Het bedrijf waarvoor ik werk heeft zelf geen IT staf in dienst omdat alles is uitbesteed. Er staat in de SLA "Wij zorgen voor de PC's" maar nergens staat vermeld welke PC's en wat ze precies doen zodat we bij ieder probleem gaan discusseren of dat nu wel of niet binnen de SLA valt. Dit is natuurlijk niet erg productief en regelmatig komen we er dus niet meer uit wie nu wat moet doen.
Aan mijn nu de taak om een nieuwe SLA te maken die wel duidelijk is. Ik wil de SLA zo maken dat 'alles' door de leverancier wordt gedaan zonder dat we iedere keer de SLA moeten gaan lezen of het nu wel of niet gedaan moet worden.
Laten we een aantal voorbeelden nemen:
PC moet verhuisd worden van kamer a => kamer b
E-mail adres aanmaken
Virus verwijderen van PC
Herinstalleren van een PC
Repareren van een PC
Kan moeilijk voor all deze items gaan opschrijven dat virus verwijderen binnen een uur gedaan moet worden, verhuizen binnen een dag, repareren binnen een week.
Als ik inderdaad alles will laten doen door een externe leverancier dan lijkt het erop dat ik ALLES precies moet gaan opschrijven omdat het anders niet te meten is en dat lijkt mij namelijk onmogelijk omdat er altijd wel problemen zullen opduiken die NIET omschreven staan en dan ben ik weer terug bij af.
Wie weet hoe je dit kan aanpakken?
Clogie
Aan mijn nu de taak om een nieuwe SLA te maken die wel duidelijk is. Ik wil de SLA zo maken dat 'alles' door de leverancier wordt gedaan zonder dat we iedere keer de SLA moeten gaan lezen of het nu wel of niet gedaan moet worden.
Laten we een aantal voorbeelden nemen:
PC moet verhuisd worden van kamer a => kamer b
E-mail adres aanmaken
Virus verwijderen van PC
Herinstalleren van een PC
Repareren van een PC
Kan moeilijk voor all deze items gaan opschrijven dat virus verwijderen binnen een uur gedaan moet worden, verhuizen binnen een dag, repareren binnen een week.
Als ik inderdaad alles will laten doen door een externe leverancier dan lijkt het erop dat ik ALLES precies moet gaan opschrijven omdat het anders niet te meten is en dat lijkt mij namelijk onmogelijk omdat er altijd wel problemen zullen opduiken die NIET omschreven staan en dan ben ik weer terug bij af.
Wie weet hoe je dit kan aanpakken?
Clogie
De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.