Windows 8 Store account wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109394

Topicstarter
Als ik probeer in te loggen op de Windows 8 Store staat mijn oude LiveID ingesteld en wordt daar het wachtwoord van gevraagd. Die account is alleen verwijderd en ik wil dus graag mijn nieuwe LiveID gebruiken. Dat lijkt alleen niet te kunnen, tenminste is kan nergens iets wijzigen. |:(

Dus de vraag is hoe ik in de Windows 8 Store mijn LiveID kan wijzigen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:50

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 109394 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:07:
Als ik probeer in te loggen op de Windows 8 Store staat mijn oude LiveID ingesteld en wordt daar het wachtwoord van gevraagd. Die account is alleen verwijderd en ik wil dus graag mijn nieuwe LiveID gebruiken. Dat lijkt alleen niet te kunnen, tenminste is kan nergens iets wijzigen. |:(

Dus de vraag is hoe ik in de Windows 8 Store mijn LiveID kan wijzigen?

Dank!
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Het is namelijk niet zo heel erg ingewikkeld...

Ik geef je een hint : Je Charms balk O-)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat zou je verwachten, maar dat valt tegen. :(

Dus, inderdaad, je gaat naar de Charms balk.
Klikt op het radertje (Instellingen) en klik op Uw account.
Er verschijnt een scherm met "Uw account" en daaronder Aanmelden bij Windows Store. Mooi, zou je denken.
Je klikt op Aanmelden en je krijgt de opdracht "Voer het wachtwoord van uw Microsoft-account in"
Daar staat dus mijn oude LiveID 8)7 en geen mogelijkheid een andere in te voeren.

Dat heb ik gedaan, een stuk of twaalf keer. Steeds denkende dat ik gek was en niet goed keek. Maar nu weet ik het niet meer..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand weet een oplossing? :-(

Het is ook eigenlijk mijn eigen schuld. Moet ik maar geen Windows 8 installeren. :N
Ik moet wel zeggen dat het soepeler draait dan Windows 7, zo voelt het in elk geval. Maar wat hebben ze een hoop domme dingen gedaan in dat systeem. Meerdere keren heb ik bijna huilend achter mijn toetsenbord gezeten, mijn handen in de lucht, met maar één vraag: "Waarom?" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit gedaan:
http://www.eightforums.co...-account-windows-8-a.html
Anoniem: 109394 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:11:

Het is ook eigenlijk mijn eigen schuld. Moet ik maar geen Windows 8 installeren. :N
Ik moet wel zeggen dat het soepeler draait dan Windows 7, zo voelt het in elk geval. Maar wat hebben ze een hoop domme dingen gedaan in dat systeem. Meerdere keren heb ik bijna huilend achter mijn toetsenbord gezeten, mijn handen in de lucht, met maar één vraag: "Waarom?" |:(
Kom op, man up, ik moest zelf ook wennen aan de nieuwe stijl, maar als je daar eenmaal aan gewend bent werkt het super fijn. Doorzetten!

[ Voor 73% gewijzigd door Turdie op 30-01-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, die had ik ook al gevonden. Het lijkt inderdaad ook zo logisch, zo simpel. Maar helaas....
Geen van deze screenshots van 'My account' of 'Uw account' zijn van toepassing. Ik krijg alleen een scherm waar ik mijn wachtwoord van mijn oude LiveID in kan vullen. Dat account bestaat niet meer en dus heb ik geen wachtwoord om in te vullen.

(Slim even het account opnieuw aanmaken gaat ook niet, want mijn e-mail adres is nog wel geregistreerd, zegt Microsoft. Het wachtwoord opnieuw aanvragen gaat daarentegen ook niet meer, want het account is wel echt opgeheven. Dankuwel Microsoft. |:( )

Ik ben echt op zoek naar een soort hackers oplossing.
Misschien iets via de registry? Ik kan daar zelf in elk geval niets vinden.
Ergens een mapje met gegevens verwijderen? Geen idee welke.

Wie helpt mij deze programmeur van Microsoft bij zijn ballen grijpen om te zorgen dat **@&#$ ontworpen deel van Windows 8 weer in het gareel te krijgen?

