Toon posts:

GF2 freeze!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
!!!waarschuwing!!andigibeet aan het woord!!!

ik heb een tijdje geleden een 'nieuwe' video kaart gekocht. een gforce 2 MX (nvidea). maar sinds die tijd kapt mijn cpu er om de zoveel tijd mee... staat alles stil, kan ik alleen de powerknop nog gebruiken. er stond in de handleiding al iets over niet compatable moederbords met instabiele voeding dat ie dan zou freezen. weet iemand of dat bij mijn
Via tech VT82C693A
het geval is en zoja, waar wat en hoe ik dan het best aan een (goedkoop) moederbord kom die wel past bij mijn videokaart???

tnx

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De 693 chipset van VIA, is dat niet de Apollo Pro 133 (zonder de A)? Das niet zo'n beste chipset, ook niet qua snelheid. Wat je kan doen is in je bios AGP op 1X zetten. Grote kans dat het helpt. Wat voor moederbord heb je btw?

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
via tech is het enige dat ik kon vinden op mijn moederbord. waar staat wat voor moederbord ik heb? (zoals ik al zei; andigibeet... :o )
moet ik dan alsnog AGP op 1x zetten?

Verwijderd

Topicstarter
en is agp op 1x zetten hetzelfde als de 2x modes op disable zetten of snap ik er weer geen zak van.. :?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op zaterdag 02 juni 2001 17:27 schreef bartrock het volgende:
en is agp op 1x zetten hetzelfde als de 2x modes op disable zetten of snap ik er weer geen zak van.. :?
Dat is idd het geval
en er8er komen wat voor moederbord je hebt is vrij makkelijk:
downlood sisoft sandra (http://www.3bsoftware.com/downloads/sandra/sandra.html)en doe kijk daar even bij motherboard info, staat alles bij

Suck6 :)

edit:

Damn those M0dderf0kking typo's :+

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 17:31 schreef jotheman het volgende:

en er8er komen wat voor moederbord je hebt is vrij makkelijk:
downlood sisoft sandra (http://www.3bsoftware.com/downloads/sandra/sandra.html)en doe kijk daar even bij motherboard info, staat alles bij
volgens sandra heb ik een
entire system: via tech vt82c693bx
mainboard : 693-569-ITE8661

maar het zegt mij allemaal niets, ik hoop dat op 1x zetten genoeg is... andere suggesties blijven welkom.

• kokkel
  • Laatst online: 21-08 23:07
Je bios flashen

gr kokkel

Verwijderd

Topicstarter
de agp op 1x zetten mocht niet baten, ik kom net terug en hij was weer behoorlijk vast gelopen...
wat is bios flashen? en wat kan ik nog meer proberen?????
bart(behoorlijk wanhopig wordend en op het punt staant om zijn oude standaard videokaart er weer in te schuiven...)

Verwijderd

Probeer het eens met ander geheugen ;) Had een kennis van me ook.

Dit is overigens wel een heeeeeeeel bekent probleem van die GF2 kaarten :(

• kokkel
Nou ik zal het zo simpel moglijk zeggen.

Flashen van je bios is de instellingen van je bios (chippie op je moederbord) vernieuwen.
Dit heeft als voordeel dat het heel veel bugs er uit haald en dat je veel beter prestaties hebt

gr kokkel

• kokkel
Op zondag 03 juni 2001 14:50 schreef BaT_leTh het volgende:
Probeer het eens met ander geheugen ;) Had een kennis van me ook.

Dit is overigens wel een heeeeeeeel bekent probleem van die GF2 kaarten :(
Aan het geheugen kan het wel liggen maar dan hoort nog veel meer het niet te doen.

En dat het een bug is van gforce2 vind ik onzin want hij doet het meestal wel.

gr kokkel

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 14:59 schreef kokkel het volgende:

[..]

Aan het geheugen kan het wel liggen maar dan hoort nog veel meer het niet te doen.

En dat het een bug is van gforce2 vind ik onzin want hij doet het meestal wel.

gr kokkel
Hoezo hoort veel meer het niet doen :? :? Alleen de aan/uit knop doet het nog, dat is behoorlijk veel wat het niet doet |:(

En ik heb al 3 mensen gezien die dat hadden, en dan presies die symtonen die deze persoon kwestie ook heeft en dat was opgelost met een ander ( Vaak Merk ) geheugen bankje ;)

En dat die 3 mensen toevallig ( denk het niet ) een Gescheet hadden kan ik ook niks aan doen, bovendien lees ik dit heel vaak op GoT en dan hebben ze meestal een Gescheet ;)

Hmmm jammer dat de search het niet meer doet ;(
Pagina: 1