Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus, Acer of Lenovo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

wat ben ik blij dat het LAA weer terug is! Ik ben op zoek naar een Full HD laptop om video's mee te bewerken, om Photoshop en Illustrator op te gebruiken en om op z'n tijd een fijne game te spelen. Ik wil er lang mee kunnen doen. De laptop zal veel op deze plek blijven staan.

Tot nu toe heb ik drie laptops gevonden:
- Acer Aspire V3-771G-736b1287
- Asus N56VZ-S4166H
- Lenovo Y500 IdeaPad (MBG2BMH)

Ik heb gelezen dat Acer en Lenovo nogal slechte merken zijn ivm Asus, maar de Acer heeft wel de beste specs.

Budget: liefst tot €1100,-, maar als het echt een toppertje is mag het max. €1500,-

Mochten jullie nog een gouden tip hebben buiten deze drie... graag!

Groet,
Robin

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat Lenovo een slecht merk is, maar ik heb hun laptops altijd geweldig gevonden. En de Y500 is een geweldige serie laptops die hier op Tweakers veel aangeraden word. Vooral door de geweldige bang for your buck. Over hun support weet ik niets, heb daar nooit mee te maken gehad.

Acer, vooral de Aspire series vind ik een vreselijke laptop. Deze serie is wel de nieuwe versie van de laptop die ik had. Echter vond ik dat die erg goedkoop en plastic aanvoelde. Heb eens een mail naar de support gestuurt omdat na een paar maanden gebruik mijn 8 toets er zomaar van af sprong. (Letterlijk sprong, na het indrukken van de toets schoot hij zo omhoog) waarin ze mij vertelde dat dit geen fabrieksfout was maar hoogwaarschijnlijk een fout van mijn kant door onvoorzichtig met de laptop om te gaan. Totaal onzin. Ook hoor ik van andere dat dit een vreselijk bedrijf is.

Asus is een bedrijf waar ik veel goede en positieve dingen van hoor, vooral de N56 serie word hier aangeraden met de Y500.

Zit dus echt tussen de Y500 en N56.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
lenovo en asus zijn in vergelijking met acer wel de betere merken al timmerd acer ook wel langzaam aan de weg maar haalt bij lange na nog niet de kwaliteit van een asus/lenovo.

lenovo en met name de thinkpads zijn oerdegelijke laptops. De y580 (nu de Y500) is een veel aangeraden laptop. goede specs voor in verhouding weinig geld. bouwkwaliteit is meer dan prima en er zijn genoeg mogelijkheden qua scherm, geheugen etc..

moet zelf zeggen dat dell mij ook altijd wel tevreden heeft gehouden. de dell inspiron 15r se biedt ook mogelijkheden voor een aardige prijs. Dus misschien dat je daar iets kan configureren en bekijken.

1100 euro is een mooi bedrag waar je een heel eind mee moet kunnen komen. juiste laptop zoeken en wellicht vind je nog wat kortingsbonnen die van toepassen kunnen zijn (dell laptops)

...

Verwijderd

Acer was altijd vrij slecht door problemen met de voeding (het gedeelte in de laptop zelf, niet de adapter).
Hierdoor laadde de laptop niet meer op en kon je het hele apparaat dus weg gooien, want repareren was duurder dan een nieuwe kopen.
Gelukkig zijn de nieuwere modellen wat dat betreft een stuk beter geworden.
Na heel wat Acers versleten te hebben doet mijn laatste aankoop (3 jaar oud nu) het nog steeds.

Als je echter een high-end product zoekt kan je ook beter bij een high-end merk gaan winkelen.
Ondanks de reputatie dat Lenovo geen A-merk zou zijn hoor ik vrijwel alleen maar positieve verhalen, in het bijzonder hier op tweakers zelf.

Asus laptops kan ik weinig over kwijt want ik heb daar geen ervaring mee, maar ik heb er in ieder geval ook niets negatiefs over gehoord en zelf heb ik ook diverse Asus laptops bekeken omdat bepaalde modellen mij wel aan trokken.
Zover ik kon zien zijn ze degelijk gebouwd en zien ze er netjes (lees: niet goedkoop) uit en op zich vind ik de prijs ook best mee vallen.
Bovendien is Asus an sich erg gericht op de gamer markt (Republic of Gamers, anyone?) dus verwacht je ook goede gaming laptops van een dergelijk merk.

