veel data in de cloud opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499713

Topicstarter
Voor mijn website haal ik veel data via een API van een externe partij. Het gaat dan vooral statistieken van banners bijvoorbeeld. Dit kan een grote hoeveelheid data zijn, die later via de website inzichtelijk moet worden op een manier als Google Analytics (periode selecteren, filters, etc).

Nu slaan wij deze data lokaal op en hebben een eigen interface waarin we de juiste data aan de gebruiker kunnen laten zien. Maar ik vroeg me af of er niet een cloud/saas-oplossing bestaat, waarbij je deze kan 'vullen' met je eigen data, waarna je eenvoudig de juiste data hieruit kan halen en kan tonen in een interface.

Ik vond het wel wat voor Google om een dergelijke API aan te bieden, maar voor zover ik weet hebben ze dat niet. Weet iemand een geschikte oplossing?

Aanvulling: ik ben inderdaad bekend met Amazon als opslag voor grote data. Eigenlijk waar ik naar op zoek was, is nog meer een oplossing waarbij een interface ook al wordt aangeboden (zoals google analytics). Een interface waarmee je eenvoudig de data die je daar opslaat, kan filteren en tonen.
Ben er er nu van bewust dat dit eigenlijk twee verschillende oplossingen zouden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 499713 op 30-01-2013 10:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Amazon :) Gewoon een RDS of DynamoDB starten?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 499713 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:36:
Ik vond het wel wat voor Google om een dergelijke API aan te bieden, maar voor zover ik weet hebben ze dat niet. Weet iemand een geschikte oplossing?
Héél erg hard heb je niet gezocht dan ;)

https://cloud.google.com/products/big-query
https://cloud.google.com/products/cloud-sql
[google=cloud database]

Verder: ik mis nogal wat zaken uit onze Quickstart en zie ik even niet hoe die een Programming probleem is? (Zie ook Waar vind ik...? en Waar hoort mijn topic?). Ik laat 't topic nog even open, maar zou 't op prijs stellen als je je topicstart even aanvult met relevante info en wat je zelf al gevonden had, waarom dat afviel etc..

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 30-01-2013 10:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik verwacht dat je niet zo snel een service zult vinden die willekeurige data op een Google Analytics-achtige manier kan tonen. Dit vereist namelijk kennis van wat de gegevens voorstellen (semantiek) die zo'n service niet heeft.

Oftewel: zelf maken (past je topic ook gelijk weer hier ;))... Er zijn natuurlijk wel (JavaScript) frameworks die je kunnen helpen met het tonen van interactieve grafieken e.d.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 21:10

Kajel

Development in Style

Ik neem aan dat je hiernaar opzoek bent zodat je in het kader van tijdsbesparing niet zelf alles hoeft te ontwikkelen. Je zou dan kunnen kijken naar een combinatie-oplossing. Geckoboard is bijvoorbeeld een dashboard oplossing waar je met je eigen data op in kunt haken. Deze zou je bijvoorbeeld op Amazon kunnen opslaan en via een simpele API kun je deze data vervolgens naar Geckoboard pushen, waar vervolgens een hoop standaard widgets zijn waarmee je je data weer kunt geven. Geckoboard ondersteunt overigens ook een polling oplossing. Voor documentatie: http://docs.geckoboard.com/custom-widgets/ Daar staan ook voorbeeld scripts in PHP die demonstreren hoe je data klaarzet/aanlevert voor Geckoboard.

Het is misschien niet the all-on-one oplossing die je zoekt, maar zoals Herko al zegt, dat is ook eigenlijk onmogelijk omdat geen enkele SaaS oplossing kan weten hoe jouw data in elkaar zit. Je zult dus zelf moeten aanwijzen wat er getoond moet worden. Geckoboard neemt je in ieder geval het werk van Widgets/Dashboard bouwen uit handen.

[ Voor 18% gewijzigd door Kajel op 31-01-2013 09:17 ]