windows 7 oem installeren....company name invoeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303373

Topicstarter
Hallo,

Ik ga zo een nieuw gekochte windows 7 OEM proberen te herinstalleren op mijn ACER waarvan windows 7 het niet meer doet.
(systeemherstel doet het niet, en eRecovery Management restore option zijn ook greyed out. Die hele herstelpartitie en opties doen het allemaal niet.)

Nu heb ik een windows 7 OEM gekocht om het er opnieuw op te zetten.
(microsoft laat dit tegenwoordig oogluikend toe en zal geen rechtzaken gaan beginnen die ze zeker gaan verliezen.)
Nu wil ik weten of er bij installatie van OEM gevraagd wordt naar een bedrijfsnaam van mij, en zo ja of ik die blank kan laten zonder problemen.
OEM was tenslotte verzonnen voor bedrjiven die PC's verkochten.
Ik kan wel een fictief bedrjif invoeren, maar dan valt dat meer onder valsheid in geschriftte dan als ik het blank hou. Hoewel ik natuurlijk niet in de nabije toekomst kan kijken (afgezien van sommige deja-vu's die ik al 4x heb gehad, maar dat is koffiedik kijken), en weet ook niet of een bedrjif per definitie ook een KvK nummer heeft.

Beetje para, sorry. Ben benieuwd hoe de rest dit ziet. (er is natuurlijk nog een waterkansje dat MS ineens een massale heksenjacht gaat openenen via bedrijfschecks op alle OEMS in het universum, maar volgens mij gaan de baten nooit opwegen tegen de onderzoekstkosten hiervan. Afgezien van de PR-faal :) )

Weet ook niet of mijn hardware al via ACER/verkoper vastgelinkt was aan een andere OEM windows 7 die er eerder op zat. Conflict mogelijk bij activering/updates?

Trial and error kan altijd nog, maar er zjin er vast onder jullie die de uitkomsten al weten. Dan weet ik wat meer voordat ik dingen bij installatie ga invullen die achteraf wat handiger hadden gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:23

Quad

Doof

Enige wat je moet invoeren is de meegeleverde keycode.

Die zal dan gekoppeld worden aan je hardware en er zijn geen verdere risico's.

Edit: Waarom niet gewoon een Windows 7 image pakken en die installeren met de keycode die al op de laptop zit?

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 30-01-2013 13:17 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wat je invult is niets meer dan eigenaarsinformatie en wordt verders niet gebruikt. Dit was al bij Windows 95 een vraag of zelfs eerder. Gewoon je naam invullen, bedrijf kan je invullen wat je wilt. Blabla, [null], privé, whatever, niet boeiend. Al vul je Microsoft in, of Apple :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, bedankt.
En het branden ging de laatste tijd ook niet lekker op mijn XP, en ik wilde iets officiëlers dan een vage download waar je maar van mag hopen dat er geen virussen meereizen.

Dus nu kan ik écht aan de slag.

Bovendien kreeg ik net mijn Real Power M850 tweedehandsje van 78 euro binnen (goedkoop, en niet duur) , want die XP heeft nu terwijl ik ermee schrijf een powerblok die 18A levert aan een grapicscard die minimaal 24A wil hebben, en me steeds uit games knikkert.

Dus met een beetje mazzel heb ik straks 2 pc's die eindelijk normaal doen ;)

Acer helpdesk is non-existent. Als ik op hun email-hulp-formuilier links gegevens invul, verdwijnen die rechts, en omgekeerd. En dat was een maand of wat terug ook al. Wel een handige truuk, want klagende klanten kennen ze niet, lol..

Als de windows 7 OEM erop zetten niet lukt zien jullie me hier weer terug...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
Al contact opgenomen met microsoft? Misschien dat die nog iets voor je kunnen betekenen. (Link naar een schone iso)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee. Maar nu ik de OEM al uit de CD-verpakking heb is het toch niet meer van toepassing. Morsterd :)
Pagina: 1