Mijn advies is zowiezo om te kijken naar een i7 quadcore met een mobile 7970 of GTX680m.
Kijk niet naar de harde schijven, je bent in bijna alle gevallen beter af als je zelf een ssd en tweede hdd in bouwt. Dit is namelijk een stuk goedkoper dan de hoofdprijs die een hoop laptopfabrikanten rekenen voor een hdd upgrade.
Zie je bijvoorbeeld een Asus met 2 hdd bays en standaard 1 hdd van 500 gb, verplaats dan de 500 gb naar hdd bay 2 en installeer zelf een ssd als opstart en game schijf.
Is wat omslachtig maar kan je zo eens 100 of meer euro schelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:32:
Ondanks de reputatie dat Lenovo geen A-merk zou zijn hoor ik vrijwel alleen maar positieve verhalen, in het bijzonder hier op tweakers zelf.
Dat komt ook omdat Lenovo wel een A-Merk is, met name in de zakelijke markt! Hoe je erbij komt dat het een B-merk is is mij een raadsel. De Thinkpad line is ongetwijfeld de langst lopende modellen lijn, begonnen in 1992. En ja, dat is dan wel onder IBM, maar ze waren een behoorlijk lange tijd onderaannamer. Overigens is het leuk om te zien dat zij het nu weer uit besteden aan NEC (Japanse hoogwaardige electronica).

De Thinkpad line is en blijft erg goed, ook al vinden sommigen dat het na het vertrek van IBM minder is geworden. Ik zelf vindt het nog steeds een van de beste laptop merken voor bedrijven, samen met Fujitsu en Dell. En ik sta daarin niet alleen, ze krijgen nog steeds met zeer grote regelmaat awards voor de thinkpad lijn. HP is momenteel ook wel goed in de pro/elitebook klasse, maar die hebben af en toe van die drama modellen.

HP is het enige merk waarbij ik een compleet model (dus alle 200 laptops!) heb zien teruggaan vanwege mobo issues. En dat twee keer... Maar aan de andere kan van de medaille was dat binnen een poep en een zucht afgehandeld, service was eigenlijk prima.

Maar als je moet kiezen tussen Asus, Acer en Lenovo twijfel ik geen pico-seconde. Lenovo.

Overigens kan ik je use case niet beoordelen zonder meer info, maar is een desktop niet veel slimmer? Scherm 24" 200 euro, mid range graka en i5. Ben je onder de 1000 wel klaar, helemaal als je al wat onderdelen hebt. En dan voor 500-600 euro een laptop scoren. Reden dat ik dat zeg is dat qua performance en ergonomie een desktop veel beter is (en veel goedkoper).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 09:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 01:32:
Mijn advies is zowiezo om te kijken naar een i7 quadcore met een mobile 7970 of GTX680m.
Dan ben je snel uitgekeken. de enige valide optie is de M17x met HD 7970m voor zo'n €1330. De goedkoopste asus G-serie is duurder en komt met een half zo snelle GPU. De MSI met dezelfde GPU gaat richting de €1800. Ouch.
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:00:
Dat komt ook omdat Lenovo wel een A-Merk is, met name in de zakelijke markt! Hoe je erbij komt dat het een B-merk is is mij een raadsel. De Thinkpad line is ongetwijfeld de langst lopende modellen lijn, begonnen in 1992. En ja, dat is dan wel onder IBM, maar ze waren een behoorlijk lange tijd onderaannamer. Overigens is het leuk om te zien dat zij het nu weer uit besteden aan NEC (Japanse hoogwaardige electronica).
De thinkpad T en W lijn.

De thinkad Y lijn en in mindere mate de X lijn zijn slappe aftreksels van laptops die ooit onder de naam IBM werden ontworpen. Er is maar 1 reden dat dat de naam thinkpad draagt: marketing. Imo is de asus N56 beter gebouwd dan de Y500.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:54:
De thinkad Y lijn en in mindere mate de X lijn zijn slappe aftreksels van laptops die ooit onder de naam IBM werden ontworpen. Er is maar 1 reden dat dat de naam thinkpad draagt: marketing. Imo is de asus N56 beter gebouwd dan de Y500.
De Y lijn is niet daverend, maar is dan ook geen Thinkpad!

De Xjes zijn nu echt wel prima, zeker als je kijkt naar het prijssegment. De puristen mopperen, maar ze komen nog steeds met hele hoge ogen qua ergonomie en bouwkwalitiet door de reviews. De xjes zijn zeker na de laatste update gewoon oerdegelijk.

Overigens is er iets wat heel vaak vergeten wordt maar bij een business lijn hoort en dat is service. Lenovo biedt NBD aan op de hele Thinkpad lijn en dat is toch wel een belangrijk voordeel.

Verwijderd

De Y serie heeft NBD garantie?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
2 jaar carry in
Of de pricewatch zit fout.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:36:
De Y serie heeft NBD garantie?

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

[...]

Of de pricewatch zit fout.
De Y serie is geen Thinkpad.....

