Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bobjehbob
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 01:18
Hallo mensen,

Ik heb een Samsung galaxy note 2.

In huis heb ik 2 wifi punten met allebei een andere ssid. "wifi 2" staat boven op zolder en "wifi 1" staat beneden.

Maar als ik nu met mijn mobiel beneden verbinding heb met wifi 1 en dan naar de zolder loop, dan houd mijn mobiel wifi 1 ingesteld als wifi punt. Terwijl wifi 2 een veel beter bereik heeft op zolder.

Ik moet dan handmatig wisselen van wifi voor een beter bereik te krijgen. Eigenlijk zou ik graag zien dat mijn mobiel automatisch ziet welke het sterkst is en dan hij deze dan pakt.

Mijn mobiel kent de beveiligingssteutels van beide wifi punten.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is? Ik heb het niet gevonden in de instellingen. Is hier anders misschien een goed werkende app voor?

Alvast bedankt ;)

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• bobjehbob
Bedankt! Ik ga het proberen!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

Tazzios

..

Je kan ook op beide wifipunten de naam en beveiliging hetzelfde instellen. En het kanaal verschillend instellen.
Dan pakt hij automatisch de sterkste. Dit geld dan tevens ook voor de laptop en andere wifi apparaten.

• bobjehbob
Bedankt!, Ik had met WiFi Priority Lite al wat problemen, want hij ging niet altijd over naar het beste netwerk.

Maar dit is opgelost met Best WIFI. Deze doet het uitstekend!

Ik ben geholpen, bedankt _/-\o_

• bobjehbob
Tazzios schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:17:
Je kan ook op beide wifipunten de naam en beveiliging hetzelfde instellen. En het kanaal verschillend instellen.
Dan pakt hij automatisch de sterkste. Dit geld dan tevens ook voor de laptop en andere wifi apparaten.
Dat klopt, alleen gaat dat niet door wat personen hier in huis :9 .

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:10
Zelfde SSID, encryptie, wachtwoord en instellingen maar ander kanaal. Hoppen al je mobiele apparaten vanzelf naar de sterkste AP :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Of een repeater ipv het apart uitzenden met een ander SSID
Pagina: 1