Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zelfbouw Xeon bak geeft geen VGA beeld

Pagina: 1
Acties:

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 13:14

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Ik heb de volgende combi:
- Intel Xeon E3-1230V2 Boxed
- H77MA-G43
- KVR13N9K2/16

- Fractal Design kast
- Antec VP450P - EC PSU
- 2x 1 TB seagate

De combinatie start wel op, Fans vliegen op, harde schijven gaan aan, DVD speler schiet aan. Alleen geen beeld op mijn 15 jaar oude CRT en ook geen Num lock/ Caps lock lampjes op mijn PS/2 toetsenbord. Ook geeft mijn USB muis geen lampje van leven.

Geprobeerd om het geheugen te verwijderen, daarna kreeg ik 3 piepjes dat het moederbord wat mist. Daarna 1 bankje geheugen, zelfde probleem.

Ik heb zelf het vermoeden dat het moederbord niet het juiste geheugen heeft. http://nl.msi.com/file/test_report/TR10_2539.pdf

Ik had in eerste instantie ECC geheugen besteld (omdat het een XEON was, dacht ik ) : KVR1333D3E9SK2/16G

Wat denken jullie, wat mis ik? Of kan ik mijn VGA CRT echt niet meer gebruiken om dit soort tests uit te voeren.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:37
Alleen de E3 Xeons met een 5 als vierde cijfer hebben een ingebouwde GPU.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Dus dat betekent dat de onboard video niet werkt?

Dan ga ik vanavond er maar eens een videokaart in stoppen vermoed ik.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
Chielos schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:04:
Wat denken jullie, wat mis ik? Of kan ik mijn VGA CRT echt niet meer gebruiken om dit soort tests uit te voeren.
Ik zou sowieso de CRT de deur uit doen. Een test tft heb je voor een klein bedrag, maar dan weet je zeker dat je rug het wat langer vol gaat houden :)

Carpe Diem

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Jep, na een GPU erin gezet te hebben. Boot hij naar een bios, op mijn CRT!

CRT is nie zo zwaar, 14 inch. :) Blijft een beetje nostalgie, was ooit van mijn pentium 75 ;)
Pagina: 1