Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is wijsheid, ASUS N76VJ-T4005H - SONY SVE1712L1EW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

mijn vriendin en ik zijn beiden opzoek naar een laptop. Ieder een eigen aangezien onze laptop en computer aan vervanging toezijn.

Elk hebben we wat rond gekeken, en ik kom op de asus uit en zij op de sony. Op het eerste gezicht best wat verschillen, maar als je de prestatie index moet geloven krijg ik mijn twijfels als het prijsverschil wel te rechtvaardigen is. (1100 tegen 550)

Mijn bedoelingen;

laptop moet wel even mee kunnen, upgrade naar SSD is een prio in mijn ogen.
werkzaamheden, veel normaal gebruik, en moet goed kunnen werken met Inventor 2013;

Wie kan mij zeggen of mijn bovenstaande uitspraak juist is, en kan me de voors en tegens vertellen.

Inbreng alternatieven altijd welkom, O-)

Verwijderd

Prestatie index?

Vertrouw nu in hemelsnaam niet op subjectieve prestatie indexen, maar pak gewoon de benchmarks & feiten erbij.

Dat gezegd hebbende, een goed scherm lijkt mij met inventor wel redelijk een must. De sony is 'slechts' 900 pixels hoog en de kwaliteit van het scherm is niet bepaald geweldig. Met de asus zit je daar een stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok , toen ik het er neerzette maalde de gedachte prestatieindex vs microsoft al een beetje door mijn hoofd.

Kun je me misschien adviseren wat een goede koop zal zijn, in vergelijking met de aangegeven asus? Ik ben niet helemaal meer thuis in het computer gebeuren en moet me nog eens goed inlezen.

zijn er exemplaren die hun geld waard zijn om meer te investeren of uitschieters die echt een goede prestatie/kosten verhouding hebben ?

Verwijderd

Er is eigenlijk maar een echte knaller in het 17" segment: de Alienware M17x. Maar die valt niet echt binnen jouw wensen, tenzij inventor een beest van een GPU nodig heeft.

Behalve die en de asus N76 heb je ook nog de inspiron 17r SE. Onder andere gigabit ethernet ontbreekt, en de N76 is kwalitatief ietje beter, de inspiron is wel veel goedkoper: ongeveer €770 met ongeveer dezelfde hardware als in de N76. De goedkoopste optie met een degelijk scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ok... is zo een alienware niet een beetje overpriced? Had er al eve niet naar gekeken. Lijkt wel mooi, maar werd gewaarschuwd dat de bouwkwaliteit niet zo zal zijn als je zou verwachten. Natuurlijk weet ik niet wat de verwachtingen waren.

Werk op het moment met een i7 2600 en een radeon 9650... Zou wel graag iets vergelijkbaars hebben als ik dan niet te veel vraag

Verwijderd

De M17x kost ongeveer €1300 met GTX 660m en ongeveer €1390 met HD 7970m, de meest high-end mobiele grafische kaart die er te krijgen is. Dat is verre van overpriced.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:57:
De M17x kost ongeveer €1300 met GTX 660m en ongeveer €1390 met HD 7970m, de meest high-end mobiele grafische kaart die er te krijgen is. Dat is verre van overpriced.
Voor Autodesk (en dus Inventor) kan je beter een NVS of mobile Quadro hebben. Quaddro is wellicht net te duur, maar de 5400M NVS is wel te vinden in laptops +/- 1300 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Neem de m17x in overweging. Heb nog niet en budget vastgesteld. Vorige laptop 8 jaar geleden zat ook in de 1400 euro. ..

Zijn de quadro fx kaarten zoveel beter? in mijn vorige werk pc zat deze ook. En kan niet zeggen dat de ati daarvoor onderdoet. Misschien zijn de tijden verandert. Kun je me overtuigen? geloof dat de benchmarks anders laten zien. Misschien een vertekend beeld.

@ darkstone ; de 7970 is 'de' kaart van het moment?

Verwijderd

Het 'de kaart' noemen is een beetje lastig als er eigenlijk maar 1 notebook is die een beetje acceptabel geprijsd is het dat ding.

Of je daadwerkelijk iets aan die kaart hebt in de software die jij gebruikt moet je zelf even controleren. Ik kan via google niet zo snel benchmarks vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:57:
Kun je me misschien even linken naar deze uitvoering? Ik kom namenlijk op 2000 euro. Wel heb ik dan het hd scherm geselecteerd

Verwijderd

http://configure.euro.del...p1&oc=N00W7m01&vw=classic

In combinatie met een cashback actie en de epp truuk uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 kom je rond dat bedrag. De prijs is iets hoger dan vorige week vanwege het verlopen van een €75 waardebon: met HD 7970m en 1080p scherm € 1,516.

Verwijderd

Topicstarter
ik overweeg bovenstaan systeem, de m17x aan te schaffen.

Ik sta alleen nog in dubio of het interessant is op de 3740QM te nemen. Dit zo op benchmark gebied 10% in puntenscore opleveren tegen ongeveer 155 euro.
De 3840QM daarin tegen lijkt mij niet reeel om aan te schaffen, deze is een goede 380 euro voor 16% benchmarkscore winst.

Zijn er verder nog suggesties of het interngeheugen wat hierbij goed zou passen ? Ik denk dat ik met een 16GB de eerste tijd zeker wel even vooruit kan.

Ook zou ik graag een SSD schijf willen hebben, wat is een beetje prijsgunstig om aan te schaffen? Grootte denk ik aan 128GB, maar sta open voor suggesties!!

