Advies CPU koeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Graag zou ik een goed advies ontvangen voor een CPU koeler.

Ik ben van plan het onderstaande systeem aan te schaffen voor Foto/video bewerking (primair) en gaming (secundair). Op eventueel een verhoging van de clock-snelheid van de GPU na, ben ik niet van plan het systeem te gaan overclocken. Voor mij zijn bij dit systeem stabiliteit en stilte van het grootste belang.

- Asus P8Z77-V
- Intel Core i7 3770 Boxed
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 (2x DDR3)
- LG GH24NS90 Zwart
- Samsung 840 series Pro 128GB
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB .... 2x
- Club3D Radeon HD 7950 royalKing
- Seasonic G-series 550W
(evt. + geluidskaart, cardreader en extra HDD)

Behuizing: Fractal design Define R4
Koeling: 2x 140mm front intake + 1x 140mm back exhaust.

Als goede en stille koeler heb ik mijn oog laten vallen op de "Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition".
Ik vind dit echter een zeer grote en zware koeler die hoogstwaarschijnlijk een overkill is in mijn systeem.

Wat zou een alternatief zijn voor mijn systeem met zeer goede koeleigenschappen én heel stil onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Een Gelid Solutions Tranquillo Rev2 of een Cooler Master Hyper 212 Evo zijn prima opties die niet al te duur en wat minder groot zijn. Aangezien je niet gaat overclocken zijn deze dus meer dan afdoende.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:54
Cooler Master Hyper 212 EVO
Waarschijnlijk de beste budget koeler voor het geld, Arctic i30 is echter iets stiller.
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Artic i30 Zeer stil & niet al te duur (zelf nu in gebruik)
pricewatch: Arctic Cooling Freezer i30

Thermalright True Spirit
Thermalright maakt top koelers en staan bekend om hun stilte, tikkeltje duurder dan de Arctic
pricewatch: Thermalright True Spirit

Alle 3 zijn vrij kompakt gebouwd voor 120MM koelers.
Houd er wel rekening mee dat de meeste Tower koelers DIM slot 4 blokeren.
Je kan echter bij alle drie de koelers PCI-E slot1 gebruiken, lukt niet met 140MM koelers.

[ Voor 19% gewijzigd door Zanac-ex op 30-01-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Moi_in_actie en Zanac-ex ..... bedankt voor jullie reacties! :)
Zanac-ex schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:26:
Alle 3 zijn vrij kompakt gebouwd voor 120MM koelers.
Houd er wel rekening mee dat de meeste Tower koelers DIM slot 4 blokeren.
Je kan echter bij alle drie de koelers PCI-E slot1 gebruiken, lukt niet met 140MM koelers.
De CM Hyper Evo had ik eerder ook al geselecteer, maar hoorde diverse negatieve geluiden over het geluid van deze koeler.

De Thermalright true spirit 120mm vind ik wel een interessante gezien de grootte en het gewicht.
De Artic cooling freezer i30 vind ik te groot en te zwaar .... wat een gewicht!

Heb je met de montage van deze koelers ook een probleem met low profile geheugen, zoals ik in mijn config heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:54
De Thermalright true spirit 120mm vind ik wel een interessante gezien de grootte en het gewicht.

Heb je met de montage van deze koelers ook een probleem met low profile geheugen, zoals ik in mijn config heb staan?
Gaat makkelijk passen, True Spirit is gemaakt voor Micro-ATX met beperkte ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermalright.com/images/cooler/true_spirit_120m/300.png

Review van HardOCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Op een of andere manier blijf ik moeite hebben met de zware tower-koelers en de belasting die ze uitoefenen op het moederbord .... is dit terecht??

Zou ik met een koeler als de Scythe Shuriken Rev. B niet het zelfde koelresultaat kunnen halen bij een gelijkwaardig geluidsniveau?

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou je aanraden naar de benchmarks te kijken . Je.info heeft daar een handige plek voor met allerlei grafieken http://nl.hardware.info/p...dition#tab:testresultaten

De mugen 3 pcgh is een prima koeler in ieder geval !

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Na jullie adviesen en vergelijkingssites, gaat mijn voorkeur nu uit naar de Gelid tranquillo, rev.2
Naar mijn idee de beste balans tussen grootte, gewicht, geluid, koeling en prijs.

Het systeem ga ik begin maart bestellen, dus tot die tijd sta ik open voor verbeteringen en sterke argumenten.
Pagina: 1