Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
ghehee thnx ja je verwoord het goedVerwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:44:
[...]
Ik ken het merk alleen als een Kwantum lowbudget versie van Chinabling hifi.
Als de opgave "Gewicht (per stuk) 7,5kg" klopt, dan moeten de speakers uit dunwandig lichtgewicht plastic en Aziatische lucht zijn opgetrokken.
No offence, just the facts.![]()
Doe jezelf een heel groot plezier en loop eens een hifi winkel binnen voor een luisterdemonstratie en neem vooral eigen muziek mee die je goed kent.![]()
De lijst met respectabele fabrikanten is lang, maar ik zou dit merk wel van die lijst schrappen.
ik wil alleen een beetje 'voorbereid' zo'n winkel inlopen
Ik zou persoonlijk die 20 euro erbij leggen en dan voor een van die 2 gaan, of ik zou accepteren dat ik gewoon een stuk meer geld neer moet leggen voor een speaker. Een zuilspeaker hebben alleen maar omdat het dan een zuilspeaker is, maar dat het niks mag kosten is in mijn ogen een slecht idee
Och ja, je moet toch wat he.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
- Jamo S426
- Jamo S606
- Kef C5
- Kef iQ50
- Klipsch F2
- Wharfedale CR30.4
Dan heb je toch wel een stuk meer keuze en kun je meer kwaliteit in huis halen. Ga eens naar een HiFi-zaak, laat je eens adviseren en beluister welke speaker (binnen je budget range) je het beste vindt klinken.
[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 30-01-2013 12:57 ]
Ook een leuke speaker, Veel bang for buck!
Ik ben ff tot 200 euro gegaan omdat net boven de 150 nog mooie spullen zitten.
http://tweakers.net/categ...HRZYk5SlbRSqbmRoZKsbW1tQA
enjoy
edit
Ik ken alleen de Jamo s606 in de praktijk en dat is in elk geval een mooie, behoorlijk grote speaker met een goede afwerking.
Maar ja, geluid is natuurlijk persoonlijk.
Ik vond het geluid van de Jamo helemaal niet verkeerd, ze stonden alleen in een erg grote ruimte en kwamen niet echt tot hun recht daar.
[ Voor 32% gewijzigd door Daniel36 op 30-01-2013 15:02 ]
- Heco Vita 701
- Wharfedale CR-30.4
- Yamaha NS-F150
- Kef C5
Hierna viel de Wharfedale af, laag en midden was prima, hoog kwam iets tekort. De Yamaha's klonken het mooist, maar zaten net boven het budget terwijl de andere speakers ook prima geluid gaven. Uiteindelijk puur op merknaam gekozen voor de Kef C5, ondanks dat de Heco heel aardig klonk. De Heco's zijn wel het goedkoopste en vallen binnen je budget!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Bij kleinere speakers in de zelfde prijsklasse hoeven er iets minder bochten afgesneden te worden. Vaak klinken die beter. Voor 100 tot 150 euro kan je kijken naar bijvoorbeeld wharfedale 10.1's, Monitoraudio BX2's of Boston Accoustics A25's.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
En bij Correct in de koopjeskelder heb je vaak voor weinig heel mooi spul te pakken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ze hadden in de kelder wat koopjes staan, uiteindelijk een 2weg setje gekocht (Klipsch rf-52) deze klonk mooier dan een 3weg set ernaast.