Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Mij een raadsel waarom er geen topic is van deze 'hit'. Misschien ook wel, maar via de geweldige :X search krijg ik ḿ niet naboven.
The Cave is a platform-adventure video game developed by Double Fine Productions and digitally distributed by Sega in January 2013[1] on the PlayStation 3, Xbox 360 and Wii U[4] consoles via their respective storefronts and on Steam for Microsoft Windows, Mac OS X, and Linux. The game was created by Ron Gilbert, building on an idea that he has had for nearly twenty years about a cave that lures people into it to explore their darker personality traits. The game borrows concepts from his earlier 1987 game, Maniac Mansion, in which the player initially selects three different characters from a cast of seven to explore the Cave. Many of the game's puzzles require the three characters to work in coordination to complete, while some puzzles are specific to the unique abilities of a character; in this manner the Cave can only be fully explored through multiple play-throughs.
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/grumpygamer/TheCavePAX_10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/grumpygamer/TheCavePAX_13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/grumpygamer/TheCavePAX_07.jpg

bronnen:
Wikipedia: The Cave (video game)
http://thecavegame.com/

Wie heeft deze reeds gespeeld? En valt deze game in het straatje van monkey-island?

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 29-01-2013 15:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mja, ik heb hem een uurtje of 2 gespeeld maar het is niet echt mijn ding. Het is een platform puzzle game en niet echt een adventure zoals MI. Ziet er wel geweldig uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 09:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik vind het een HEERLIJK spel, toch de wat retro vibe, leuke cameo's van vroegere Ron GIlbert produkties (Monkey Island etc).. Vermaak me er prima mee, gameplay is top.. puzzels zijn geinig en heerlijke zwarte humor.

Toch een klein onverwacht juweeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:11
Vind het ook een leuk spel, maar wel een beetje kort/raar opgezet. Ik ben nu aan mijn derde (en laatste) playthrough bezig (letterlijk, even een screenshotje... Moment... Daar is ie) maar het spel verplicht je zo vaak om dingen dubbel te doen. Even in spoilers voor de zekerheid ;)

spoiler:
Ik ben nu bezig met het laatste karakter, voor mij de timetraveller. Dat betekent dus dat ik de intro en de miner al 3 keer gedaan heb en straks ook het eiland al drie keer. Andere leden van mijn huidige team zijn de scientist en de hillbilly, wiens persoonlijke levels ik dus ook dubbel moet doen. (Kan misschien interessant zijn als je nog niet alle cave paintings hebt, maar die zijn toch echt niet lastig te vinden. Wat meer collectibles, of moeilijkere, bijvoorbeeld door een verplichte set noodzakelijke teamleden) Het is dan wel mogelijk om deze op net iets andere manieren op te lossen door je teamkeuze, maar deze verschillen zijn toch echt verwaarloosbaar. Toch een beetje gemiste kans vind ik.

Maar al met al, prima spelletje hoor. En over een paar maanden Double Fine Adventure :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 20:09

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

erg grappig spel , ik vind het niet echt een platform spel al lijkt het er wel een beetje op , ik heb monkey island niet gespeeld maar wel full throtlle . in dat spel is er een wat duidelijker verhaal en is het net alsof je in een slowmo tekenfilmp speelt . dat mis ik hier

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik Vind die double fine games allemaal zwaar overrated. Het is wel grappig (maar zelden meer dan een flauwe glimlach) maar gameplay wise vindt ik ze altijd erg zwak in elkaar steken. Hoop dat ze het hier wat beter lukt om ook echt een leuk spel te maken en niet alleen maar onderbroeken humor.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 20:09

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ieder zijn smaak denk ik , ikzelf vond Grim fandango echt een super spel, erg lastig en prachtig verhaal

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
kan humor in games vaak wel waarderen, maar is veelal slecht of matig uitgewerkt.
Ken maar weinig games waarin het goed uit pakt, uncharted is een van die serie

The cave, nog niet gespeeld, tot heden is er geen linux build beschikbaar. Lees erg veel wisselende reacties

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Erg leuk spel. Puzzels zijn niet al te ingewikkeld. Spel moet er vooral hebben van de sfeer en humor. Alhoewel de humor behoorlijk donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Zeer leuk spel! Alleen jammer dat je telkens die standaardpuzzels moet voltooien bij iederen ''run'' Daardoor heb ik 2 runs gemaakt en daarna nooit meer echt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Toevallig gisteren aan de game begonnen en ik vind het vooral een grappige game voor tussendoor. Gisteren in de tweede Cave gekomen om de prinses te redden. Ik heb me letterlijk kapot gelachen wat er toen gebeurde.

Ik ben alleen niet heel ervaren met dit soort gepuzzel, dus ik wil de oplossing die voor mijn neus ligt nog wel eens over het hoofd zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Anoniem: 406530 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:14:
Toevallig gisteren aan de game begonnen en ik vind het vooral een grappige game voor tussendoor. Gisteren in de tweede Cave gekomen om de prinses te redden. Ik heb me letterlijk kapot gelachen wat er toen gebeurde.

Ik ben alleen niet heel ervaren met dit soort gepuzzel, dus ik wil de oplossing die voor mijn neus ligt nog wel eens over het hoofd zien. :+
Ik heb ook regelmatig youtube gebruikt moet ik toegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 20:44
Zojuist toch maar eens aageschaft in de steam summer sale voor 2.49. Geen geld voor een leuke platformer tussendoor.
Pagina: 1