Nieuw Netwerk Opzetten

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:14
Beste,

Ik heb een probleem met mijn huidige Netwerk Setup. Draadloos verlies ik vaak mijn verbinding en bekabeld met een CAT6 kabel is het ook lang niet vlekkeloos.

Ik woon in een Studentenhuis met 4 kamers. Alles is nu aangesloten op 1 router/modem maar het geeft de nodige problemen.

Daarom wil ik een nieuwe Router ertussen plakken, dan ga ik op deze Router en de andere 3 op de oude setup.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1dzxqd.png

Nu vraag ik me af, wat voor router kan ik het in dit geval het beste pakken?

Ik heb oa gekeken naar Netgear & TP-Link. Maar of ze het probleem gaan oplossen weet ik niet precies.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Met Vriendelijke Groet,

Roland

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

franssie

Save the albatross

ipv routers eens switches gebruiken lijkt me een stuk makkelijker.
Goedkoper ook denk ik.
bijvoorbeeld deze: New 5 Ports 10/100Mbps Fast Ethernet Network Switch Hub + USB Cable http://www.ebay.nl/itm/110944654219

goedkoop prutding maar werkt best ok. Met die routers breng je allemaal subdomeinen in je netwerk wat problemen gaat geven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat je een nieuwe router neerzet (al dan niet ten nadele van je huisgenoten) zou ik eerst eens even kijken waar het probleem precies zit. Even een nieuwe router er tussen prikken is leuk, maar kort je ook zo 5 tientjes en niks zegt dat het probleem dan opgelost is :)
Dus aantal vragen:
1) Weet je zeker dat de huidige router een linksys is? De RTPR01 vind ik met google namelijk als een E-tech terug - en da's nou niet het beste merk
2) Is gecontroleerd of het Cisco modem (ik gok dat je ziggo hebt) goed is door je internetprovider?
3) Wat voro problemen ondervind je? Lang niet vlekkeloos is een tikkeltje vaag
4) Waat staat het modem en waar is jouw kamer in huis? Verdiepingsvloer er tussen kan behoorlijk wat uitmaken voor je wireless ontvangst
5) Wat zijn uberhaupt je verwachtingen qua wireless verbinding? Het kan natuurlijk ook zijn dat je je door marketingtermen hebt laten misleiden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Eens met punt 5 van Eagle > maar leg het eerst bedraad eens werkend aan en dan kan je alsnog met goedkope APs van bijvoorbeeld TP-Link een wifi netwerkt opzetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• rolandos582
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:42:
Voordat je een nieuwe router neerzet (al dan niet ten nadele van je huisgenoten) zou ik eerst eens even kijken waar het probleem precies zit. Even een nieuwe router er tussen prikken is leuk, maar kort je ook zo 5 tientjes en niks zegt dat het probleem dan opgelost is :)
Dus aantal vragen:
1) Weet je zeker dat de huidige router een linksys is? De RTPR01 vind ik met google namelijk als een E-tech terug - en da's nou niet het beste merk
Mijn fout, ik heb verkeerd gelezen. Het betreft inderdaad de E-Tech RTPR01.

2) Is gecontroleerd of het Cisco modem (ik gok dat je ziggo hebt) goed is door je internetprovider?
Ik heb inderdaad Ziggo, en hij is gecontroleerd en goed bevonden. Hij is ook pas 3/4 maanden oud dus ik denk niet dat het probleem daarin zit.

3) Wat voro problemen ondervind je? Lang niet vlekkeloos is een tikkeltje vaag
Problemen die ik op dit moment ondervind zijn ;
- Lost Connection To Host
- Hoge Ping

4) Waat staat het modem en waar is jouw kamer in huis? Verdiepingsvloer er tussen kan behoorlijk wat uitmaken voor je wireless ontvangst
Modem & router staan beneden, ik zit een trap/verdieping omhoog. Tevens zit er op de E-Tech router geen WIFI dus dat is via de Modem. En wellicht is het ontvangst niet ver genoeg.

5) Wat zijn uberhaupt je verwachtingen qua wireless verbinding? Het kan natuurlijk ook zijn dat je je door marketingtermen hebt laten misleiden :)
Bij mijn vader thuis, als ik dan een verdieping omhoog zit met een Wireless verbinding werkt het wel prima. Wellicht niet de snelste snelheden maar dat terzijde.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:58
Lijkt mij een probleem met de router.
Ik denk dat als je de E-Tech vervangt voor een A-merk router, dan denk ik dat je probleem al gauw is opgelost.
Evt. kan je er een extra switch tussen gooien. Zelf heb ik alles van TP-Link.

