Inleiding
Na een lange tijd denken (wel een hele week) heb ik besloten om me te wagen aan een nieuw projectje.
Ik heb besloten een Multi Touch Screen Table te maken.
Ik wil deze Multi Touch Screen Table maken op basis van de FTIR methode.
Wat is FTIR
FTIR (Frustrated Total Internal Reflection) is de meest gebruikte methode om een touchscreen tafel te maken.
Infrarood licht schijnt in een doorzichtige plaat Plexiglas. Het licht komt hierdoor ‘vast’ te zitten in het glas. Als je dan met je vinger het glas aanraakt, dan schiet het licht pas onder uit en dit licht wordt opgevangen door een IR Camera (in mijn geval een gemodde PS3 Eye Toy).

Benodigdheden
Mijn boodschappen lijstje ziet er als volgt uit:
1x Beamer (Met dank aan Emrulez )
1x PS3 Eye Toy (Bedankt aan Kami124)
100x IR LED’s (teveel maarja)
25x Weerstand 75 Ohm
1x Plexiglas plaat (8mm, 80x60cm)
1x Vel vloeipapier 18gr (70x50cm)
Veel hout, schroeven e.d.
Het begin
Het begint bij mijn avontuur allemaal met het frame. Wij willen deze multi touch table ook als salon tafel kunnen gebruiken dus hij mag niet te hoog worden.
De afmetingen zijn 90x70x55cm (LxBxH).
Camera
De eerste stap die ik heb genomen (omdat deze als eerste binnen was) was de camera modden.
De PS3 Eye Toy uit elkaar gehaald en de IR lens eruit gesloopt om er een IR filter in te leggen (geknipte floppy).
Alles weer in elkaar gezet en klaar, half uurtje werk max.

Tafel
Het begin van de tafel is gemaakt, de frames zijn compleet en ik ben nu aan het wachten op de IR led’s zodat ik de tafel daadwerkelijk helemaal in elkaar kan gaan schroeven.

UPDATE
Gedeelte van de tafel alvast in elkaar gezet, begint toch al ergens op te lijken!
Helaas veel fouten gemaakt met het meten, stom van me om haast te hebben
Morgen maar weer langs de houthandel, veel opnieuw laten maken!

LED Frame
Eerst 3mm ledjes besteld en gemonteerd in een houten frame.
Werkt het hele touchscreen niet! klappen daarna ook de ledjes nog is uit elkaar
oeps..
Toen maar 5mm ledjes besteld en besloten alles in een metalen frame te gaan bevestigen. Daar is mn vriendin nu mee bezig!

Papierlaag
Uiteraard maken we het wel goed! Een laag vloeipapier met silicoon erover heen.

Meer wordt elke keer toegevoegd
Na een lange tijd denken (wel een hele week) heb ik besloten om me te wagen aan een nieuw projectje.
Ik heb besloten een Multi Touch Screen Table te maken.
Ik wil deze Multi Touch Screen Table maken op basis van de FTIR methode.
Wat is FTIR
FTIR (Frustrated Total Internal Reflection) is de meest gebruikte methode om een touchscreen tafel te maken.
Infrarood licht schijnt in een doorzichtige plaat Plexiglas. Het licht komt hierdoor ‘vast’ te zitten in het glas. Als je dan met je vinger het glas aanraakt, dan schiet het licht pas onder uit en dit licht wordt opgevangen door een IR Camera (in mijn geval een gemodde PS3 Eye Toy).

Benodigdheden
Mijn boodschappen lijstje ziet er als volgt uit:
1x Beamer (Met dank aan Emrulez )
1x PS3 Eye Toy (Bedankt aan Kami124)
100x IR LED’s (teveel maarja)
25x Weerstand 75 Ohm
1x Plexiglas plaat (8mm, 80x60cm)
1x Vel vloeipapier 18gr (70x50cm)
Veel hout, schroeven e.d.
Het begin
Het begint bij mijn avontuur allemaal met het frame. Wij willen deze multi touch table ook als salon tafel kunnen gebruiken dus hij mag niet te hoog worden.
De afmetingen zijn 90x70x55cm (LxBxH).
Camera
De eerste stap die ik heb genomen (omdat deze als eerste binnen was) was de camera modden.
De PS3 Eye Toy uit elkaar gehaald en de IR lens eruit gesloopt om er een IR filter in te leggen (geknipte floppy).
Alles weer in elkaar gezet en klaar, half uurtje werk max.

Tafel
Het begin van de tafel is gemaakt, de frames zijn compleet en ik ben nu aan het wachten op de IR led’s zodat ik de tafel daadwerkelijk helemaal in elkaar kan gaan schroeven.

UPDATE
Gedeelte van de tafel alvast in elkaar gezet, begint toch al ergens op te lijken!
Helaas veel fouten gemaakt met het meten, stom van me om haast te hebben

Morgen maar weer langs de houthandel, veel opnieuw laten maken!

LED Frame
Eerst 3mm ledjes besteld en gemonteerd in een houten frame.
Werkt het hele touchscreen niet! klappen daarna ook de ledjes nog is uit elkaar

Toen maar 5mm ledjes besteld en besloten alles in een metalen frame te gaan bevestigen. Daar is mn vriendin nu mee bezig!
Papierlaag
Uiteraard maken we het wel goed! Een laag vloeipapier met silicoon erover heen.
Meer wordt elke keer toegevoegd
[ Voor 24% gewijzigd door Web-Brielle op 03-02-2013 12:08 . Reden: Update :) ]
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser