Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 21:53

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zit met een vraag waar ik op internet weinig op kan vinden. Wellicht kunnen jullie helpen.

Mijn vriendin en ik hebben ongeveer een jaar geleden een huurwoning gekregen, wij wonen hier met ontzettend veel plezier echter is er 1 nadeel en dat is de keuken.

Beide zijn we ontzettend lang (1,92 & 1,87) en in de keuken staan is absoluut geen pretje, een werkblad van 90cm is niet heel hoog te noemen, bv een blad op de hoogte van 1/1.10cm lijkt ons beter echter weten wij niet hoe we dit moeten aanpakken.

Zijn er mensen die een vergelijkbaar traject hebben doorlopen en in hoeverre kan je dit eventueel via de woningbouw regelen? Ik huur bij de Alliantie in Almere.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat zei de woningbouw toen je dit aan bij hun had gemeld dat het blad eigelijk net te laag is voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou, je bent idd niet klein, maar om dat nou ontzettend lang te noemen..
Lijkt me niet zo ingewikkeld he; je vraagt bij de woningcorporatie wat er mogelijk is. Misschien willen ze bv de keukens toch al vervangen in jullie complex/buurt en kan je een gemiddeld hoger aanrecht krijgen.
Maar zie niet waarom ze dat zouden moeten doen. Ik denk dat je het best zelf zou mogen doen, als je de keuken maar weer in de oorspronkelijk staat herstelt als je weer verhuisd.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Jup, vragen naar eventuele bestaande plannen. Als die er niet zijn toestemming vragen voor het verbouwen van de keuken. Mochten ze die niet geven kan je wellicht naar de rechter om het af te dwingen mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet, maar dat is nu niet van belang ^^
Zoals ik het ooit heb begrepen zijn ze ook verplicht toestemming te verlenen zolang het de huurwoning niet schaadt en zij geen inkomsten mislopen door de verbouwing (tijdens en na jullie huurperiode). Een upgrade van een oude keuken naar een nieuwe keuken die aan alle moderne eisen en bouwvoorschriften voldoet lijkt mij daar wel onder vallen.
In mijn huurwoning had de vorige bewoonster besloten het zeil in de keuken te vervangen door natuursteen. Geen probleem aangezien dat de waarde van de huurwoning verhoogt. Niet in punten, wel voor het gevoel van de toekomstige huurders.

[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 29-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Precies ja, dat is een beleid dat veel gehanteerd wordt; verbouwen mag, als de woning er beter van wordt.
Maar ik denk dat je dan qua max hoogte gebonden bent aan wat nu normaal is om te bouwen. Hoger dan dat zal je waarschijnlijk weer moeten herstellen. Anders zitten zij straks met een woning met een heel hoog aanrecht waar misschien wel juist hele kleine mensen in komen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Toppe schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:19:
Beide zijn we ontzettend lang (1,92 & 1,87) en in de keuken staan is absoluut geen pretje, een werkblad van 90cm is niet heel hoog te noemen, bv een blad op de hoogte van 1/1.10cm lijkt ons beter echter weten wij niet hoe we dit moeten aanpakken.
Wij zitten met precies hetzelfde probleem.

Ik wil zelf eigenlijk ook niet voor de kosten van een nieuwe keuken opdraaien omdat de woningbouw de keuken toendertijd heeft ingericht heeft voor een klein, buitenlands vrouwtje terwijl deze keuken voor de gemiddelde Nederlander totaal ongeschikt is. Ook weet ik niet hoe lang we hier nog blijven wonen dus grote investeringen wil ik niet doen.

