't Is wat moeilijk om dit topic te plaatsen: in Serversoftware of in Programming. Regex hoort in die laatste thuis denk ik, als is het probleem nauw verweven met een specifiek softwareproduct.
Het draait rond volgende regex die niet werkt in SCOM:
Ik wil alles terugkijgen van de vorm DOMAIN\svca900 tot pakweg DOMAIN\svczzzzzzzzzzzzzzzzzz999, case insensitive.
Volgens Expresso is de regex juist:
Enkele willekeurige voorbeelden worden perfect gematched.
Maar wat zegt SCOM?
Het is me nu niet duidelijk waarom de ene het aanvaard en de andere niet - al weet ik vaag dat er verschillende versies van RegEx bestaan. Als iemand hier zijn (of haar) licht over kann laten schijnen, dan hoor ik het graag.
Het draait rond volgende regex die niet werkt in SCOM:
code:
1
| (?i:DOMAIN\\SVC\w*9\d{2}) |
Ik wil alles terugkijgen van de vorm DOMAIN\svca900 tot pakweg DOMAIN\svczzzzzzzzzzzzzzzzzz999, case insensitive.
Volgens Expresso is de regex juist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Turn ON Ignore Case option D O M A I N Literal \ S V C Alphanumeric, any number of repetitions 9 Any digit, exactly 2 repetitions |
Enkele willekeurige voorbeelden worden perfect gematched.
Maar wat zegt SCOM?
code:
1
2
3
4
| The Microsoft Operations Manager Expression Filter Module could not parse a regular expression provided for filtering. Expression: (?i:DOMAIN\\SVC\w*9\d{2}) |
Het is me nu niet duidelijk waarom de ene het aanvaard en de andere niet - al weet ik vaag dat er verschillende versies van RegEx bestaan. Als iemand hier zijn (of haar) licht over kann laten schijnen, dan hoor ik het graag.