Toon posts:

2 AMD Catalyst driver vragen, pls help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb waarschijnlijk een beetje een noobvraag, maar kan gewoon geen goed eenduidig antwoord vinden na lang googlen. Ik heb net een nieuwe pc, met windows 8 (64 bit) en o.a. een AMD HD 7950 3GB Videokaart.

Echter ik zag op deze site http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_win8-64.aspx dat er een nieuwe driver beschikbaar is. Ik heb de volgende 2 vragen voor jullie:

1. Wat is nou de beste wijze om een nieuwe driver te installeren? Vroeger haalde ik de oude eraf via configuratiescherm-software en zorgde ik dat de nieuwe driver al op het bureaublad had staan, zodat ik na een herstart meteen de nieuwe kon installeren. Ik zie nu dat er ook een update mogelijkheid is via het Catalyst Control Center. Wat is nou het beste om te doen???

2. Op deze site http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_win8-64.aspx zie ik dat er ook iets is dat Catalyst Application Profiles heet. Daar zit een optimalisatie in voor o.a. Far Cry 3. De Catalyst Software Suite is van een recentere datum. Is het dan nog nodig om de Catalyst Application Profiles te downloaden, je zou dan immers verwachten dat ie opgenomen is in de recentere Software Suite. Of zijn dat 2 totaal verschillende zaken. Indien je dit toch moet installeren moet ik dat dan doen nadat ik de recentere Catalyst Software Suite heb geinstalleerd? Ik vind dit erg onduidelijk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45

Fordox

00101010

profiles zijn voor crossfire, en als een driver kan updaten in het programma zelf, waarom zou dat niet werken? ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
Volgens mij werkt die update niet meer.
Bij mij is hij in ieder geval weg en ik heb de laatste versie.

edit: even gezocht en tot voor kort was er de mogelijkheid om een update uit te voeren via CCC
Deze hebben ze er weer uitgehaald in verband met veiligheid of zo.

Ik update de drivers altijd. Ik heb nog nooit de oude drivers verwijderd.
Nog nooit problemen gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door SpiriTNL op 30-01-2013 00:51 ]

Verwijderd

In al mijn jaren van gaming (meer dan een kwart eeuw) heb ik nog nooit een oude driver verwijderd voordat ik een nieuwe installeer van dezelfde uitgever (in dit geval dus AMD / ATI).
Oude driver verwijderen hoeft alleen maar als je van AMD overstapt naar Nvidia of vice versa.

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 19:43
alleen oude driver weghalen als je problemen hebt met het installeren van de nieuwe.. die update functie is idd verwijderd vanwege een lek en zal niet werken als je die nog ziet.. ik haal hem gewoon altijd even van de site af :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties tot zover!

''Ik update de drivers altijd. Ik heb nog nooit de oude drivers verwijderd.
Nog nooit problemen gehad.''

Ok en met updaten bedoel je dan gewoon bestandje van de AMD site downloaden en de executable uitvoeren (en stappen volgen). Dan overschrijft ie automatisch de oudere variant, of staat hij dan dubbel in je software lijst?

Verwijderd

Als je via AMD update (oftewel de installer download) zal deze altijd je oude drivers overschrijven.
Je hoeft dus verder niets te doen.
Download de installer, na openen zal deze uit zichzelf alle oude drivers verwijderen en nieuwe installeren.
Er komen dus geen 2 drivers in je lijst van geinstalleerde programma's te staan.
Aangezien de nieuwe drivers ook in dezelfde locatie geinstalleerd worden en dezelfde naam hebben (tenzij je een andere map ahndmatig selecteerd) zullen er ook geen dubbele verwijzingen in je windows registry staan.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-02 02:13

Imprezzion

E92 320i & 307CC

CAP's zijn niet meer specifiek voor Crossfire.. Algemene misvatting.

Het zijn Catalyst Application Profiles welke ook voor Single GPU's grote effecten kunnen hebben.

De laatste CAP dus, helemaal voor Far Cry 3, installeren. Ook bij 13.2 Beta 3.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
@ArmadaOne: ok thanks!

@Imprezzion: ok dus die CAP is toch wel interessant dan! Maakt het nog uit in welke volgorde je de zaken installeerd? De laatste Software Suite is van een recentere datum dan de CAP. Ik moet ze allebei nog installeren.

Verwijderd

Eerst de nieuwste drivers (als er een update is), dan de CAP's.
Pagina: 1