Ik hoop dat er nog iets bruikbaars uit dit topic komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Caelorum schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:35:
Zoals ik het ooit heb begrepen zijn ze ook verplicht toestemming te verlenen zolang het de huurwoning niet schaadt en zij geen inkomsten mislopen door de verbouwing (tijdens en na jullie huurperiode). Een upgrade van een oude keuken naar een nieuwe keuken die aan alle moderne eisen en bouwvoorschriften voldoet lijkt mij daar wel onder vallen.
En daarmee leg je ook direct een pijnpunt bloot. Ga je nadat je vertrekt de keuken ook weer "verlagen" zodat de gemiddelde Nederlander van 1m75/1m85 er wel fatsoenlijk op kan werken? Immers ik begrijp de OP maar hij creeert voor de woningbouw een probleem in de toekomst wanneer ze de boel weer aan een gemiddelde Nederlander willen verhuren. Ik vermoed dat je dan ook een 0 op je rekest krijgt, daarnaast wie gaat de kosten dragen voor een nieuwe keuken? Ga je dat zelf opnemen, deel je dit of verwacht je dat zij betalen?

Daarnaast, sorry maar 1m92... dat is niet echt absurd hoog en bij je heup zit je dan slechts een cm of 5 a 8 hoger tov het gemiddelde tenzij je absurd lange benen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 21:53

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
n4m3l355 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 02:52:
[...]

En daarmee leg je ook direct een pijnpunt bloot. Ga je nadat je vertrekt de keuken ook weer "verlagen" zodat de gemiddelde Nederlander van 1m75/1m85 er wel fatsoenlijk op kan werken? Immers ik begrijp de OP maar hij creeert voor de woningbouw een probleem in de toekomst wanneer ze de boel weer aan een gemiddelde Nederlander willen verhuren. Ik vermoed dat je dan ook een 0 op je rekest krijgt, daarnaast wie gaat de kosten dragen voor een nieuwe keuken? Ga je dat zelf opnemen, deel je dit of verwacht je dat zij betalen?

Daarnaast, sorry maar 1m92... dat is niet echt absurd hoog en bij je heup zit je dan slechts een cm of 5 a 8 hoger tov het gemiddelde tenzij je absurd lange benen hebt.
Dat is bij beide het geval, althans, langer dan normaal. Ik mag zo ongeveer op de knieën gaan zitten om normaal te kunnen afwassen.

De woningbouw heb ik nog niet gesproken omdat ik graag eerst wat meer duidelijkheid wil ipv een antwoord als 'nee doen we niet' te horen:-)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Een blad van 90cm lijkt mij eerlijk gezegd ook wel extreem laag, je hoeft niet absurd lang te zijn (1.92m is nou niet bepaald extreem te noemen) om daar niet fatsoenlijk op te kunnen "werken". Gewoon de woningbouw bellen en vragen om langs te komen i.v.m. een gebrek aan de keuken, veel anders zit er niet op. Je hebt vrij weinig te eisen denk ik, behalve toestemming om er zelf een nieuwe keuken in te zetten maar dat gaat je vrij veel kosten dan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Toppe schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:48:
[...]

De woningbouw heb ik nog niet gesproken omdat ik graag eerst wat meer duidelijkheid wil ipv een antwoord als 'nee doen we niet' te horen:-)
Even kort door de bocht:

Je krijgt het antwoord: Nee. Dat weet ik (vrijwel) zeker. Hierboven zijn al voldoende redenen benoemd.

Volgende stap is dus nadenken over hoe graag je het wilt.. En dan hier klikken en het formuliertje invullen. Vraag daarnaast naar het ZAV-beleid (zelf aangebrachte voorziening) om te berekenen wat je investering straks nog waard is. Corporaties hanteren hiervoor afschrijvingstermijnen.

Veel succes en maak er een mooie keuken van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MaximusTG schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:45:
Precies ja, dat is een beleid dat veel gehanteerd wordt; verbouwen mag, als de woning er beter van wordt.
Maar ik denk dat je dan qua max hoogte gebonden bent aan wat nu normaal is om te bouwen. Hoger dan dat zal je waarschijnlijk weer moeten herstellen. Anders zitten zij straks met een woning met een heel hoog aanrecht waar misschien wel juist hele kleine mensen in komen.
Vreemde redenatie. Kleine mensen kunnen immers een opstapje/krukje gebruiken om zichzelf langer te maken. Voor lange mensen is het onmogelijk om zichzelf kleiner te maken. Het ligt daarom meer in de rede om een keukenblad standaard op 1.10 te zetten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik woon zelf in Almere, en heb zelfs een tijdje voor de Alliantie gewerkt.
Vermoedelijk zul je de aanpassing zelf moeten uitvoeren, in overleg met de woningbouw. Het is altijd toegestaan om verbeteringen aan te brengen in jouw woning, en de woningbouw heeft daar bepaalde (soepele) regels voor. Zoals bijna elke woningbouwvereniging.
In het kort komt het er op neer, dat als de verbouwing een verbetering is voor de woning, dit wordt toegestaan. Maar je draait zelf voor de kosten op. Het is bijvoorbeeld gewoon toegestaan om een geheel nieuwe keuken te plaatsen. Zonde van je geld, dat wel, want als je de woning verlaat krijg je er bijna niets voor terug.