Edit: niet goed gelezen.
Je modem is ook gelijk een router. je zit nu al met een sub-domain en je wilt er nu nog 1 bijbouwen.
Vervang je router met een switch.
Evt gooi je er voor wifi ontvangt nog een accesspoint bij :)

[ Voor 33% gewijzigd door TECHcrime op 30-01-2013 01:31 ]

• rolandos582
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:27:
Lijkt mij een probleem met de router.
Ik denk dat als je de E-Tech vervangt voor een A-merk router, dan denk ik dat je probleem al gauw is opgelost.
Evt. kan je er een extra switch tussen gooien. Zelf heb ik alles van TP-Link.

Edit: niet goed gelezen.
Je modem is ook gelijk een router. je zit nu al met een sub-domain en je wilt er nu nog 1 bijbouwen.
Vervang je router met een switch.
Evt gooi je er voor wifi ontvangt nog een accesspoint bij :)
Is het niet beter gewoon de Router te vervangen voor een nieuwe? En de WIFI functie van de Modem uit de zetten?

Je geeft zelf aan TP-Link te gebruiken, zou je dit kunnen aanraden? En aan welke Switch/Access point moet ik dan denken?

• TECHcrime
Roland, Zijn alle kamers op dezelfde etage?
Zo ja, dan kan je het volgende proberen:
Beneden: Modem/router (alles aan laten staan
Kabel naar de 1ste etage
Plaats hier een 6 of 8 poorts switch (8 lijkt me beste)
Vanaf hier kan je alle kamers bekabeld leggen. Evt kunnen je mede-bewoners nog een eigen switch in de kamer plaatsen
Op de 8 poorts zet je dan ook een accesspoint. Hiervoor kan je evt. ook kijken voor een TP-Link.
Zo heb je goede wifi op de 1ste, goede wifi bij de ingang (beneden)

Mocht je nog een 2de etage hebben, dan kan je kijken voor op de 2de etage nog een kleine switch met outlets naar de kamers doen en indien nodig nog een accesspoint.

Niet de goedkoopste optie,maar wel betrouwbaar. en TP-Link vind ik een goed en niet al te duur merk.

Indien je het makkelijk wilt doen:
Plaats op de 1ste een router en schakel de DHCP uit. Wifi werkt dan nog gewoon. Zo vermijd je een sub-domain. Ook hier is een TP link naar mijn idee een prima optie :)

• rolandos582
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:48:
Roland, Zijn alle kamers op dezelfde etage?
Zo ja, dan kan je het volgende proberen:
Beneden: Modem/router (alles aan laten staan
Kabel naar de 1ste etage
Plaats hier een 6 of 8 poorts switch (8 lijkt me beste)
Vanaf hier kan je alle kamers bekabeld leggen. Evt kunnen je mede-bewoners nog een eigen switch in de kamer plaatsen
Op de 8 poorts zet je dan ook een accesspoint. Hiervoor kan je evt. ook kijken voor een TP-Link.
Zo heb je goede wifi op de 1ste, goede wifi bij de ingang (beneden)

Mocht je nog een 2de etage hebben, dan kan je kijken voor op de 2de etage nog een kleine switch met outlets naar de kamers doen en indien nodig nog een accesspoint.

Niet de goedkoopste optie,maar wel betrouwbaar. en TP-Link vind ik een goed en niet al te duur merk.

Indien je het makkelijk wilt doen:
Plaats op de 1ste een router en schakel de DHCP uit. Wifi werkt dan nog gewoon. Zo vermijd je een sub-domain. Ook hier is een TP link naar mijn idee een prima optie :)
Het werkt als volgt :
Binnenkomst deur, beneden etage 2 deuren > 2 kamers van mijn onderburen
Trap omhoog
2 deuren > mijn kamer en nog een huisgenoot.

Op elke kamer is een aansluiting voor internet aanwezig. Je eigen kabel erin pluggen en done. Alleen is dit maar 1 kabel. Daar zou evt wel een switch tussen kunnen.

