou dus, net zoals anandus ook suggereert kijken of je zelf een schermpje kan kopen en hem dan zelf fixed. Voordat je dat doet zou ik hem wel eerst uit elkaar halen en kijken of je moederbord niet beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:48
Probleem is dat hij ook niet meer aangaat. Waarschijnlijk kan je beter een nieuw toestel aanschaffen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:27

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb mijn scherm zelf ook vervangen, maar dat is wel iets dat door iemand gedaan moet worden die handig is in dat priegelwerk.
Bedenk dat een scherm met tape vastzit, en dat het niet gemakkelijk is om het los te maken en weer vast.

Daarnaast geef je aan dat het toestel niet aan gaat.
De kans bestaat dat de printplaten gebarsten zijn, dat is niet te repareren.
Is het toestel zo erg gebogen?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als het toestel zelf niet meer aan gaat is het volgens mij verloren moeite (en geld!) om hem te (laten) repareren.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:46

H.Boss

Hugo Boss

Heb je niet een kleine telefoonzaak bij je in de buurt die ook reparaties uitvoeren? Misschien dat die er even naar willen kijken. Dynafix zijn geen eerlijke mensen daar. Ze gooien het vaak op waterschade, terwijl dat niet zo is.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
scherm prijs valt mee (lcd + digitizer):
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item4170394a36

of misschien staat er nog goedkoper tussen
http://www.ebay.com/sch/R...kw=Huawei+Ideos+X5+screen

als je het niet zelf wilt doen inderdaad even naar een gsm toko op de hoek, vaak beter en sneller en vooral goedkoper dan de grote reparatie bedrijven, zeker voor dit soort exotische toestellen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-07 16:31
Op eBay zie ik schermen langskomen van zo'n 30 euro en digitizers zijn ook zo rond de 30 euro. Dat zijn de prijzen als je het zelf aandurft om het te gaan vervangen. Wat waarschijnlijk een klote werk zal zijn. Daarnaast zeg je dat het toestel ook niet meer aangaat, wat zou betekenen dat zelfs het moederbord schade heeft.

Met zo'n prijs zou ik eerder naar vervanging gaan kijken. Voor rond de 180 euro heb je bijvoorbeeld een pricewatch: Sony Xperia U Zwart waarmee je zeker weer een tijdje vooruit kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Laatst online: 03-07 00:06
Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad het feit dat m'n telefoon ook niet meer aangaat, zou er op kunnen duiden dat er meer schade is aan de binnenkant van het toestel. Misschien verstandigste om de telefoon open te (laten) maken en kijken of die nog überhaupt aan wil gaan. Als dit lukt zou ik via ebay een nieuw schermpje kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
scherm kapot en niet meer aan = afschrijven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Prulleman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:17:
Dat lijkt me inderdaad het verstandigste... Dan zijn alle dure onderdelen wel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-07 13:52
Ik heb mijn Ideos x5 laatst verkocht voor 75 euro, dus misschien zijn er meer 2ehands te vidnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Prulleman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:17:
Dat lijkt me inderdaad het verstandigste... Dan zijn alle dure onderdelen wel kapot.
Pagina: 1