Mocht nou blijken dat jullie een lager aanrechtblad hebben dan er standaard in de huurwoningen aanwezig, dan kun je er misschien nog een punt van maken.

Eigenlijk begrijp ik ook niet zo goed waarom je nog niet bij de woningbouw hebt geïnformeerd, want je kunt een hele brochure opvragen waarin toegestande woningverbeteringen worden toegelicht.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 10:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Een keukenblad verhogen kan soms al heel simpel door er hogere poten onder te zetten, afkitten en klaar (wel letten op het verlengen van de wateraan- en afvoer, dat is iets meer werk). Ook het hoger ophangen van keukenkastjes moet niet zo'n probleem zijn.
Wellicht is het lastiger omdat een deel betegeld is en een deel niet, maar dat moet je even bekijken.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Ardana, en je hebt geen electriciteits aansluitingen/schakelaars vlak boven het blad. Geen kraan met slangen die op lengte zijn gemaakt, geen gas kraan of vlak boven of vlak onder het blad? En niet te vergeten met een beetje geluk een lading bovenkastjes die plots 10/15cm dichter op het blad staan en de afzuiging. Even de boel hoger afstellen is absoluut niet "even" gedaan. Een werkblad op 90 cm hoogte is overigens al boven gemiddeld, kijk bij vrienden en dan zul je eerder 80 cm tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 13:22
Werkblad van 90 is inderdaad al vrij hoog ...

Een goed grote, lekker dikke snijplank geen optie?
Of een krukje zodat je zittend (en dus wat lager) wat werk kunt verrichten?

Want ik denk niet dat er iets gaat komen gewoon omdat de kans is dat je een keuken krijgt die voor veel andere huurders te hoog is.
Als men de keuken wel wil vernieuwen en je mag iets hoger gaan dan kan je overwegen om een deel van die kosten zelf te doen ... weet dan wel dat je die kwijt bent bij verhuis.

Andere optie is eventueel een tafel die je kan verhogen als werkblad gaan gebruiken - hangt van de ruimte af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30
En om een idee aan de hand te doen om de keuken zelf te verbeteren: kijk of je een 2e hands keuken kunt scoren op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 10:03

Ardana

Moderator General Chat

Mens

n4m3l355 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:21:
Ardana, en je hebt geen electriciteits aansluitingen/schakelaars vlak boven het blad. Geen kraan met slangen die op lengte zijn gemaakt, geen gas kraan of vlak boven of vlak onder het blad? En niet te vergeten met een beetje geluk een lading bovenkastjes die plots 10/15cm dichter op het blad staan en de afzuiging. Even de boel hoger afstellen is absoluut niet "even" gedaan. Een werkblad op 90 cm hoogte is overigens al boven gemiddeld, kijk bij vrienden en dan zul je eerder 80 cm tegenkomen.
Je hebt wel 'n punt, maar lang niet iedere keuken heeft 'n aansluiting vlak boven het blad of een inbouw-oven/kookplaat. Wat betreft die bovenkastjes, die had ik al genoemd, en het hoger ophangen leek me niet heel veel werk.

Vergeet niet dat je 't hier hebt over een woningbouwvereniging-keuken: deze zijn meestal niet heel erg luxe, stevig of ingewikkeld of van verschillende extra's voorzien.

