Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRoel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-07 13:22
Ik heb mijn Storcenter ix4-200d verhuisd van mijn ouderlijk huis naar waar ik nu woon. Nu staat er voortaan op de display:

Ip adress:
Network unavailable

Op geen enkele wijze kan ik nog contact krijgen met de NAS. Ik heb contact opgenomen met de servicedesk maar deze geven een zeer uitgebreide procedure om te controleren of bepaalde schijven stuk zijn. Terwijl er volgens mij niks aan de hand is met de schijven.

Op internet kan ik niemand vinden met een vergelijkbaar probleem. Heeft iemand hier een idee van wat ik nog kan proberen? Of kan ik beter een andere NAS kopen en de schijven eruit halen (maar ik las dat dan de door de RAID configuratie die per RAID controller anders werkt ik dan waarschijnlijk mijn data kwijt ben, wat ik eigenlijk belachelijk vind want dat betekend dat een NAS een soort schijnveiligheid bied van je data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 08:38
Hoe is 'ie aangesloten? Een router die DHCP doet? Zelfde range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Thralas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:09:
Hoe is 'ie aangesloten? Een router die DHCP doet? Zelfde range?
Lijkt op een netwerk settings probleem. Je kunt proberen te resetten.
Volgens mij het kleine reset knopje op de achterkant 15-30sec ingedrukt houden.
(Data wordt niet gewist)

"Resetting the StorCenter will return the device name, administrator password, date/time, network settings and email notifications to their default setting. Users, groups, and shares will not be affected by the reset with the exception that administrator users will be reset to non-administrator status. When you reconfigure the box you can enter the name of an existing user in the Administrator field and administrator privileges will be restored for that user."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRoel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-07 13:22
Resetten heb ik helaas al meerdere keren geprobeerd. Ik heb ook de ip range op hetzelfde subnet gezet.
Als ik hem reset tijdens het opstarten krijg ik een vaag plaatje van een usb stick en iets wat op een netwerk lijkt.