Partitie niet verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07 18:32
Gisteren dus w8 geïnstalleerd, alles helemaal goed maar nu wil ik mijn data van een partitie van w7 naar een andere sturen. Dit werkt dus niet, ik heb het nu een keer kunnen verkleinen voor om en nabij 300 gb en hier heb ik dus wat data toegestuurd.

Nu wil ik het weer zo proberen maar dit lukt dus niet meer en er wordt mij verteld dat er 0 mb allocated space is.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/11r3dvm.png

Hier een screenshot van EaseUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Je moet eerst defragmenteren voordat je in Disk Management je partitie kunt verkleinen, althans onder Windows 7 is dat zo. Dat is iets wat je denk ik ook met Google had kunnen vinden. ;)

Is dit de oplossing voor je probleem? Je verhaal is een beetje vreemd, aangezien je praat over data van de ene partitie naar de andere sturen. Ik weet niet wat het verkleinen van een partitie daar direct mee te maken heeft. Mocht je nog verdere vragen hebben, wees dan zo duidelijk mogelijk en geef aan wat je probeert te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Excuus voor de wat vaagheid :P. Zoals je kunt zien heb ik 2 partities waar geen windows op staat genaamd Data en NieuwVolume. Nu wil ik dus de partitie van data wat verkleinen zodat ik de andere wat groter kan maken.

Ben nu dus aan het defragementeren, laat wel weten of dat het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Dat werkt dus niet zomaar. Als je de eerste partitie verkleint, dan ontstaat er ruimte tussen partitie 1 en partitie2. Je kunt een partitie makkelijk groter maken, maar aan het eind van partitie 2 ontstaat geen extra ruimte; enkel aan het begin. Dat kun je dus niet zomaar vergroten.

Wat wel kan is met partitie utilities GParted/Partition Magic is om de 2e partitie te verplaatsen naar links toe zeg maar, en vervolgens te vergroten. Voordat je dit doet heb je in de disk management de 1e partitie al kleiner gemaakt dan.

Bedenk wel dat verplaatsen van gegevens gepaard gaat met een risico. Als er iets mis gaat zoals bad sectors of corruptie, kan dat grote gevolgen hebben voor je data. Een backup maken is dus wellicht niet zo'n slecht idee, als je dat nog niet hebt.

Overigens kan EaseUS misschien ook wat Partition Magic kan. Ik heb dit programma echter nog nooit gebruikt dus daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
Hmm vrij lastig dus, ik kan er zo 1 2 3 niet achterkomen via EaseUS. Misschien wat het makkelijkst is om ergens een externe hdd te halen en daar eerst alles op te zetten om vervolgens alles te formatteren?