In mijn eigen keuken zou het verhogen toendertijd niet heel veel werk zijn geweest, vandaar mijn reactie met deze mogelijkheid. Het installeren van een nieuwe keuken lijkt me sowieso meer werk én een stuk duurder.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10-2024
ari3 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:22:
[...]
Vreemde redenatie. Kleine mensen kunnen immers een opstapje/krukje gebruiken om zichzelf langer te maken. Voor lange mensen is het onmogelijk om zichzelf kleiner te maken. Het ligt daarom meer in de rede om een keukenblad standaard op 1.10 te zetten.
Ja want de hele tijd een krukje verplaatsen als je in de keuken aan het werk bent is natuurlijk heel praktisch 8)7

Dit zijn nou eenmaal nadelen aan een huurwoning, je kan er wat aan doen maar het zal wel wat kosten. Bij een koopwoning kan je het op jezelf inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Aangezien ik twee meter ben heb ik hetzelfde probleem. Bij het betreden van de woning kreeg ik direct een andere keuken (el cheapo keukenblokje). Deze is op de hoogste stand geplaatst, maar weet zo uit mijn hoofd niet hoe hoog. Als je wil kan ik dat wel eens opmeten.

Wat voor mij het grootste probleem is, is afwassen. Doordat je dan ook nog diep in de bak moet werken, krijg je heel snel last van je rug. Ik heb dat grotendeels opgelost door geen sopje meer te maken, maar gewoon af te wassen onder de lopende kraan. Niet ideaal, maar beter dan met een sopje. Als je een afwasmachine kwijt kunt, dan zie ik uberhaupt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:31
Ervaar je ook bepaalde pijn bij bijvoorbeeld langdurig koken of afwassen? Want mijn moeder heeft vanwege haar rug bijvoorbeeld ook een hoger blad gekregen. Netjes via de woningcorporatie kunnen regelen.

Een nee op voorhand verwachten is dus niet nodig.

Volgens mij is het wel via de huisarts gegaan bij mijn moeder, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bij mijn eigen woningcorporatie kun je volgens mij een nieuwe keuken vragen. Na 20 jaar zijn die dingen afgeschreven en het verschil in jaren moet je zelf betalen. Dus als je keuken 7 jaar oud is moet je 13 jaar zelf betalen. Dus (prijs keuken / 20) * 13

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik krijg ook rugpijn als ik te lang in mijn keuken bezig ben (ben 1m89 en idd lange benen).

Maar ja, ik heb ook geen zin om duizenden euro's uit te geven om mijn keuken te verbouwen om vervolgens met een keuken te zitten die voor andere mensen onhandig is (ik heb een eigen woning, dus dan zou ik sowieso alles zelf moeten betalen).

Daarnaast is mijn vriendin maar 1m63 :+

Onze kasten zijn ook vaak zo ingedeeld dat de bovenste planken van mij zijn en dat haar spullen onder in de kast staan :D

[ Voor 26% gewijzigd door Lethalis op 01-02-2013 07:26 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Toch grappig dat sommige mensen er meer last van hebben dan anderen. Mijn keuken staat ingesteld op 89.5cm (ja heb het gemeten :P) en ben zelf 1,95m. Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd met rechte rug sta als ik bezig ben in de keuken. Het eten kan ik vanaf een meter afstand ook nog wel zien en snijden is op die afstand ook geen probleem. Afwassen doe ik tegenwoordig bijna niet meer in de gootsteen op een paar messen en pannen na, sinds ik een vaatwasser heb. Bij afwassen moet ik uiteraard wel krom gebogen staan. Gelukkig duurt dat maar 10min :)
Hebben jullie ook last bij andere activiteiten? In dat geval kan je bij je huisarts een blaadje vragen met een vijf- tot tiental oefeningen die je elke dag kan doen. Kost je ongeveer 15min en scheelt echt enorm.

