Server samenstellen [MC]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07 13:56
Hey,

Ik heb al een tijdje een onderhand redelijk grote Minecraft server, hiervoor wil ik een fysieke server gaan kopen en ophangen in een datacenter. Ik heb al een lijstje gemaakt met wat ik er ongeveer in wil hebben, ook heb ik al op een ander forum gevraagt en al wat verbeteringen aan m'n lijstje gemaakt.

Wat ik het liefst in de server wil hebben (of beter, maar niet slechter..):
- 32GB ram
- 3.5 Ghz 4 cores processor
- 120 GB SSD

Hier zal ik 4 minecraft servers op gaan hosten met allemaal een max-spelers van ongeveer 80. (en dit zullen we ook aantikken, maar niet altijd op draaien.) Daarom ongeveer 8GB ram en 30GB per server.

Ik heb nu het volgende samengesteld Klik.

Graag hoor ik jullie mening/tips hierover. Ook weet ik niet of ik echt alles heb wat er in moet..

Groet,
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat zal leuk "laggen" worden voor die mensen die op die servers spelen :/

Als je een 50-tal mensen op een server hebt dan zal dat hoogst waarschijnlijk al genoeg vragen van die setup.
Het is niet voor niets dat men vaak zo'n setup voor 1 server gebruikt.

30Gb ssd-plaats kan ook weinig zijn, als er veel plug-ins hun log bij houden (bv. die speler heeft die block daar geplaatst), Databases aanvullen and what not.
Als er eens een error is en de plugin spuwt error-messages uit dan kan die al hou eens vol zitten. (server waar ik op speel had dit eens.. ssd van 120gb vol terwijl hij - de owner - aan het slapen was.)

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 29-01-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
SmokingCrop schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:25:
Dat zal leuk "laggen" worden voor die mensen die op die servers spelen :/

Als je een 50-tal mensen op een server hebt dan zal dat hoogst waarschijnlijk al genoeg vragen van die setup.
Het is niet voor niets dat men vaak zo'n setup voor 1 server gebruikt.
Hoe doen hosting bedrijven dat dan? Die hebben ook ongeveer het zelfde en die draaien veel meer servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
wouter0100 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:29:
Hoe doen hosting bedrijven dat dan? Die hebben ook ongeveer het zelfde en die draaien veel meer servers?
Weet je dan wat ze precies hebben en hoe ze dit doen?

De server waar ik op speel vraagt maandelijks een $ 300 aan donaties (komt er ook aan), waar er wellicht een $ 150 naar de huur van de server gaat. (is dan ook wel een E3-1290v2, 32gb ram enzo)

en als je zegt, ik zet die in een datacenter.
Weet je hoeveel je daar voor zult moeten betalen? heb je je daar al naar geinformeerd?
Hoe zit het bv wanneer je server ge-ddos'd wordt? Je dient met al zo'n dingen rekening te houden.

Hosting bedrijven kunnen dit doordat ze schaalvoordelen hebben enz.
en als je bijvoorbeeld een server die 2000 euro koste aan een 150 euro per maand kan verhuren dan doe je op termijn ook winst.

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 29-01-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Ja, ik heb geïnformeerd. Ik heb er ook al een andere servers hangen, webhosting etc. Dat is dus wel bekend, alleen omdat ik deze gewoon bij Dell heb ingekocht en dus gewoon compleet waren was dat geen probleem. Nu wil ik er zelf een gaan samenstellen specifiek voor Minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Mja, wie weet lukt het wel ;)
Wat ik weet is dat lag hebben in minecraft het aller-ambetantste is.. (bv blocks die terug komen nadat je ze gemined hebt)

Weet je of ze een 100mbit connectie hebben of een 1gbit lijn of?

Als je zo eens kijkt op het minecraft forum waar ze mensen zoeken voor hun server dan zie je al snel dat zo'n i7 zowat altijd maar voor 1 server gebruikt wordt. (met meerdere worlds bv)
http://www.minecraftforum...2%9C%94-147-%E2%9C%94-te/
http://www.minecraftforum...inecraft-survival-server/

[ Voor 62% gewijzigd door SmokingCrop op 29-01-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

wouter0100 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:11:
Ook weet ik niet of ik echt alles heb wat er in moet..
Ik mis een CPU koeler en rails.

Overigens is het huren van een dedicated server in sommige gevallen goedkoper dan colocatie. En het scheelt een eenmalige investering. Heb je dat al overwogen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 19:23

Ultrapc

Anyone steak?

SmokingCrop schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:51:
Mja, wie weet lukt het wel ;)
Wat ik weet is dat lag hebben in minecraft het aller-ambetantste is.. (bv blocks die terug komen nadat je ze gemined hebt)

Weet je of ze een 100mbit connectie hebben of een 1gbit lijn of?
Yay, een Belg (zie ik net op je profiel :) ) of een grensbewoner (kom je niet zo gek veel tegen :Y)

On topic:

Ik had zelf een mc-server met 64gb ram, een xenon en een 256gb ssd.
Dat wou wel, totdat je langzamerhand er achter komt dat als je met 400 man aan het spelen was de lag naar boven komt, spelers verdwijnen, en zelfs uitval (heeeeeel soms, gelukkig)

Maar het moraal van het verhaal is, ik denk dat je met een fatsoenlijk servertje als die van jouw toch een goede server kan hosten :)

Succes!

