Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pc start, valt weer uit en blijft herhalen.

Pagina: 1
Acties:

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een pc gebouwd, deze was gisteren klaar. Ik heb hem een avondje gebruikt, drivers geinstalleerd, battlefield bad company 2 gespeeld en toen uitgezet. Geen enkel probleem gehad, niets. Vandaag echter zette ik men pc aan, ik hoorde de fans draaien, ik zet men scherm aan, maar opeens valt hij weer uit. na enkele seconden sprong hij weer aan, na een paar seconden viel hij weer uit. Dit bleef duren dus ik heb de supply switch uit gezet. Ik heb geprobeerd alle onnodige hardware te verwijderen->geen effect. Ik heb ook de graka eruit gehaald, geen effect. 1 keer kreeg ik wel een scherm dat leek op iets van de bios, waarop hij alle hardware leek te scannen. Er stonden allemaal componenten zoals de DVD-rw en de HDD, daarttussen stonden witte lijnen. (normale witte lijnen, geen ''error witte lijnen'' De cpu cooler voelt totaal niet oververhit aan, ik heb de cmos al proberen te resetten, en heb de ram stickjes 1 voor 1 geprobeerd.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, want dit is echt balen! :(

Mvg Harald

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:17
Misschien trekt toch je voeding het niet (stuk) probeer anders eens een andere (te lenen)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Begin eens met het posten van je complete systeem specificaties.

Edit: En heb je het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 30-01-2013 13:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• harald701
systeemspecificaties:

voeding: Ms-tech 450 watt atx-psu (MS-N450-VAL)
moederbord: Asrock G41M-GS3
Ram: Dragon Ram ddr3 van GeIL (2x 4gb)
Grafische kaart: Club 3D Gforce gt630(2048mb ddr3

+naar de troubleshooter zal ik eens kijken.
En ik denk niet dat ik iemand weet om een voeding van te lenen.
Mvg Harald

Edit: ik heb de troubleshooter gelezen, maar weet nog niet echt wat het probleem is.

[ Voor 12% gewijzigd door harald701 op 30-01-2013 14:06 ]

• harald701
Niemand?

• Quad

Quad

Doof

Weet niet welke CPU er in zit, maar je zou kunnen proberen de GPU eruit te halen en op te starten met je monitor verbonden aan de VGA poort op je moederbord.

Tevens die voeding, asap vervangen!

Ik weet niet wie dit aangeraden heeft, maar die voeding nooit en te nimmer doen!

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 30-01-2013 20:31 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• harald701
Beste,

Dat eerste heb ik aal eens geprobeerd. Geen succes. En over die voeding, denk je dat her hier aan kan liggen? Het zag er nochtans allemaal erg netjes uit. Kan het wel begrijpen, want het was erg goedkoop.

de cpu is een core 2 duo E8500.

• Quad

Quad

Doof

Probeer ergens een andere voeding te regelen om het even te proberen. Zonder grafische kaart kan er voor even opstarten geen kwaad.

Gaat erom dat MS Tech direct de prullenbak in kan eigenlijk. Gewoon rommel!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 11:28
cpu koeler niet losgeschoten oid?

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
probeer sowieso eens alles los te koppelen, alleen opstarten met wat je nodig hebt.

Dat wil zeggen:

Moederbord,cpu, koelblok.

HDD loskoppelen, cd/dvd brander los, videokaart eruit, en 1 bankje geheugen erin.
Ook bijvoorbeeld alle casefans en cpu fan loskoppelen, je cpu raakt niet overhit om even te testen of hij niet uitvalt.
Mocht hij het doen zou ik de cpu fan weer aansluiten, doet hij het nogsteeds de hdd aansluiten etc.

Ook de sata kabels etc loshalen, alles kan voor een storing zorgen.

• harald701
Ik heb gisteren de heatsink er af gehaald en de cpu ge-reseat en nu werkt het weer. Toch bedankt allemaal!

• Quad

Quad

Doof

Tsja, donder iig die PSU de prullenbak in en haal een fatsoenlijke :)
Die MS-tech gaat je PC ooit een keer naar de kloten helpen.

Ik ben overigens benieuwd naar je temperaturen, wat krijg je als je dat even meet met HW Monitor?

Even een screenshotje maken, uploaden naar www.tinypic.com en de link tussen [img][/img] tags hier neer zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 06-02-2013 13:17 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1