Staan er trouwens nog neuigkeiten aangande nieuwe laptops en ontwikkeling op korte termijn in de planning welke het wachten waard zijn? kan me op dit moment namelijk nog wel behelpen met de huidige laptop, en anders heb ik de werk pc nog.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:00:
ik overweeg bovenstaan systeem, de m17x aan te schaffen.

Ik sta alleen nog in dubio of het interessant is op de 3740QM te nemen. Dit zo op benchmark gebied 10% in puntenscore opleveren tegen ongeveer 155 euro.
Wrong. Met de 3720QM of hoger is het mogelijk om beperkt te overclocken, waardoor kloksnelheden tot (uit het hoofd) 4 bins extra mogelijk zijn.

De i7-3740QM is daarmee 20% sneller dan de i7-3630QM. Het aanschaffen van de i7-3840QM levert daarbovenop slechts 100mhz winst op, wat neerkomt op een procent of 3. Persoonlijk zou ik €50 over hebben voor een 20% snellere processor, geen €150.

'overclocken' houd in: het omzetten van 1 optie in het bios.
Zijn er verder nog suggesties of het interngeheugen wat hierbij goed zou passen ? Ik denk dat ik met een 16GB de eerste tijd zeker wel even vooruit kan.
De goedkoopste kit die je kan vinden.
Ook zou ik graag een SSD schijf willen hebben, wat is een beetje prijsgunstig om aan te schaffen? Grootte denk ik aan 128GB, maar sta open voor suggesties!!
De M4 of samsung 840 pro, vermoedelijk die eerste. Je moet zelf even kijken welke groote je wilt, een 256GB SSD is namelijk goedkoper per GB dan een 128GB SSD.
Staan er trouwens nog neuigkeiten aangande nieuwe laptops en ontwikkeling op korte termijn in de planning welke het wachten waard zijn? kan me op dit moment namelijk nog wel behelpen met de huidige laptop, en anders heb ik de werk pc nog.
Geen idee. Dat is altijd koffiedik kijken. Haswell komt over een maand of 5, en zowel AMD als nvidia kunnen bij wijze van spreken morgen met een nieuw vlaggenschip komen. De snellere dies bestaan namelijk al bijna een jaar.

Verwijderd

Topicstarter
zo duidelijk, mijn idee over het ram en ssd gebeuren.

Alleen de cpu keuzo is mij niet helemaal duidelijk..

Zeg je nu dat de 3630, de basic, goed genoeg is. en dat de verbetering met de 3740 niet waard zijn?

of zeg je dat er vanaf de 3730 pas geclockt kan worden wat de keurze van de 3840 helemaal overbodig maakt?

ik was even het spoor bijster, misschien kun je het even verduidelijken voor iemand die niet dagelijks 'in het vak zit'":D

Verwijderd

Topicstarter
Kan bovenstaande nog verduidelijkt worden?

Verwijderd

Uiteraard.

Meestal zal de 3630QM wel voldoen. Als je waarde hecht aan de snelheid van de CPU dan zou je ook de 3740QM kunnen nemen, die is ongeveer 20% sneller dan de 3630QM vanwege overclockmogelijkheden. De 3820QM is een totale miskoop.

Het prijsverschil in de praktijk is ongeveer €150, wat ik eigenlijk te veel vind, maar zo'n slechte deal is het nu ook weer niet. Als je vaak zware programma's draait (en dan bedoel ik geen games) is het wel te overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Is de wifi kaart van killer wireless nog een goede toevoeging van deze laptop trouwens?

Verwijderd

Ik vind van niet. Ik lees af en toe van issues. De killer is echter wel sneller maar of dat het geld waard is is een tweede.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook wat tegenstrijdige ervaringen.

Het is tot nu toe ook wel een beetje overdone. Ik zit namelijk nog niet eens op de n-band van de wifi. Werk nu met 2 engenius routers op band g.
Laat ik deze maar gewoon standaard intel kaart

Verwijderd

Topicstarter
Neem ik windows 7 of windows 8 bij het nieuwe systeen?

Tot nu toe kan ik niets worden met het startscherm van windows 8 als ik kijk in de winkel. Het startscherm met alle 'apps' vind ik echt waardeloos.

Zijn dit zaken die in te stellen zijn zodat het weer ' normaal' gebruikt kan worden. Of neem ik beter Windows 7.

Ik ben een beetje afgeknapt op 8, maar zal geen eerlijk vergelijk zijn aangezien ik de mogelijkheden niet ken.

Wie maakt mij wijzer

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is besteld, evenals upgrades

Heb een ssd besteld. Samsung 840-pro 256mb en 2x 8gb ram.

Nu zit er in de laptop een bankje van 4 en een bankje van 2.

Heeft het nu positieve of negatieve gevolge als ik deze laat zitten?

• G-yBaB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:17:
Laptop is besteld, evenals upgrades

Heb een ssd besteld. Samsung 840-pro 256mb en 2x 8gb ram.

Nu zit er in de laptop een bankje van 4 en een bankje van 2.

Heeft het nu positieve of negatieve gevolge als ik deze laat zitten?
Als de geheugen modules het zelfde zijn dan zal het geen negatieve gevolgen hebben.

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 12:19

Jheroen

Jheroen

start8 startisback of classic shell zijn populaire opties om windows 8 wat naar de achtergrond te brengen qua uiterlijk (metro geen startknop etc)
ik heb nu zelf op verschillende pc's win 8 geprobeerd maar nee, ik wen er niet aan en wil er niet aan wennen dus zodra ik mijn dell 17R SE binnen heb gaat eerst de SSD erin en daarna win7 erop :)

Met vriendelijke groet,

Pagina: 1