Maar je hebt een prima punt, de OP heeft het niet over een Thinkpad maar de Y500. En die is inderdaad niet al te best. Je kan hem zo te zien ook niet rechtstreeks bij Lenovo bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 14:44 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zelf zeer goede ervaring met Asus laptops. Gebruik zelf nog dagelijks een Asus laptop van ruim 6 jaar oud en hij werkt nog perfect. Heel wat Acers om mij heen gezien die het al snel begaven. (o.a. vanwege overhitting)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:38:
[...]

De Y serie is geen Thinkpad.....

Maar je hebt een prima punt, de OP heeft het niet over een Thinkpad maar de Y500. En die is inderdaad niet al te best.
He je hebt gelijk. Ik dacht toch echt dat de Y serie onder de noemer thinkpad ging.

dezelfde argumenten gaan overigens ook op voor de S en E lijn.
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH)
pricewatch: Lenovo Thinkpad E325 (NWX3MMH)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 14:44 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het hangt nogal van het prijspunt af. Als het om een budgetmachine gaat, zou ik liever een Asus nemen, gewoon bang for bucks. Als het zakelijk is, en het budget wat ruimer is, zoals hier, dan komt van die drie merken alleen een Thinkpad in aanmerking. Maar ik heb wel het idee dat er een behoorlijk kwaliteitsverschil is tussen de Thinkpad lijn en de goedkopere Lenovo's.

Acer is rommel. Leuk als laptopje voor de kinderen, als het zo goedkoop mogelijk moet, maar als het gewoon moet werken, dan gewoon iets goeds nemen.

Verwijderd

We praten duidelijk langs elkaar :) Maar jouw antwoord was sowieso het meest toepasbaar op de OP.

Ik heb even zitten kijken, want ik ben nu bezig met misinformatie te verspreiden. Zo te zien is de S lijn ook een vreemde eend in de bijt.

Edge: behoorlijk degelijk voor de prijs en verkrijgbaar met NBD => Niet elke config te maken bij Lenovo NL
X230 prima laptop, veel beter dan de X220.
X1 nooit in mijn handen gehad.
W en T weer prima laptops
S lijn niet rechtsreeks bij Lenovo, dus waarschijnlijk geen NBD. Noit in mijn handen gehad.

Volgans mij is dat de officiele Thinkpad lijn in een notendop. Verwarrend is dat andere landen andere types voeren.

Verwijderd

downtime schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:48:
Het hangt nogal van het prijspunt af. Als het om een budgetmachine gaat, zou ik liever een Asus nemen, gewoon bang for bucks. Als het zakelijk is, en het budget wat ruimer is, zoals hier, dan komt van die drie merken alleen een Thinkpad in aanmerking. Maar ik heb wel het idee dat er een behoorlijk kwaliteitsverschil is tussen de Thinkpad lijn en de goedkopere Lenovo's.
De laatste edge 11 en 13 inch zijn gewoon goed, die 14" en 15" mwahhhhh. Viel me wel op dat de 11" lijn niet meer te krijgen is via Lenovoshop, dus die wordt of geupdate of die wordt aan de reseller overgelaten.

=> 11" wordt nog wel via Lenovo verkocht in de UK.... wat dat betreft is Lenovo soms verwarrend.
Acer is rommel. Leuk als laptopje voor de kinderen, als het zo goedkoop mogelijk moet, maar als het gewoon moet werken, dan gewoon iets goeds nemen.
Acer is de laatste tijd zo slecht nog niet als ik een collega mag geloven (hij is behoorlijk kritisch en technisch onderlegt), in ieder geval fors verbeterd. Notebookcheck is ook gematigd positief over de laatste types. Asus is een beetje hit en miss. Hele mooie en sommige WTF modellen (hoezo koelingsproblemen?).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 14:59 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 16:41
Meeste Acer laptops zijn inderdaad tegenwoordig al een stuk beter, helaas voor hun niet te vergelijken met een Asus of MSI of Lenovo of Dell etc.

Die zijn toch nog wat beter, maar ze zijn goed op weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:52:
We praten duidelijk langs elkaar :) Maar jouw antwoord was sowieso het meest toepasbaar op de OP.

Ik heb even zitten kijken, want ik ben nu bezig met misinformatie te verspreiden. Zo te zien is de S lijn ook een vreemde eend in de bijt.

Edge: behoorlijk degelijk voor de prijs en verkrijgbaar met NBD => Niet elke config te maken bij Lenovo NL
X230 prima laptop, veel beter dan de X220.
X1 nooit in mijn handen gehad.
W en T weer prima laptops
S lijn niet rechtsreeks bij Lenovo, dus waarschijnlijk geen NBD. Noit in mijn handen gehad.

Volgans mij is dat de officiele Thinkpad lijn in een notendop. Verwarrend is dat andere landen andere types voeren.
We hebben ook nog de pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH).

De T en W en X2** serie zijn goddelijk, de rest stijgt niet boven het normale consumentenniveau uit imo.
Pagina: 1