Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synchronisatieprogramma voor meerdere PC's & NAS

Pagina: 1
Acties:

• xGerjann
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-11 15:50
Beste Tweakers,

Voor school heb ik bijna al mijn documenten digitaal, en ben ik ook erg zuinig op deze documenten. Ik heb 2 computers (een laptop en een desktop) die ik beide voor school gebruik. Omdat ik weet dat harde schijven niet zo betrouwbaar zijn heb ik een tijde geleden een NAS gekocht met 2x 2TB schijven erin en die vervolgens in RAID1 gezet.

Maar omdat ik dus op meerdere computers werk, en het mapje "school" op 3 locaties staat is het wel erg lastig om dat te synchroniseren. Ik ben op zoek naar een programma, dat mij daarbij helpt.

*voorbeeld* Er zijn wat dingen veranderd in het mapje school op mijn laptop en desktop. Dan zou het fijn zijn als er een programma is dat op mijn desktop staat, dat scant in het mapje school op mijn desktop en nas. Kijkt naar welke bestanden er niet zijn op mijn nas ->pc en visa versa. En welke bestanden nieuwer zijn. En dat het programma dat bijwerkt. En dan natuurlijk hetzelfde proces met mijn laptop :)

Ik hoop dat jullie het snappen, want ik vind het een beetje lastig om uit te leggen. Maar ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is heel standaard, en je hebt het juiste zoekwoord al: synchronisatie software. Ik gebruik zelf Allway Sync precies voor dat doel, maar er zijn zat andere opties. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens :)

Voorbeeld: Thuisnetwerk: synchronisatie en back-up

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 29-01-2013 19:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• xGerjann
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-11 15:50
Ik heb net Allway Sync uitgeprobeerd, en hij doet precies wat ik wil. Dankjewel gambieter! :)