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ultrapc schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:59:
[...]
Maar het moraal van het verhaal is, ik denk dat je met een fatsoenlijk servertje als die van jouw toch een goede server kan hosten :)

Succes!
Mja, de vraag is als hij er 4 kan hosten met elk een max van 80 man. :>

[ Voor 70% gewijzigd door SmokingCrop op 30-01-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

4*80=320 dus dat zou wel kunnen denk ik, maar het probleem is dat ik niet weet hoe het op momenten dat de server draaide met het gebruik van memory en cpu zat, dus het zou goed kunnen dat hij bv maar 4gb nodig had, en meer cpu of 50gb en de cpu zit uit zijn neus te eten, of erger : bijde.
(Helaas is de server niet meer ter wereld... Dus ik kan het niet voor je nakijken)

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Mja, het is dan nog de vraag hoe de cpu/ram er mee zal omgaan.

1x 320 man of 4x 80man lijkt me ook niet bepaald hetzelfde. Als je elke keer weer die basis moet hebben ipv gewoon meer spelers op dezelfde minecraftserver.

Kan de cpu er slim mee omgaan of zal je bij wijze van spreken maar de kracht hebben van een 1 core cpu met hyperthreading? }:O

misschien eens een topic aanmaken in Internetproviders en Hosting ?

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 30-01-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Dat is zeker niet hetzelfde, ik ben nu even wat aan het googlen, nog zonder ophelderen resultaat.
Over het multi-core gebruik kan ik ook niks zeggen, de server die ik daarnet noemde is afgefikt dus ik kan niks meer testen :( .

--
Edit:
Het gaat meer over componenten nu, denk ik.
De internetsnelheid is aan het datacenter natuurlijk, en ts heeft er al een server, dus dat zal wel goed zitten

[ Voor 27% gewijzigd door Ultrapc op 30-01-2013 00:16 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ultrapc schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:14:
Het gaat meer over componenten nu, denk ik.
De internetsnelheid is aan het datacenter natuurlijk, en ts heeft er al een server, dus dat zal wel goed zitten
Het gaat hier wel om de componenten, maar misschien zijn er daar mensen actief die stukken meer weten over hoe de cpu enzo om zullen gaan met meerdere (minecraft) servers

Webhosting is niet bepaald van hetzelfde kaliber als een minecraft server waar mensen direct klagen als er een klein beetje lag is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Jep, je hebt een punt, ik hoop dat ze je daar verder kunnen helpen
Succes!

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Bedankt allemaal, in principe kan ik hier dus wel 4 server op hosten? (80 spelers is redelijk overdreven, omdat op 1 server een ''dev'' server is waar we plugins op testen) en ik denk dat we max tegelijketijd rond de 200 zullen halen als het meezit.. En ze hebben 1GBPS en dan heb ik ook nog een afspraak lopen dat we aan een unmetered line komen, dit is dus geen probleem. (Webhosting hangt niet aan unmetered hoor..)

Ik heb nu de volgende samenstelling, Klik

[ Voor 22% gewijzigd door wouter0100 op 30-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Wat ga je doen met koeling? de boxed koeler past nooit in een 1u kast

En waarom een 2700k op een b75 moederbord?
Je gaat duidelijk niet overklokken, waarom dan een k processor?
neem dan een xeon e3 (weet zo snel even niet welke het is). Dat is praktisch dezelfde processor, maar dan zonder vrije multiplier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
timberleek schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:32:
Wat ga je doen met koeling? de boxed koeler past nooit in een 1u kast

En waarom een 2700k op een b75 moederbord?
Je gaat duidelijk niet overklokken, waarom dan een k processor?
neem dan een xeon e3 (weet zo snel even niet welke het is). Dat is praktisch dezelfde processor, maar dan zonder vrije multiplier
Ah, dat wist ik eerlijk gezegt niet. Dus dan ook nog een aparte koeler en dan een processor zonder. Maar een Xeon past toch niet op een ''normaal'' (MSI B75MA-P45) moederbord? Misschien wel hele domme vragen hoor.. Maar wil het zeker weten.

Ik vond trouwens deze: http://tweakers.net/price...intel-xeon-e3-1240v2.html

[ Voor 12% gewijzigd door wouter0100 op 30-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed

die xeon wordt regelmatig gebruikt als 'vervanger' voor een 3770k.
Het is onderhuids gewoon een gelockte versie van een i7.

En die kan gewoon op een socket 1155 moederbord
Er staan diverse xeons in de cpu support list van je moederbord:
http://nl.msi.com/product/mb/B75MA-P45.html#/?div=CPUSupport

Ik bedenk me net wel dat een xeon volgens mij geen igp heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Oké, bedankt. Dan heb ik nu dit lijstje: klik En is dit heel erg dat het geen IGP heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Dan heb je een losse gpu nodig.

voor zover ik weet wil het allemaal niet booten zonder gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
Er zit een onboard op het moederboard, dat is genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Dat moederbord heeft zelf geen gpu, hij heeft enkel de aansluitingen voor de gpu (igp) die in de processor kan zitten.

als je bijvoorbeeld een i7 haalt zit daar een simpele gpu in. het moederbord moet dan wat hardware hebben om die verbindingen naar buiten ook te kunnen leggen. Die heeft dit moederbord. Maar de xeon heeft voor zover ik weet geen gpu in zich. dus dan doen die poorten op het moederbord ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:29
Maarum niet alle desktop moederborden passen in een 1u kast.
Vaak is de geluidskaart te hoog.

Dan moet je of een stuk uit de kast zagen of de geluidskaart eraf zagen.
Lijkt mij beide geen goed idee.

Zo te zien heb je ook geen 1u koeler mee genomen en slide-rails.

Je kan beter bij Dell kijken voor een R210 bijvoorbeeld, die kosten ook vrijwel niks meer.
Pagina: 1