hallo mede tweakers,
de oplettende tweaker is zich al opgevallen dat ik voor meerdere componenten een topic heb staan, maar voor het budget waar ik mee zit wil ik natuurlijk wel de beste kwaliteit en daar heb ik jullie ervaringen voor nodig.
wat zoek ik in mijn monitor.
hij moet ten eerste 24" of 27" zijn.
waarom? heel eenvouding, heb nu een 23"maar vind deze toch echt te klein.
prijs zit maximaal rond de 350,- ,maar misschien zijn er ook wel leuke schermpjes voor 100,- minder.
input lag en response time, moeten het liefst zo laag mogelijk dit i.v.m. de vele shooters die ik speel.
aspect ratio
16:9, maar ik zag en hoorde uit ervaringen van mensen dat 16:10 ook heel fijn blijkt te zijn.
als bf3, max payne3, hitman en de rest van de shooters deze ondersteunen maakt het voor de rest niet uit.
aansluitingen
dit moet toch wel hdmi, dvi-d of een mini display port zijn.
aangezien dit de gangbare outputs zijn op de gpu's
ook hoorde ik van horen en zeggen dat een 120Hz scherm alleen maar profijt oplevert bij films kijken en niet bij game.
jullie ervaring hierover?
ik heb nu wel de belangrijkste dingen genoemd waar mijn monitor aan moet voldoen, graag jullie respons hierover.
wat voorbeelden die ik zelf al had gevonden.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart
pricewatch: Iiyama XB2380HS-1 Zwart
deze had een tijd terug ook deze gezien, maar die is denk ik uit de handel.
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D Zwart
gr. arjan
de oplettende tweaker is zich al opgevallen dat ik voor meerdere componenten een topic heb staan, maar voor het budget waar ik mee zit wil ik natuurlijk wel de beste kwaliteit en daar heb ik jullie ervaringen voor nodig.
wat zoek ik in mijn monitor.
hij moet ten eerste 24" of 27" zijn.
waarom? heel eenvouding, heb nu een 23"maar vind deze toch echt te klein.
prijs zit maximaal rond de 350,- ,maar misschien zijn er ook wel leuke schermpjes voor 100,- minder.
input lag en response time, moeten het liefst zo laag mogelijk dit i.v.m. de vele shooters die ik speel.
aspect ratio
16:9, maar ik zag en hoorde uit ervaringen van mensen dat 16:10 ook heel fijn blijkt te zijn.
als bf3, max payne3, hitman en de rest van de shooters deze ondersteunen maakt het voor de rest niet uit.
aansluitingen
dit moet toch wel hdmi, dvi-d of een mini display port zijn.
aangezien dit de gangbare outputs zijn op de gpu's
ook hoorde ik van horen en zeggen dat een 120Hz scherm alleen maar profijt oplevert bij films kijken en niet bij game.
jullie ervaring hierover?
ik heb nu wel de belangrijkste dingen genoemd waar mijn monitor aan moet voldoen, graag jullie respons hierover.
wat voorbeelden die ik zelf al had gevonden.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart
pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart
pricewatch: Iiyama XB2380HS-1 Zwart
deze had een tijd terug ook deze gezien, maar die is denk ik uit de handel.
pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D Zwart
gr. arjan
[ Voor 6% gewijzigd door master-arjan op 30-01-2013 10:04 ]