Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Advies nodig] Speakers 2 zuilen

Pagina: 1
Acties:

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
ik wil binnenkort voor bij m'n setje 2 zuilen hebben, maar er niet te veel uitgeven, budget plm €150 per speaker. Nu ben ik wat aan het kijken geweest maar gezien het feit dat m'n kennis zo'n beetje ophoud bij JBL en Bose. Via via deze link gekregen van skytronic, maar geen idee of wat het is.
Kunnen jullie me een beejte op weg helpen met goede kwaliteit vs prijs niveau voor plm 150 per speaker?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Ik ken het merk alleen als een Kwantum lowbudget versie van Chinabling hifi.
Als de opgave "Gewicht (per stuk) 7,5kg" klopt, dan moeten de speakers uit dunwandig lichtgewicht plastic en Aziatische lucht zijn opgetrokken.
No offence, just the facts. 8)

Doe jezelf een heel groot plezier en loop eens een hifi winkel binnen voor een luisterdemonstratie en neem vooral eigen muziek mee die je goed kent. _/-\o_
De lijst met respectabele fabrikanten is lang, maar ik zou dit merk wel van die lijst schrappen. ;)
ghehee thnx ja je verwoord het goed ;)
ik wil alleen een beetje 'voorbereid' zo'n winkel inlopen

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:00
Tja, je zou kunnen kijken bij avtrader.nl. Als ik daar zoek op speakers tot 150 euro vind ik alleen de Jamo S426. Zoek ik op 170 euro, dan vind ik ook de Jamo S506 voor 169 euro en de Canton LE 109 voor 169 euro.

Ik zou persoonlijk die 20 euro erbij leggen en dan voor een van die 2 gaan, of ik zou accepteren dat ik gewoon een stuk meer geld neer moet leggen voor een speaker. Een zuilspeaker hebben alleen maar omdat het dan een zuilspeaker is, maar dat het niks mag kosten is in mijn ogen een slecht idee :)

Och ja, je moet toch wat he.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:37

BCC

Of marktplaats.. een setje Magnat Vectors moet je prima voor dat bedrag op de kop kunnen tikken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
Ik denk dat je voor dat bedrag beter kunt kijken naar BA A25/A26 met een paar zuilen erbij.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou de speakers die je zelf genoemd hebben toch echt laten voor wat ze zijn. Met hetzelfde budget, of hooguit een paar tientjes extra kun je ook deze speakers overwegen:
- Jamo S426
- Jamo S606
- Kef C5
- Kef iQ50
- Klipsch F2
- Wharfedale CR30.4

Dan heb je toch wel een stuk meer keuze en kun je meer kwaliteit in huis halen. Ga eens naar een HiFi-zaak, laat je eens adviseren en beluister welke speaker (binnen je budget range) je het beste vindt klinken.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 30-01-2013 12:57 ]

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
Ik zou ook eens naar de Heco Victa 501 tm de 702 gaan kijken/luisteren.
Ook een leuke speaker, Veel bang for buck!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
thnx, kga eens bij wat zaakjes kijken en rondluisteren :)

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-10 23:53
Kijk op Marktplaats, zoek een stel fatsoenlijk uitziend Kef speakertjes, veel beter dan die plastic rommel van Bose en Logitech etc.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

Daniel36

vernieuwde formule

Check em uit, ff in Pricewatch gekeken en hoppa.
Ik ben ff tot 200 euro gegaan omdat net boven de 150 nog mooie spullen zitten.

http://tweakers.net/categ...HRZYk5SlbRSqbmRoZKsbW1tQA

enjoy :)

edit

Ik ken alleen de Jamo s606 in de praktijk en dat is in elk geval een mooie, behoorlijk grote speaker met een goede afwerking.
Maar ja, geluid is natuurlijk persoonlijk.
Ik vond het geluid van de Jamo helemaal niet verkeerd, ze stonden alleen in een erg grote ruimte en kwamen niet echt tot hun recht daar.

[ Voor 32% gewijzigd door Daniel36 op 30-01-2013 15:02 ]

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:06
Recent voor mijn ouders wezen kijken en er valt voor dat budget (zij hadden max 200) toch best wel wat leuks te scoren. Na een eerste selectie hebben we de volgende speakers overgehouden:
- Heco Vita 701
- Wharfedale CR-30.4
- Yamaha NS-F150
- Kef C5

Hierna viel de Wharfedale af, laag en midden was prima, hoog kwam iets tekort. De Yamaha's klonken het mooist, maar zaten net boven het budget terwijl de andere speakers ook prima geluid gaven. Uiteindelijk puur op merknaam gekozen voor de Kef C5, ondanks dat de Heco heel aardig klonk. De Heco's zijn wel het goedkoopste en vallen binnen je budget!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Moeten het echt zuilen zijn? Of is er ook de mogenlijkheid om bookshelves op een meubel te zetten. Of er een paar tientjes bij te doen voor een paar stands. Zuilen in deze prijsklasse kunnen eigenlijk helemaal niet. Maximaal 1/3e van de verkoopsprijs zijn materiaal kosten. Een speaker die 150 euro in de winkel doet bezit voor maximaal 5tientjes aan materiaal. Alleen een goed stevige kast voldoende en dempingsmateriaal kosten al meer. Drivers, terminals en filters kosten een veelvoud daar van als je het goed wil doen.

Bij kleinere speakers in de zelfde prijsklasse hoeven er iets minder bochten afgesneden te worden. Vaak klinken die beter. Voor 100 tot 150 euro kan je kijken naar bijvoorbeeld wharfedale 10.1's, Monitoraudio BX2's of Boston Accoustics A25's.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:29

tijmeng

Panasonic 7J

ga gewoon ff lekker luisteren bij Correct ofzo. keuze zat voor nette prijs. Reviews zeggen zeker bij speakers niet alles. Perfect gereviewde B&W's konden mij niet bekoren

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom. Ik dacht dat ik zelf voor Kef of B&W zou gaan, maar mistte bij beiden wat. Uiteindelijk bij Klipsch uitgekomen. Luisteren is alles :)

En bij Correct in de koopjeskelder heb je vaak voor weinig heel mooi spul te pakken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
thnx voor alle adviezen, ben uiteindelijk inderdaad even wezen luisteren bij correct op advies van jullie!

Ze hadden in de kelder wat koopjes staan, uiteindelijk een 2weg setje gekocht (Klipsch rf-52) deze klonk mooier dan een 3weg set ernaast.

Pagina: 1