Graag zou ik een goed advies ontvangen voor een CPU koeler.
Ik ben van plan het onderstaande systeem aan te schaffen voor Foto/video bewerking (primair) en gaming (secundair). Op eventueel een verhoging van de clock-snelheid van de GPU na, ben ik niet van plan het systeem te gaan overclocken. Voor mij zijn bij dit systeem stabiliteit en stilte van het grootste belang.
- Asus P8Z77-V
- Intel Core i7 3770 Boxed
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 (2x DDR3)
- LG GH24NS90 Zwart
- Samsung 840 series Pro 128GB
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB .... 2x
- Club3D Radeon HD 7950 royalKing
- Seasonic G-series 550W
(evt. + geluidskaart, cardreader en extra HDD)
Behuizing: Fractal design Define R4
Koeling: 2x 140mm front intake + 1x 140mm back exhaust.
Als goede en stille koeler heb ik mijn oog laten vallen op de "Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition".
Ik vind dit echter een zeer grote en zware koeler die hoogstwaarschijnlijk een overkill is in mijn systeem.
Wat zou een alternatief zijn voor mijn systeem met zeer goede koeleigenschappen én heel stil onder load?
Ik ben van plan het onderstaande systeem aan te schaffen voor Foto/video bewerking (primair) en gaming (secundair). Op eventueel een verhoging van de clock-snelheid van de GPU na, ben ik niet van plan het systeem te gaan overclocken. Voor mij zijn bij dit systeem stabiliteit en stilte van het grootste belang.
- Asus P8Z77-V
- Intel Core i7 3770 Boxed
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 (2x DDR3)
- LG GH24NS90 Zwart
- Samsung 840 series Pro 128GB
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB .... 2x
- Club3D Radeon HD 7950 royalKing
- Seasonic G-series 550W
(evt. + geluidskaart, cardreader en extra HDD)
Behuizing: Fractal design Define R4
Koeling: 2x 140mm front intake + 1x 140mm back exhaust.
Als goede en stille koeler heb ik mijn oog laten vallen op de "Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition".
Ik vind dit echter een zeer grote en zware koeler die hoogstwaarschijnlijk een overkill is in mijn systeem.
Wat zou een alternatief zijn voor mijn systeem met zeer goede koeleigenschappen én heel stil onder load?