Zou ik ook een acces point op mijn eigen kamer kunnen neerzetten? En een switch voor de bekabelde objecten.

• rolandos582
Iemand een idee of een Acces Point op mijn kamer een idee is?

En wat voor Acces Point moet ik dan aan denken?

• TECHcrime
accesspoint moet je even zien als een wifi router zonder DHCP.
Je DHCP is dan gewoon op je ziggo modem.
Je kan, indien je het zo wil doen, de E-TECH vervangen met een 8 poorts switch (1ste etage?)
Vanaf hier krijgt iedereen bekebeld (1 kabel per kamer) Aan deze switch kan je evt. een accesspoint hangen.
In iedere kamer kan men dan zelf voor een switch naar keuze zorgen. Indien wifi bereik daar dan toch niet goed genoeg is, dan kunnen ze zelf een accespoint of router zonder dhcp neerzetten.

Edit:
Accespoint: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
Switch: pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Als je de switch op de plek van je E-TECH router zet, hier alle kabels in plugt en de accesspoint, dan zit je goed.

Edit 2: indien je huisgenoten een wifi router zonder dhcp in hun kamer willen neerzetten, zorg dan dat de toevoerkabel in een normale poort gaat en niet in de WAN poort.

[ Voor 35% gewijzigd door TECHcrime op 30-01-2013 15:05 ]

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Met 2 routers achter elkaar ben je ook nog dubbel NAT aan het uitvoeren. Ook niet bepaald een aanrader.

Kun je niet in de huidige router een QoS instellen? En dan zeg je gewoon niets tegen de rest als ze klagen;)

Verwijderd

Delacour schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:18:
Kun je niet in de huidige router een QoS instellen? En dan zeg je gewoon niets tegen de rest als ze klagen;)
Wat heeft dat nu met het probleem te maken? Helemaal niks.

De etech moet vervangen worden door een andere router, ziggo opbellen en de routerfunctionaliteit van de ubee laten uitschakelen, vanaf de nieuwe router die bij voorkeur op verdieping 1 hangt (neem niet een goedkope zodat er overal wifi in huis is) een kabel naar elk patchkastje op de kamers en aan de patchkastjes eventueel switches.

zo lastig is het allemaal toch niet?

• rolandos582
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:00:
accesspoint moet je even zien als een wifi router zonder DHCP.
Je DHCP is dan gewoon op je ziggo modem.
Je kan, indien je het zo wil doen, de E-TECH vervangen met een 8 poorts switch (1ste etage?)
Vanaf hier krijgt iedereen bekebeld (1 kabel per kamer) Aan deze switch kan je evt. een accesspoint hangen.
In iedere kamer kan men dan zelf voor een switch naar keuze zorgen. Indien wifi bereik daar dan toch niet goed genoeg is, dan kunnen ze zelf een accespoint of router zonder dhcp neerzetten.

Edit:
Accespoint: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
Switch: pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Als je de switch op de plek van je E-TECH router zet, hier alle kabels in plugt en de accesspoint, dan zit je goed.

Edit 2: indien je huisgenoten een wifi router zonder dhcp in hun kamer willen neerzetten, zorg dan dat de toevoerkabel in een normale poort gaat en niet in de WAN poort.
Ga ik hier is even naar opzoek.
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Wat heeft dat nu met het probleem te maken? Helemaal niks.

De etech moet vervangen worden door een andere router, ziggo opbellen en de routerfunctionaliteit van de ubee laten uitschakelen, vanaf de nieuwe router die bij voorkeur op verdieping 1 hangt (neem niet een goedkope zodat er overal wifi in huis is) een kabel naar elk patchkastje op de kamers en aan de patchkastjes eventueel switches.

zo lastig is het allemaal toch niet?
Hmm, dit is weer een heel andere optie. Maar welke is nu beter?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zie een boel mensen heel snel de conclusie trekken dat het aan de router ligt. Waar baseren jullie dat op? E-Tech is inderdaad niet het beste spul, maar het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat er gewoon een huisgenoot heel druk met bittorrent bezig is of zo. Daar gaat een betere router niet per se iets aan oplossen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TECHcrime
De vraag gaat idd deels over wifi.
De wifi van de ziggo modems is idd niet al te best.
Zet die evt. even op channel 9 (ziggo monteur heeft dat ook bij ons gedaan)
Verder moet die E-TECH eruit. switch is genoeg. Met het accesspoint creëer je extra dekking en heb je minder config edits en minder delen waar het fout kan gaan.
Problem solved :)

• rolandos582
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:35:
De vraag gaat idd deels over wifi.
Verder moet die E-TECH eruit. switch is genoeg. Met het accesspoint creëer je extra dekking en heb je minder config edits en minder delen waar het fout kan gaan.
Dus ik haal de E-Tech weg, zet hier bijvoorbeeld de bovengenoemde D-Link neer en doe alle kabels er in.

