Toon posts:

CD vast in MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem, er zit een CD vast in mijn MacBook Pro en krijg hem er met geen mogelijkheid uit!

De volgende optie's heb ik al geprobeerd:

in terminal: drutil eject
Opnieuw opstarten met trackpad
Opnieuw opstarten met C knop
Opnieuw opstarten met alt en dan in dat menu de eject knop

Iemand die een oplossing heeft hem er fysiek uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danku die had ik nog niet gevonden! zal ze is allemaal proberen. Het gaat om een MacBook Pro uit 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg hem er nog niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iYell0wi7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 19:38
Maakt de superdrive geluid hoor je de schijf draaien?
hier zij o.a nog wat meer tips http://www.macyourself.co...disc-from-mac-superdrive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iYell0wi7 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Maakt de superdrive geluid hoor je de schijf draaien?
hier zij o.a nog wat meer tips http://www.macyourself.co...disc-from-mac-superdrive/
Ja de superdrive gaat wel gewoon aan zegmaar, dus hij maakt wel geluid dat die hem "leest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eruit!! De gouden tip is als het allemaal niet werkt kwa software matig doe dan de laptop dicht, pak een kaartje (ID kaart, bankpas, creditcard) doe die er heel rustig in tot die er 3kwart in zit. Doe de laptop weer open en dan wil die hem eruit gooien! haal de kaart eruit en dan gaat de CD er ook uit!

alleen ben ik bang dat mijn superdrive kapot is.. Kan nu geen windows installeren op mijn macbook, ben dit helaas wel nodig voor mijn opleiding

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iYell0wi7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 19:38
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:44:
Ik heb hem eruit!! De gouden tip is als het allemaal niet werkt kwa software matig doe dan de laptop dicht, pak een kaartje (ID kaart, bankpas, creditcard) doe die er heel rustig in tot die er 3kwart in zit. Doe de laptop weer open en dan wil die hem eruit gooien! haal de kaart eruit en dan gaat de CD er ook uit!

alleen ben ik bang dat mijn superdrive kapot is.. Kan nu geen windows installeren op mijn macbook, ben dit helaas wel nodig voor mijn opleiding
Mooi om te horen dat het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:21
Windows kan je wel installeren zonder SuperDrive, ik heb hier Win8 geïnstalleerd. Zoek op google naar bootcamp Windows installation without superdrive, dan kom je wel ergens op terecht. Is wel een klotewerkje, met een superdrive is het een stuk makkelijker, maar het werkt wel!

(en je hebt nu de perfecte mogelijkheid om een SSD in je MBP te zetten :D)

edit: het was zoiets als dit. In ieder geval met VMware je windows maken en die kopiëren naar de bootcamp partitie. Werkt hier dus perfect.

[ Voor 22% gewijzigd door mat.hi.as op 30-01-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:14:
Windows kan je wel installeren zonder SuperDrive, ik heb hier Win8 geïnstalleerd. Zoek op google naar bootcamp Windows installation without superdrive, dan kom je wel ergens op terecht. Is wel een klotewerkje, met een superdrive is het een stuk makkelijker, maar het werkt wel!

(en je hebt nu de perfecte mogelijkheid om een SSD in je MBP te zetten :D)

edit: het was zoiets als dit. In ieder geval met VMware je windows maken en die kopiëren naar de bootcamp partitie. Werkt hier dus perfect.
Ja heb het gezien! maar niet meer nodig, heb nieuwe superdriver erin. Bleek dat hij kapot was! vriend van me werkt bij iCentre technische dienst en heeft er gratis nieuwe superdriver in gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:21
Dat is natuurlijk altijd beter - tenzij je een SSD erin wilde :P
Pagina: 1