Cloud, welke en vooral welke niet.

Pagina: 1
Acties:

• R-Know
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10-2021
Omdat het er op lijkt dat mijn NAS inclusief schijven kapot is gegaan ben ik het vertouwen hierin helemaal kwijt.
Als opslag werkt het leuk voor muziek en films etc maar ik kom er steeds meer achter wat ik kwijt ben en dat stemt niet vrolijk.

Ik denk dat voor mij de oplossing is een abo te nemen bij een Cloud server, al dan niet betaald.
Heel veel ruimte heb ik niet nodig. Rond de 20GB max.
Het zal gaan om een selectie foto's, documenten etc.
Niet geheims maar ook zeker niet openbaar.

Met de zoek functie kom ik wel wat tegen maar niet wat ik zoek. Vaak teveel HiTech.

Kortom: Ik zoek een cloud waar bepaalde bestanden geback-upped worden en die ik eventueel via andere pc's en telefoon kan bereiken. Vooral niet te ingewikkeld of met een standaard programma voor alles.

Alvast bedankt, Arno

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Amazon S3? :) Lekker goedkoop!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• R-Know
Heb je ervaring met Amazon S3?
zo ja wat zijn de voordelen en/of nadelen?

Verwijderd

Volgens mij is iedere cloud afdoende voor wat je wilt; Skydrive, Dropbox, etc etc.

Heb je zaken, waarbij je wat meer privacy wilt, dan zou ik gewoon de bestanden encrypten. Dat kan heel erg simpel. Ik gebruik daarvoor cloudfogger. (http://www.cloudfogger.com/en/)

Werkt uitstekend. Ik heb Skydrive, met de skydrive software, zodat een lokale folder automatisch gesynced wordt met mijn Skydrive. Verder cloudfogger geinstalleerd, en daarbij geef ik aan welke folder in mijn lokale skydrive hij moet encrypten.

Eenmaal ingesteld, en daarna hoef ik niets te doen. Alles werkt transparant. Als ik iets in mijn Skydrive/encrypted folder kopieer, dan wordt het automatisch encrypted, en gesynced. Als ik een bestand wil openen, dan wordt het automatisch decrypted. Ik merk er helemaal niets van in het gebruik.

Wil je de encrypted data op andere computers gebruiken, dan moet je daar natuurlijk ook cloudfogger installeren. Maar dat stelt werkelijk niets voor... En er zijn clients voor Windows, Mac, iOS en Android.

Enige 'probleem' met encrypted bestanden, is dat bijvoorbeeld de online-Office er niets mee aan kan vangen... Maar ik ga er vanuit dat je met de meer prive bestanden sowieso met off-line editors werkt.

• R-Know
Ik heb dropbox al via mijn telefoon en heb ook Skydrive geprobeerd. Laatste is niet mijn ding, minder fijn te organiseren.
Cloudfogger gaat prima. Denk ik. Bestanden zijn niet zomaar te openen dus lijkt mij veilig. Maar ik ben dan ook geen expert.
Dank voor de tips.