Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb een HP pc en ik wil mijn voeding vervangen door een 600W voeding.
Maar omdat dit een normale HP pc is en geen game pc behuizing hoort mijn voeding nog rechts boven in mijn pc. Maar de fans van de voeding zitten nu allemaal naar boven of onder gericht en mijn pc heeft geen gaten in de bovenkant maar gewoon aan de achterzijde van de pc.

Mijn vraag is of de voeding of pc wel genoeg koeling krijgt sinds de fan tegen de boven of onderkant is gericht en niet gericht is op gaten in de pc of uit de pc.

Corsair GS 600WATT
Pc: HP 6340nl http://h10025.www1.hp.com...=nl&product=4119591#N1167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52
Zolang de voeding zn warme lucht maar naar buiten kan blazen is het goed. Dan moet de achterkant van de voeding dus vrij zijn om naar buiten te blazen. Dat de voeding lucht in de kast aanzuigt maakt niet zoveel uit.

Waarom wil je overigens de voeding gaan upgraden? Wil je een nieuwe videokaart om te kunnen gamen? Zo ja, wat voor kaart? Als we dat weten kunnen we ook een gerichter advies geven voor de voeding.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
ik wil een Asus 7870 DC2TG kopen met een 600W GS voeding.

Dus het maakt niet veel uit waar de fan naar toe is gericht als de gaten in de voeding maar naar buiten zijn geircht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Ja, zolang de achterkant (de kant waar de stekker naar het stopcontact ook in gaat) maar in contact staat met de lucht buiten de kast is het goed. Aan die kant komt namelijk ook de warme lucht uit de voeding. Op die manier is de voeding ook een extra ventilator die de warme lucht uit de kast blaast.

Overigens is een HD7870XT sneller dan een gewone 7870, maar wel ongeveer even duur. Daarom is dat een betere keuze. Dit is een goede: pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Verder voldoet een goede 550W voeding ook voor jouw systeem. Dit is een goede die ook betaalbaar is: pricewatch: XFX Pro 550W
Meet trouwens nog wel even na of de huidige voeding van de kast ook 150x86 mm groot is, en of de videokaart qua lengte ook in de kast past. Bij normale kasten die niet zo diep zijn kan het zo zijn dat de videokaart tegen de harde schijven voorin de kast aan komt, meet dit dus ook even na of de kaart past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
Waarom zijn de XT versies sneller maar wel goedkoper ?:O en moet ik niet wat meer Watt voeding kopen als ik zeg maar mijn videokaart overclock (ga ik niet doen binnen de garantie denk ik maar gewoon een vraagje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
De XT heeft een GPU van de HD79xx kaarten, en zijn daarom geregeld net zo snel als een HD7950 en GTX660 Ti. De HD7870 is eigenlijk altijd langzamer. De HD7870XT geldt tegenwoordig als de kaart die je de meeste bang for buck biedt rond de 200 euro. Reviews ook hier en hier.

Een degelijke 550W voeding als de XFX550W is meer dan sterk genoeg voor jouw systeem, ook met overklok op de videokaart. Vaak zijn voedingen van 550-600W binnenwerks ook vrijwel identiek (zo is de XFX550W identiek aan de Corsair CX600), en dus zegt wattage lang niet alles. Ook voor de voeding geldt dat dat de voeding is die het meeste bang for buck biedt bij een systeem met één mid/high-end videokaart.

Passen de voeding en videokaart in de kast, of weet je dat nog niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
de voeding past precies.
en de videokaart hangt dan boven de harde schijf als vanaf de PCI express poort dus de kaart zelf denk ik als dat de bodem.is van de videokaart, dus hij zou wel moeten passen?

Maakt de breedte wat uit? Want je hebt allemaal van die kleine dingen op je moederboord is er een.mogelijkheid dat de videokaart die dingen aanraakt?

[ Voor 9% gewijzigd door firevlam90 op 30-01-2013 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Kun je misschien een foto posten van de binnenkant van je kast? Uit je omschrijving wordt ik niet zoveel wijs namelijk. De kaart is volgens de specs van Sapphire 27,5 cm lang. Je moet dus meten vanaf waar de twee sloten (die blikjes met de beeldschermaansluitingen) tegen de kast komen tot waar het eerste obstakel zit.
Van dingen op je moederbord heb je geen last, het is meer dat je videokaart in aanraking kan komen met bijvoorbeeld je harde schijven.

Edit: ik zie net dat je huidige videokaart low-profile is, daarmee bedoel ik dit. Een normale videokaart (full size slot) is breder, zie hier.
Als je kast niet compatibel is met full size videokaarten (als hij dus alleen van die smalle kan herbergen) dan moet je 'm verbouwen of een andere kast kopen. Een goedkoop kastje die wel zal voldoen is deze: pricewatch: BitFenix Merc Alpha
Je huidige moederbord is mATX, die past daar gewoon in. De videokaart past er ook prima in.

[ Voor 44% gewijzigd door MartijnLoarne op 30-01-2013 17:10 ]

Pagina: 1