Maakt het dan nog uit of ik de bovengenoemde Acess Point op mijn eigen neer zet of beneden in de meterkast?

• TECHcrime
Je moet de ap op een andere plek neerzetten als je modem. Wat je modem geeft WiFi. Echter niet goed genoeg dus zet de ap op de 1ste etage.

• rolandos582
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:53:
Je moet de ap op een andere plek neerzetten als je modem. Wat je modem geeft WiFi. Echter niet goed genoeg dus zet de ap op de 1ste etage.
Zoiets dacht ik al ja, de WIFI van de modem komt hier net niet, dan zet ik de AP op mijn eigen kamer en zou de WIFI prima moeten zijn.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:35:
Bron?
Want? Dat dat bij jou een oplossing was, wil niet zeggen dat dat bij TS ook een oplossing is.
Je weet alleen niet welk probleem.

TS: Eerst helder krijgen wat je probleem is.
Weet je zeker dat het niet komt, zoals al eerder geopperd, door bijv. torrent verkeer?
Zit de buurman toevallig op hetzelfde wifi kanaal?

Eerst probleem helder krijgen, dan kun je oplossingen zoeken.

Abort, Retry, Quake ???

• rolandos582
[b][message=39682576,noline]

TS: Eerst helder krijgen wat je probleem is.
Weet je zeker dat het niet komt, zoals al eerder geopperd, door bijv. torrent verkeer?
Zit de buurman toevallig op hetzelfde wifi kanaal?

Eerst probleem helder krijgen, dan kun je oplossingen zoeken.
Ik heb met een APP gekeken wat voor WIFI netwerken er in de buurt zijn en wat hun kanalen zijn.

Wij zitten op kanaal 1 samen met 2 andere netwerken, verder heeft elk kanaal minimaal 3 netwerken. Dus ik denk dat we daar niet zoveel mee kunnen.

Torrent verkeer lijkt me niet, er wonen hier 2 mensen van ongeveer 25-30, ik heb ze gevraagd en geven aan niks mee te doen. (2 ervan wisten niet eens wat het was, geen nederlanders)

Dan hebben we nog een andere jongen maar ook hij doet hier niet aan, gebruikt af en toe het internet voor studie.

Tevens lijkt het mij onwaarschijnlijk dat iemand op ons netwerk om 05:00 aan het downloaden is. Maar ook om 14:00 als niemand thuis is.

Je woont in de stad, niet in een dorp. Dus je komt er niet onder uit dat mensen op hetzelfde kanaal zitten.

• aZuL2001
Okay, een kabeltje blijft de beste optie. Trek, als het enigzins gaat, naar iedere kamer een kabel en desnoods op iedere kamer een switch als ze meerdere apparaten hebben.

Probeer op een centrale plek in huis of een Wifi Accesspoint te plaatsen (Die TP Link is niet verkeerd en zeker niet voor dat geld), of zet in je modem het wifi deel uit en plaats een router (ook TP link bijv.) op die centrale plek.

Wil je het nog wat netter, dan laat je inderdaad de ziggo router omzetten naar een bridge en gebruikt alleen je eigen router. Maakt het beheer ook wat eenvoudiger.

Onderzoek op diverse plaatsen in huis, met bijvoorbeeld InSSIDer, wat voor jou het meest geschikte wifi kanaal is.

[ Voor 12% gewijzigd door aZuL2001 op 30-01-2013 21:39 ]

Abort, Retry, Quake ???

• rolandos582
aZuL2001 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:37:
Okay, een kabeltje blijft de beste optie. Trek, als het enigzins gaat, naar iedere kamer een kabel en desnoods op iedere kamer een switch als ze meerdere apparaten hebben.

