Toon posts:

MSI Geforce GTX 660 TF Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai momenteel op één GTX 660. Ik wil er graag een tweede naast zetten door middel van de Nvidia Sli link. Dit is volgens mij niet mogelijk op mijn Asrock 870 extreme3 moederbord wel? Welke moederborden ondersteunen deze link interface wel? De reden dat ik er een tweede naast wil zetten is omdat ik regelmatig in 3D game.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
http://tweakers.net/categ...qxtTpKhkaWpsiyxiYGQPHaWgA

Deze allemaal logischerwijs ;)
Je kan er in de pricewatch op sorteren/filteren, moedenborden categorie > socket AM3/AM3+ > Onder link interface "Nvidia SLi" aanvinken.

PS: let ook op je voeding, dat die sterk genoeg is en genoeg PCI-E stekkertjes heeft ;)

Verwijderd

Er bestaan ook software toontjes als SLI hack waarmee je SLI op Crossfire-only moederborden kan draaien. Of dat foutloos werkt in jouw geval is weer wat anders. Je geeft wel weinig info over de rest van je systeem. Kijk bijvoorbeeld eerst eens of de CPU geen bottleneck is en of het echt de moeite waard is om op die manier geld uit te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
processor:
AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Black Edition Boxed
Ik kan niet echt beoordelen of dit een bottleneck CPU is. Hij is al redelijk oud maar hoe weet ik of mijn CPU de beperkende factor is in mijn geval?
moederbord:
Asrock 870 extreme3
voeding:
Be Quiet! L7 530W
Kan iemand van jullie mij dan adviseren hoe ik mijn systeem het best kan optimaliseren?

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 11:37
Op het moment dat je SLI gaat draaien zal je processor inderdaad wat harder moeten werken, ik ben niet heel erg bekent met AMD processoren, maar ik denk dat deze het nogg wel even volhoud, hij is als ik het goed herinner erg geliefd onder gamers.
Waarschijnlijk zul je wel een wat zwaardere voeding nodig hebben, ik vermoed in het gebied van 600-650 Watt, daarvoor rfereer ik naar BBG november 2012, daar draaien ze crossfire 7950, die onder load bijna 190 Watt kan trekken.

Verwijderd

Hier wat leesvoer: http://www.tomshardware.c...6-12-mobo-supports-nvidia
En hier over de chipset van je huidige moederbord: Wikipedia: AMD 800 chipset series
De specificaties van je moederbord:
http://www.asrock.com/mb/...reme3/?cat=Specifications.
Het komt er op neer dat je in Crossfire 2 AMD pci-express 2.0 kaarten in x8 max. kunt laten lopen. Je zal op zoek moeten naar een oud AM3 bord met een NForce chipset als je officieel SLI wilt hebben of een AMD bord met lucid chipset. Daarbij heb je nog weinig kans op Pci-express 3.0.
Dan misschien een iets sterkere voeding. Een nieuwe GTX660 + een nieuw (verouderd) moederbord en een goede voeding loopt al gauw in de papieren en je kan er de maximale snelheid niet uitpersen. Deze oplossing en de hacktool die ik eerder noemde zijn eerder lapmiddelen. Ik denk dat je beter een enkele videokaart kan houden of vervangen door 1 snellere (als je voeding dat aankan) en dan sparen voor een nieuw systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 18:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1