Wordt er tegenwoordig nog gebruikgemaakt van SIM-lock?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Ik heb gisteren de Lumia 920 besteld bij TELE2 en ik vroeg me af er tegenwoordig nog gebruik gemaakt wordt van SIM-lock. Het internet heb ik al afgespeurd en daarvan heb ik 'geleerd' dat in 9 van 10 gevallen een toestel geen SIM-lock heeft als je hem koopt in combinatie met een abonnement. Alleen prepaid telefoons maken meestal nog gebruik van SIM-lock. Kan iemand hier wat duidelijk in geven? Als ik op Google zoek naar dit onderwerp zijn 99% van de resultaten aanbiedingen van simlockvrije toestellen |:(

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Over het algemeen zijn toestellen bij een abo simlockvrij. Bij prepaid pakketten meestal niet, alhoewel er uitzonderingen zijn. (T-Mobile met Galaxy Y toestelletjes bijvoorbeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
xabre16v schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:52:
Over het algemeen zijn toestellen bij een abo simlockvrij. Bij prepaid pakketten meestal niet, alhoewel er uitzonderingen zijn. (T-Mobile met Galaxy Y toestelletjes bijvoorbeerd.)
Ja, zoiets had ik dus ook al begrepen. Momenteel zit ik nog tot eind maart bij T-Mobile, en het zou klote zijn als ik mijn huidige abo niet kan gebruiken op de Lumia 920 :+ Maar hoe zit dat dan met toestellen die 'branded' zijn zoals Vodafone vaak doet?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Branding en simlock gaan vaak samen, maar het hoeft niet. Bij Vodafone zijn abonnements-toestellen al sinds augustus 2009 standaard simlockvrij, ook wanneer ze dus branding, bijv. een Vodafone opstartscherm hebben. De enige uitzondering op deze regel zijn toestellen, die exclusief voor Vodafone zijn, deze hebben gewoonlijk wel een simlock.
Bij KPN hebben de meeste abo-telefoons ook geen simlock, KPN-exclusieve modellen soms wel.
T-Mobile telefoons zijn vaak branded, maar tegenwoordig gewoonlijk simlockvrij..

Helaas weet ik niet, hoe dit bij Telfort, Tele2, etc. is, 't hangt er ook vanaf, waar je bestelt, onafhankelijke shops hebben gewoonlijk een partij toestellen en die worden bij abonnementen van alle providers geleverd, zijn dus zonder simlock en branding.

[ Voor 20% gewijzigd door Marly op 30-01-2013 05:38 . Reden: aanvulling ]