Probeer op een centrale plek in huis of een Wifi Accesspoint te plaatsen (Die TP Link is niet verkeerd en zeker niet voor dat geld), of zet in je modem het wifi deel uit en plaats een router (ook TP link bijv.) op die centrale plek.

Wil je het nog wat netter, dan laat je inderdaad de ziggo router omzetten naar een bridge en gebruikt alleen je eigen router. Maakt het beheer ook wat eenvoudiger.

Onderzoek op diverse plaatsen in huis, met bijvoorbeeld InSSIDer, wat voor jou het meest geschikte wifi kanaal is.
Ik heb alles al gescand met InSSIDer daar heb ik ook mijn gegevens vandaan. Wat is het beste kanaal om te gebruiken?

Tevens als je even had terug gelezen. Had je geweten dat een kabel is getrokken vanaf modem > router > naar iedere kamer 1 kabel en die komt uit het kastje in de muur (Internet / Telefoon)

Mensen beneden hebben overigens redelijke WIFI. Dus het bereik zal waarschijnlijk het probleem zijn. Meest logische optie, AP op mijn kamer en een switch beneden.

• aZuL2001
Kanaal 16,23

Hoe moet ik dat nu weten?
Jij hebt de grafieken gezien. ;)

Kies een kanaal waar andere signalen zo laag mogelijk zijn (ook de signalen van de naastliggende kanalen).

Het topic is intussen redelijk onoverzichtelijk. ;) Je had, dacht ik, met een accesspoint gescand.

Abort, Retry, Quake ???

• rolandos582
aZuL2001 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:56:
Kanaal 16,23

Hoe moet ik dat nu weten?
Jij hebt de grafieken gezien. ;)

Kies een kanaal waar andere signalen zo laag mogelijk zijn (ook de signalen van de naastliggende kanalen).

Het topic is intussen redelijk onoverzichtelijk. ;) Je had, dacht ik, met een accesspoint gescand.
I see,
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/165uvb.png

Dit zie ik op dit moment.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En die is niet te vergroten, en bovendien hebben we meer aan de grafiek zelf ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aZuL2001
En waarom blindeer je je eigen wifi macadres, en laat dat van de buren zichtbaar? ;)
Je macadres is niets waar je geheimzinnig over hoeft te doen. Net als je interne ipadres (192.168.x.y) boeit ook niet.

Abort, Retry, Quake ???

• rolandos582
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:13:
En die is niet te vergroten, en bovendien hebben we meer aan de grafiek zelf ;)
Ik kan hem gewoon vergroten hoor. Grafiek? Bedoel je als je op 2,4 GHz of 5 GHz klikt?
aZuL2001 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:24:
En waarom blindeer je je eigen wifi macadres, en laat dat van de buren zichtbaar? ;)
Je macadres is niets waar je geheimzinnig over hoeft te doen. Net als je interne ipadres (192.168.x.y) boeit ook niet.
Geen idee, je weet maar nooit.

• TECHcrime
Ik blijft erbij:
beneden: Modem laten zoals het is
E-TECG Router vervangen met TP-Link switch
Aan de router een accesspoint bouwen.

Dan is waarschijnlijk de bottleneck van je snelheid weg en heb je veel betere wifi ontvangst.
Maja.. die E-TECH is sowieso overbodig :)

• rolandos582
TECHcrime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:34:
Ik blijft erbij:
beneden: Modem laten zoals het is
E-TECG Router vervangen met TP-Link switch
Aan de router een accesspoint bouwen.

Dan is waarschijnlijk de bottleneck van je snelheid weg en heb je veel betere wifi ontvangst.
Maja.. die E-TECH is sowieso overbodig :)
Wat bedoel je hier precies mee? De E-Tech router gaat toch gewoon weg?

• TECHcrime
sorry.. moest switch zijn

• rolandos582
Ik kan deze AP nu krijgen van mijn pa ;
pricewatch: Linksys WAP610N

Is die deze goed? Beter/slechter als de bovengenoemde D-Link?
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

• TECHcrime
Die is iets slechter, die PoE, doorvoer snelheid (130mbps ipv 300mbps) maar het voldoet ;)
Lees ook even de reviews. Linksys heeft 3 sterren met mindere ervaringen en de TP-Link heeft bijna 5 sterren.