Is dit trouwens het juiste topic om reclame te maken voor Apple of Linux? Ik dacht het wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 109394 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:41:
Ja, die had ik ook al gevonden. Het lijkt inderdaad ook zo logisch, zo simpel. Maar helaas....
Geen van deze screenshots van 'My account' of 'Uw account' zijn van toepassing. Ik krijg alleen een scherm waar ik mijn wachtwoord van mijn oude LiveID in kan vullen. Dat account bestaat niet meer en dus heb ik geen wachtwoord om in te vullen.

(Slim even het account opnieuw aanmaken gaat ook niet, want mijn e-mail adres is nog wel geregistreerd, zegt Microsoft. Het wachtwoord opnieuw aanvragen gaat daarentegen ook niet meer, want het account is wel echt opgeheven. Dankuwel Microsoft. |:( )

Ik ben echt op zoek naar een soort hackers oplossing.
Misschien iets via de registry? Ik kan daar zelf in elk geval niets vinden.
Ergens een mapje met gegevens verwijderen? Geen idee welke.

Wie helpt mij deze programmeur van Microsoft bij zijn ballen grijpen om te zorgen dat **@&#$ ontworpen deel van Windows 8 weer in het gareel te krijgen?

Is dit trouwens het juiste topic om reclame te maken voor Apple of Linux? Ik dacht het wel! _/-\o_
Je kunt toch omschakelen naar een local account, en dan een andere LiveID koppelen?
How to Switch from a Microsoft Account to a Local Account in Windows 8

Als je een programmeur bij zijn ballen wil grijpen moet dat bij een stuk of 100 man doen, want zoveel dev's hebben er aan Windows 8 gewerkt. Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 30-01-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al een local account, dus omschakelen gaat niet lukken. Alleen de store heeft nu nog mijn oude LiveID, de rest kon ik gewoon omzetten naar een andere.

Zijn er zoveel mensen met Windows 8 bezig geweest? Hadden ze dan niet ook ééntje met hersens in kunnen huren? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 109394 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:06:
Ik heb al een local account, dus omschakelen gaat niet lukken. Alleen de store heeft nu nog mijn oude LiveID, de rest kon ik gewoon omzetten naar een andere.

Zijn er zoveel mensen met Windows 8 bezig geweest? Hadden ze dan niet ook ééntje met hersens in kunnen huren? :F
Je kunt zoveel local accounts aanmaken als je zelf wil hoor...... Maar ik zie nu dat je als je wilt switchen van een naar een local account dat je het wachtwoord van je Microsoft account moet invoeren, en heb nog niet getest hoe dat is als je Microsoft Account niet meer bestaat.

Maar waarom heb je je Microsoft account verwijderd als je weet dat je daarmee inlogt, dat is ook niet erg slim he?

Ik ben bang dat je een Refresh van je computer moet gaan doen wil je dit fixxen.

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 30-01-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedoel je dat ik een tweede lokale account aan moet maken? Maar ik wil gewoon in mijn eigen account toegang tot de Store hebben.

Wat vast ook zal werken is mijn account verwijderen en opnieuw aanmaken. Maar dat is toch **#^%!
Ik wil gewoon mijn oude LiveID weg hebben en mijn nieuwe gebruiken. Dat moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 109394 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:14:
Bedoel je dat ik een tweede lokale account aan moet maken? Maar ik wil gewoon in mijn eigen account toegang tot de Store hebben.

Wat vast ook zal werken is mijn account verwijderen en opnieuw aanmaken. Maar dat is toch **#^%!
Ik wil gewoon mijn oude LiveID weg hebben en mijn nieuwe gebruiken. Dat moet toch kunnen?
Ja, een tweede local account en daar naar toe switchen. Ja dat kan als je een Refresh van je pc doet, dan wordt dat allemaal verwijderd, maar dan bestaat de kans dat je ook andere dingen opnieuw moet installeren.
Of open een topic op answers.microsoft.com.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 30-01-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat is geen oplossing. Het is een goede workaround als je perse wat moet installeren, maar het is geen oplossing voor het probleem.
Het enige dat dan wel een oplossing is, is mijn huidige account verwijderen. Dat zal vast helpen.
Dan ben je dus wel als je instellingen kwijt en je moet al je bestanden terugzetten.

