Vraag Processorkoeling (ITX)

Pagina: 1
Acties:

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-02 21:32
Hallo Tweakers,

Op dit moment heb ik een mini-itx met een spire kast.
De intel koeler past er precies in, maar is helaas zeer slecht... :(

Ik zoek een fan met hetzelfde formaat en betere prestaties.
CPU = i3 2125 boxed.

Het is een simpele vraag, maar lastig om zo uit te komen.
Hoogte & diameters van de intel koeler zijn precies goed.

Bedankt! :)

http://www.legitreviews.c...intel-2120-retail-box.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is er precies zo slecht aan dan ?

Qua geluid kan ik mij nog wel voorstellen, qua prestaties niet. Dingen koelen natuurlijk niet heel erg goed maar of de CPU nou 30 of 50 graden is boeit eigenlijk niet.

Heb je wel de BIOS ingestelt zodat de fan zo zacht mogelijk draait ? Dan zou ie toch behoorlijk stil moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 29-01-2013 22:06 ]

• TumTum
PilatuS schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:05:
Wat is er precies zo slecht aan dan ?

Qua geluid kan ik mij nog wel voorstellen, qua prestaties niet. Dingen koelen natuurlijk niet heel erg goed maar of de CPU nou 30 of 50 graden is boeit eigenlijk niet.
CPU is 50 graden zonder dat er iets draait. (applicatie/game etc.)
Ik wil dit toch een stuk omlaag halen tot 35/40.

(PS Nee ik heb in de bios alles hoog gezet, maakt opzich aardig wat geluid)

[ Voor 10% gewijzigd door TumTum op 29-01-2013 22:11 ]

• PilatuS
  • Niet online
tvbwebdesign schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:07:
[...]

CPU is 50 graden zonder dat er iets draait. (applicatie/game etc.)
Ik wil dit toch een stuk omlaag halen tot 35/40.

(PS Nee ik heb in de bios alles hoog gezet, maakt opzich aardig wat geluid)
Waarom moet die CPU 40 graden zijn dan ? Laat dat ding toch lekker 60 graden worden als het geluid niet uitmaakt. Ik draai zelf met high-end waterkoeling en tijdens gamen wordt mijn CPU ook gewoon 65 graden. Als ik de fans hoger zet wordt het dan 50 graden maar dat doe ik zeker niet. Een CPU mag best warm worden, kunnen ze prima tegen.

Tuurlijk kan je opzoek gaan naar een andere koeling maar persoonlijk vind het voor de temps zonde van het geld.

• TumTum
PilatuS schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:14:
[...]

Waarom moet die CPU 40 graden zijn dan ? Laat dat ding toch lekker 60 graden worden als het geluid niet uitmaakt. Ik draai zelf met high-end waterkoeling en tijdens gamen wordt mijn CPU ook gewoon 65 graden. Als ik de fans hoger zet wordt het dan 50 graden maar dat doe ik zeker niet. Een CPU mag best warm worden, kunnen ze prima tegen.

Tuurlijk kan je opzoek gaan naar een andere koeling maar persoonlijk vind het voor de temps zonde van het geld.
Ja klopt, maar als ik een game wil draaien, dan ga ik ervan uit dat de cpu rond de 80 graden gaat worden.
Een ITX is niet zo groot :P

Wil graag toch wat meer kwaliteit :)

• PilatuS
  • Niet online
tvbwebdesign schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:25:
[...]

Ja klopt, maar als ik een game wil draaien, dan ga ik ervan uit dat de cpu rond de 80 graden gaat worden.
Een ITX is niet zo groot :P

Wil graag toch wat meer kwaliteit :)
Je kan de CPU eens op 100% stressen met LinX of Prime om te zien wat ie doet.

Het probleem met een andere koeler is dat ie alleen beter is met meer koeloppervlakte. Dat betekend dat ie meer ruimte nodig heeft en die ruimte is er niet. Koper ipv alluminium scheelt natuurlijk wel wat en een fan op standje turbo ook wel, maar het enige wat echt helpt is meer oppervlakte en dat kan niet.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Ik weet niet welke je hebt: http://tweakers.net/categ...yMgeRZYk5QOVKhhYWSrG1tbUA
Maar past er geen aftermarket lage koeler in: http://tweakers.net/price...019;283079;294176;300146/

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Het probleem zal waarschijnlijk niet je koeler zijn, maar je airflow. In een mini-itx kast is de airflow gewoon niet goed en dat zorgt dus voor meer warmte in je computer. Een andere koeler zal die koude lucht ook ergens vandaan moeten halen en met een slechte airflow zal dat niet lukken.

Je hebt voor een mini-itx computer gekozen, daar hoort ook de warmte bij er ontstaat. 50 °C voor een mini-itx klinkt mij ook helemaal niet slecht in de oren.

• TumTum
Oke, bedankt voor de info.

Ik heb een losse grafische kaart geplaatst, zodat mijn hd3000 niet zorgt voor meer cpu warmte.
Verder heb ik een klein koelertje geplaatst aan de zijkant die lucht naar buiten blaast.

Nu met een test, haalt de pc max 50 graden (inclusief mobo/voeding etc.)
Pagina: 1