Edit: degene die ik noemde is btw een TP-Link.. geen D-Link ;)

[ Voor 52% gewijzigd door TECHcrime op 31-01-2013 16:54 ]

• rolandos582
TECHcrime schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:50:
Die is iets slechter, die PoE, doorvoer snelheid (130mbps ipv 300mbps) maar het voldoet ;)
Lees ook even de reviews. Linksys heeft 3 sterren met mindere ervaringen en de TP-Link heeft bijna 5 sterren.

Edit: degene die ik noemde is btw een TP-Link.. geen D-Link ;)
Merk je dit verschil heel erg dan?

• aZuL2001
In sterren?
130 mbps vs 300 mbps?
PoE?
TP-Link of D-Link?

Welk verschil?

Abort, Retry, Quake ???

• TECHcrime
ik heb geen ervaring met de linksys. dus kan ik niet zeggen.
Je kan het altijd proberen met de linksys. indien het niet naar wens is, kan je altijd nog de tp-link nemen.

• rolandos582
aZuL2001 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:02:
In sterren?
130 mbps vs 300 mbps?
PoE?
TP-Link of D-Link?

Welk verschil?
Het verschil in snelheid O.I.D.

TP-LINK vs deze Linksys

Deze Linksys ondersteunt ook 5GHz, en die is bij mij niet in de buurt. Dat zou gunstig zijn?

• TECHcrime
als je wifi apparaten dat ook ondersteunen?

• rolandos582
TECHcrime schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:56:
als je wifi apparaten dat ook ondersteunen?
Ik vermoed dat mijn laptop dat wel kan,

Mijn TV - Playstation 3 - en HTC One x wss niet.

• rolandos582
Oké ik heb nu GB switch.

Modem aangesloten > GB switch > Kabels naar de kamers.

Nu heb ik mijn kabel op het 2de aansluit punt aangesloten maar krijg ik geen Ethernet verbinding meer, alleen WIFI.

Wat kan het probleem zijn?

• TECHcrime
krijg je verbinding verbroken of krijg je een uitroepteken als status?
Doe evt. even een ipconfig/all

• rolandos582
TECHcrime schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:36:
krijg je verbinding verbroken of krijg je een uitroepteken als status?
Doe evt. even een ipconfig/all
De hele verbinding komt niet eens binnen bij mij.

• franssie

franssie

Save the albatross

start > cmd > ipconfig /all
aannemende dat je op windows werkt.
Branden er lampjes, welke GB switch?

Met deze info kunnen we weinig tot niets helaas.

• rolandos582
franssie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:49:
start > cmd > ipconfig /all
aannemende dat je op windows werkt.
Branden er lampjes, welke GB switch?

Met deze info kunnen we weinig tot niets helaas.
Deze GB Switch ; pricewatch: TP-Link TL-SG1008D
Alle lampjes branden die moeten branden

Ipconfig komt er zo aan.

• rolandos582
Dit is van de Switch ;
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/14xi0js.png

Met de Router ;
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/a8o7o.png

• aZuL2001
Waarom zit de machine in een andere iprange als hij via de switch is aangesloten?
Zit er nog een router tussen?

Wat zie je als je in een browser naar http://192.168.178.1 gaat?

Overigens is de tekst van de dosprompt ook te kopieren. ;) Het enige wat interessant is de lan verbinding. Tunnel en wifi gaat het nu niet om.

[ Voor 29% gewijzigd door aZuL2001 op 01-02-2013 00:49 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• TECHcrime
192.168.178.1 is het ip van het ziggo modem.
192.168.0.1 is het IP van de E-TECH router.

Met de switch zou gewoon moeten werken. Dat zou PnP moeten zijn en zou verder geen rare dingen moeten veroorzaken.
Je krijgt tevens met de switch een goed IP adres.

Probeer met de switch idd even het ip adres van het modem in te typen.
Kijk of je daar verbinding mee hebt.

• rolandos582
TECHcrime schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:00:
192.168.178.1 is het ip van het ziggo modem.
192.168.0.1 is het IP van de E-TECH router.

Met de switch zou gewoon moeten werken. Dat zou PnP moeten zijn en zou verder geen rare dingen moeten veroorzaken.
Je krijgt tevens met de switch een goed IP adres.

