Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Momenteel heb ik thuis wat dingen draaien maar ben ik niet geheel tevreden over hoe alles op elkaar aansluit. Ik wil hier dus wat in gaan switchen zodat ik wat extra mogelijkheden creëer.
Ik zal beschrijven wat ik heb :
- iMac
- MacBook Pro
- Een DYI server in server rack (16GB RAM, 1TB HDD, Vmware ESXI)
- Synology DS410J met 2TB netto opslag
- Zimbra mail server op de ESXI bak

Op mijn Synology staat nu eigenlijk alle data, van foto's, tot films en user documenten. Maar toen ik pas in aanraking kwam met OwnCloud en de functie zag om met "1 klik" files te delen met andere gebruikers (ze krijgen dan een URL) was ik wel verkocht. Dat heb ik gewoon soms nodig om foto's(ingepakt) te delen met familieleden ofzo. Maar, ik wil niet al mijn files dubbel op gaan slaan (op de ESXI en de Synology).
Wat ik eigenlijk wil is het volgende :

- Synology blijft beschikbaar voor Foto's & Films
- User documenten verhuizen naar de ESXI bak.
- De fileserver op de esxi machine (voor de documenten) moet wel gewoon Samba draaien en netjes zichzelf aankondigen in de finder op m'm Macs.
- Foto's blijven staan op m'n Synology maar ik wil eigen een custom PHP systeem waar ik en m'n familie (met user control dus) de foto's kunnen bekijken. Photostation op m'n Synology is nou niet echt snel....

Voor de Foto's zie ik dus een webserver voor me met "een" PHP pakket wat die foto's aan de achterkant van m'n Synology plukt.

Uiteraard zit alles met GBit aan elkaar vast, dus snelheid hoeft het probleem niet te zijn. Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven over hoe ik het een en ander kan gaan shuffelen. Als er vragen zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Owner of DBIT Consultancy