Verder is nu denk ik alles al wel gezegd :) Gewoon een kwestie van vragen en zien hoeveel geld je woningcorporatie nog tekort komt dit jaar (en komende jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Ik zou voor een "workaround" gaan: niet afwassen maar een afwasmachine, kooktoestel een stukje hoger plaatsen, en voor het werkblad heb je aan een 10 cm dikke "snijplank" genoeg: gewoon iets diks erop leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30
Gewoon wat Ardana zei, keuken hoger plaatsen is niet zo veel werk, als je je 2 daagjes boos maakt heb je m omhoog. Langere poten kun je zo bij de Ikea halen. Die kosten iets van 10 euro per kastje. Daarnaast heb je langere voetschotten nodig, maar ook die haal je voor een paar euro bij de Ikea. Voor de rest zul je de aanvoer van de kraan moeten verlengen, maar daar heb je van die flexibele slangen voor, de afvoer moeten verlengen, da's 1 stukje PVC pijp en een potje PVC-lijm van 4 euro en opnieuw moeten afkitten. Ik zou er in ieder geval niet op gaan zitten te wachten, maar m gewoon omhoog zetten.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-04 15:58
MaximusTG schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:45:
Ik denk dat het moeten herstellen nog mee zal vallen. Mijn woningbouwvereniging ging vijf jaar geleden de keukens vernieuwen, en toen vroeg ik of het aanrecht hoger mocht (ben 2 meter, aanrecht was 85 cm). Dat deden ze gewoon, het aanrecht is nu 97 cm. En geen woord over bijbetalen, of herstellen bij vertrek of wat dan ook. Overigens had ik meteen een nieuw probleem, mijn gasfornuis was 80 cm hoog, en de meeste nieuwe fornuizen zijn dat ook... In hoogte verstelbare gasfornuizen zijn aanzienlijk duurder.

@TS: Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een woningbouwvereniging in deze tijden nog geld uitgeeft aan woningverbetering of preventief onderhoud. Maar een mogelijke insteek is dit: kijk of je een geiser hebt. Zo ja, vraag wanneer ze daar wat aan gaan doen. Geisers worden tegenwoordig onveilig geacht.
De reden van mijn verbouwing destijds was namelijk dat die geiser wegmoest - dat had effect op de leidingen en zo kreeg ik een nieuwe keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
Free rider schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:17:
Overigens had ik meteen een nieuw probleem, mijn gasfornuis was 80 cm hoog, en de meeste nieuwe fornuizen zijn dat ook... In hoogte verstelbare gasfornuizen zijn aanzienlijk duurder.
Zelf verhogen is niet heel lastig. Bij m'n vader is het fornuis op wielen gezet, makkelijk te verrijden om schoon te maken en staat gelijk een centimeter of tien hoger ook. Anders kun je het aanrechtblad nog verlengen en een inbouwkookplaat nemen, heb ik hier ook gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

TL;.DR de woningstichting (Acantus) kwam hier eens kijken en ze zagen een grijs gat wat eens mijn keuken moest zijn geweest.
Zij heel verbaast 'Waar is je keuken?' Ikke heel droog, die is dood.
Het ding was 25jaar+ en ik had bedacht dat ik er een nieuwe in moest knutselen, jawel. de tegeltjes in de kleur an de magnetron uitgezocht.
Daar hadden ze geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Even een vraagje tussendoor
Mijn vriendin en ik hebben ongeveer een jaar geleden een huurwoning gekregen, wij wonen hier met ontzettend veel plezier echter is er 1 nadeel en dat is de keuken.
In 1 jaar beide 30cm gegroeid ofzo? Dit had je toch zien aankomen?

Maar, anyway. Volgens mij hoeft de verhuurder hier niets aan te doen aangezien je dit (zoals ik al zei) had kunnen weten en er technisch niet iets mis is met de keuken toch?

je kunt
1: checken of ze niet toevallig al van plan zijn keukens te vervangen
2: vragen of je de keuken mag verbouwen (dan moet je waarschijnlijk wel eerst een plan laten zien voordat je toestemming krijgt)
3: de keuken verhogen door zelf lange poten etc eronder te zetten.

bij 2 en 3 moet je inderdaad wel rekening houden dat ze mogen eisen de keuken in orginele staat op te leveren bij vertrek.

en dit dan
ari3 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:22:
[...]
Lange mensen kunnen ook een paar plankjes op het aanrecht leggen om deze te verhogen (dat is ongeveer net zo idioot als op een krukje gaan koken)

I-racing Profile

Pagina: 1