Probeer met de switch idd even het ip adres van het modem in te typen.
Kijk of je daar verbinding mee hebt.
Inderdaad ja, nu heb ik mijn E-Tech Router er gewoon even terug er tussen gezet zodat ik wel internet heb. En als ik dan naar 192.168.178.1 ga, kom ik op de pagina van mijn modem.

192.168.0.1 kom ik idd in de Router, al weet ik niet hoe ik hierop moet inloggen.

Ik zal straks nog even de Switch aansluiten en dan naar het ip gaan. Kijken of dit werkt.

En als het niet werkt. Nieuwe Router?

Modem > Router > Switch op mijn kamer > Apparaten

• TECHcrime
De router is overbodig omdat het modem al DHCP geeft. dus met switch zou het moeten werken.
De router kan ertussenuit gelaten worden

• rolandos582
TECHcrime schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:06:
De router is overbodig omdat het modem al DHCP geeft. dus met switch zou het moeten werken.
De router kan ertussenuit gelaten worden
Maar als ik die uitzet? Word mijn verbinding dan niet beter?
En mijn snelheid niet hoger?

• TECHcrime
Je zou kunnen proberen om de dhcp van de router uit te zetten.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat een puinhoop zeg. Gooi eerst je Ziggo modem naar Fabrieksinstellingen, verbrand de e-tech router en sluit gewoon iedere kamer aan op de switch. Daarnaast alle PC's even controleren of ze op DHCP staan en dan werkt alles in 1 keer. Enige is je wifi van de Ziggo router nog configureren en dan werkt het als een trein.

En is de router van Ziggo niet sterk genoeg voor wifi, dan een goede Linksys router nemen, niet zo 1-tje van 5 10-tjes maar gewoon een goede en door Ziggo je router in Bridge modus laten zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Wim-Bart op 01-02-2013 01:56 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• rolandos582
Wim-Bart schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:55:
Wat een puinhoop zeg. Gooi eerst je Ziggo modem naar Fabrieksinstellingen, verbrand de e-tech router en sluit gewoon iedere kamer aan op de switch. Daarnaast alle PC's even controleren of ze op DHCP staan en dan werkt alles in 1 keer. Enige is je wifi van de Ziggo router nog configureren en dan werkt het als een trein.
Studenten huizen hé ;)

Mijn vader heeft net een nieuwe Router gekocht en gebruikt zijn WNDR3700V2 niet meer.

Misschien die ertussen gooien?

• Wim-Bart

Wim-Bart

rolandos582 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:56:
[...]

Studenten huizen hé ;)

Mijn vader heeft net een nieuwe Router gekocht en gebruikt zijn WNDR3700V2 niet meer.

Misschien die ertussen gooien?
Had ik hier staan met Ziggo. Ben over gestapt op UBee modem van Ziggo omdat de 3700V2 niet echt veel meer bereik had.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• rolandos582
Wim-Bart schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:57:
[...]

Had ik hier staan met Ziggo. Ben over gestapt op UBee modem van Ziggo omdat de 3700V2 niet echt veel meer bereik had.
Hmm, toen ik bij mijn pa woonde had ik een prima bereik op de 1E / 2E verdieping.

Deze ziggo modem klapt er om de zoveel tijd uit en de verbinding met mijn Playstation 3 is dramatisch.

• Wim-Bart

Wim-Bart

rolandos582 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:59:
[...]

Hmm, toen ik bij mijn pa woonde had ik een prima bereik op de 1E / 2E verdieping.

Deze ziggo modem klapt er om de zoveel tijd uit en de verbinding met mijn Playstation 3 is dramatisch.
Die 3700V2 zal je niet veel helpen. Enige mogelijkheid is om de 3700V2 als accesspoint in te zetten naast de Wifi van Ziggo modem. SSID het zelfde houden en de sleutel en DHCP uitzetten op de 3700.

Gewoon de Internet poort van de 3700 niet gebruiken :-)

• rolandos582
Wim-Bart schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 02:04:
[...]

Die 3700V2 zal je niet veel helpen. Enige mogelijkheid is om de 3700V2 als accesspoint in te zetten naast de Wifi van Ziggo modem. SSID het zelfde houden en de sleutel en DHCP uitzetten op de 3700.

Gewoon de Internet poort van de 3700 niet gebruiken :-)
Ja, maar dan kan ik dus beter gewoon een goede AP halen.
Pagina: 1