(Ik zal ophouden met te zeuren over Microsoft, ik merk opeens dat ik dat veel teveel doe. Ik moet alleen wel zeggen, dat hoe meer ik Microsoft gebruik, hoe groter mijn afkeer wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 109394 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:22:
Nee, dat zou je verwachten, maar dat valt tegen. :(

Dus, inderdaad, je gaat naar de Charms balk.
Klikt op het radertje (Instellingen) en klik op Uw account.
Er verschijnt een scherm met "Uw account" en daaronder Aanmelden bij Windows Store. Mooi, zou je denken.
Je klikt op Aanmelden en je krijgt de opdracht "Voer het wachtwoord van uw Microsoft-account in"
Daar staat dus mijn oude LiveID 8)7 en geen mogelijkheid een andere in te voeren.

Dat heb ik gedaan, een stuk of twaalf keer. Steeds denkende dat ik gek was en niet goed keek. Maar nu weet ik het niet meer..... ;(
Ehh..ik kan daar gewoon m'n account switchen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JZmpFEXyEyIZVqvGpgOJ5TPE/full.jpg
Anoniem: 109394 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:11:

Eh...dus jij gooit je MS Account weg en dan geef je Microsoft de schuld als je daar dan niet meer op kunt inloggen? :?

Ik denk overigens dat je het beste gewoon hier even een topic moet openen, zij kunnen je het beste helpen met dit soort issues (je account recoveren, eventueel tips geven etc.

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zucht. Nee, natuurlijk zeur zeur ik niet dat ik niet meer in kan loggen op mijn oude LiveID. Tuurlijk kan dat niet.
Ik vind het alleen achterlijk dat ik niet over kan stappen naar een andere LiveID zonder juist dat te doen.

Ik ben op dit moment namelijk niet ingelogd met mijn oude account. Maar het enige wat ik kan doen is inloggen met mijn oude account wat niet meer bestaat. Want het enige wat wordt gevraagd is het wachtwoord daarvan. Verder zijn er geen opties.

Misschien dat een screenshot het probleem wat duidelijker maakt http://www.tiikoni.com/tis/view/?id=0dd480a

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 109394 op 30-01-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 109394 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:42:
Zucht. Nee, natuurlijk zeur zeur ik niet dat ik niet meer in kan loggen op mijn oude LiveID. Tuurlijk kan dat niet.
Ik vind het alleen achterlijk dat ik niet over kan stappen naar een andere LiveID zonder juist dat te doen.

Ik ben op dit moment namelijk niet ingelogd met mijn oude account. Maar het enige wat ik kan doen is inloggen met mijn oude account wat niet meer bestaat. Want het enige wat wordt gevraagd is het wachtwoord daarvan. Verder zijn er geen opties.

Misschien dat een screenshot het probleem wat duidelijker maakt http://www.tiikoni.com/tis/view/?id=0dd480a
Maar kun je niet gewoon je wachtwoord van je niet bestaande account opgeven dan.....? Anders ff ticket aanmaken op dat forum......zij kunnen je vast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat wachtwoord wordt geweigerd. Logisch, want het bestaat niet meer.

Als ik alle reacties zo eens lees, dan geef ik het op. Het is minder werk om mijn lokale account te verwijderen dan hiermee verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Switchen van lokaal account naar Live account (met je nieuwe Live ID uiteraard), keer de store openen en dergelijke, weer terug switchen naar lokaal account (als je dat wil gaan gebruiken)... wellicht werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Dit klinkt wel heel knullig zeg :X.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heb je nu al een topic op answers.microsoft.com ???

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zoals al eerder aangegeven zou ik gewoon even contact opnemen met Microsoft. Je kunt ze ook bellen : 020-5001500 (als ik het goed heb) en anders via dat linkje wat ik eerder gaf een topic aanmaken.

Dit topic gooi ik nu dicht, want het gaat nergens meer over.

Update:

Ik krijg net via een DM nog even de 'oplossing' van het probleem :
Wat ik heb gedaan is mijn lokale account omzetten naar een 'Microsoft account' en daarna weer terug omzetten naar een lokale account. Tussendoor heb ik ook nog even de Store geopend.
Terug in mijn lokale account werd er nu wel om een LiveID gevraagd en kon ik dus mijn nieuwe opgeven.
Probleem opgelost.

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 01-02-2013 09:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.